1x natuurlijk gedekt, Kling kapot.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

1x natuurlijk gedekt, Kling kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 12:04

Ik ken een merrie van 3jr. en die is voor het eerst bij de hengst geweest.

De merrie heeft daar een paar dagen gestaan en ben zelf niet bij de dekkingen geweest.

Nu komt de merrie terug met allemaal bulten om de kling en de kling vol met schuren en opgezet.

Volgens hengstenhouder gebeurt dit veel vaker bij merrie die voor het eerst gedekt worden.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe is het paard behandeld.



alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:14

taiga schreef:
Ik ken een merrie van 3jr. en die is voor het eerst bij de hengst geweest.

De merrie heeft daar een paar dagen gestaan en ben zelf niet bij de dekkingen geweest.

Nu komt de merrie terug met allemaal bulten om de kling en de kling vol met schuren en opgezet.

Volgens hengstenhouder gebeurt dit veel vaker bij merrie die voor het eerst gedekt worden.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe is het paard behandeld.

Onze vorige hengst dekte ook natuurlijk, maar dat hebben wij toch nooit aan de hand gehad.
Wel heb ik het gezien bij Rosenkavalier, maar die vloog er ook op als een wilde, misschien heeft het daar iets mee te maken. Ik zou het toch eens aan de DA vragen. Ook opletten dat de merrie geen inwendige schade heeft want dan mag je zeker niet te lang wachten. Ik hoop voor jou van niet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:25

Mijn merrie zou natuurlijk gedekt worden maar nadat de veearts haar had gevoeld is er direct besloten om het via KI te doen, omdat ze bang waren dat de hengst haar kapot zou stoten. Het had dus in mijn ogen niet hoeven gebeuren.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:01

Volgens mij is dat inderdaad niet de bedoeling, misschien verstandig er toch even een dierenarts na te laten kijken.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:19

erg vreemd, zou er idd mar voor de zekerheid een VA bij laten komen

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:28

Vreemd, mijn vorige verzorgpony's werden altijd natuurlijk gedekt,maar het is ons nooit opgevallen.

Watch out !!!
Shetties about !!!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:52

Sommige hengsten zijn erg ruw, en dan komt het weleens voor. Goed blijven ontsmetten, en inderdaad een DA laten kijken of ze van binnen nog heel is. Hopelijk accepteerd ze nog wel in de toekomst een hengst, want eerste ervaring zal geen leuke geweest zijn.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:05

zou toch even de veearts laten kijken ik heb het zelf ook nog nooit gezien. 3 van Orbaldo zijn merrie's dit jaar en vorig jaar moesten voor het eerst bij de hengst waaronder een merrie van mezelf maar daar ging alles goed en was er niets aan de hand nergens beschadigingen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:30

jep zelfde als hierboven, en nog eens navragen bij de fokker of de hengst ruw was. Dat kan nuttige informatie zijn voor de VA.

Verder alles rustig aan doen, en goed ontsmetten en erop letten dat er zo min mogelijk vuil inkomt. heel veel succes

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:33

Dennis dekt natuurlijk, maar dit is nog nooit gebeurd.
Hij zelf is meestal de gene die het gehavendst uit de strijd komt(hier spreek ik over een klein schaaf plekje oid).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 19:36

Ik wil iedereen tot zover al bedanken voor de reacties, had zelf al wel een vermoeden dat dit niet helemaal pluis was. Scheve mond

We gaan haar goed in de gaten houden en verzorgen.

En hopenlijk is ze er snel weer bovenop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers