Idee voor paardenmensen en hun vrienden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 08:45

Hoi!
Ik moest laatst denken aan 'een White Elephant-party'. Een soort feestje. Het gaat zo: iedereen heeft wel eens iets in huis liggen, ergens gekocht of gekregen, dat niet (meer) gebruikt wordt, waar je niks mee doet. Een leuk schilderijtje maar je interieur is nou eenmaal een totaal andere stijl bijv. Of een lekker geurtje waar jij persoonlijk niet van houdt. Een knoflookpers terwijl je de knoflook zelf altijd snijdt.
De party-bezoekers pakken zoiets van thuis mooi in, als een kadootje, en nemen het mee. Zo krijgt iedereen een grappig kadootje, waarvan je nooit weet of iemand het nog kan gebruiken! En voor iedereen is het gratis Party!! . Belangrijk ook voor mij dat "gratis", want ik spaar 25.000,- gulden voor een adoptiekindje!! (Over twee jaar zet ik hier wel een geboorte/aankomstkaartje Party!! ).

Deze party kun je natuurlijk ook doen met je paardenvrienden/kennissen! Iedereen neemt dan iets mee dat met paarden te maken heeft. Bijvoorbeeld een boek over een paardenonderwerp, een zadeldekje dat nog gebruikt kan worden, een te klein gekocht halster, halstertouw, borstels die overkompleet zijn, je oude zweep die je niet meer gebruikt, een oude reserve-cap, oude longeerlijn, weet ik veel wat allemaal. Iedereen krijgt iets, en wie weet kan diegene er nog iets mee doen! En het is best *LOL* ook om te zien wat je krijgt. Ook al kun je er zelf niets mee, misschien ken je een meisje op de manege dat net is begonnen met rijden en echt met alles dolblij is Party!! !
Wat vinden jullie van deze "Horse-Elephant-party"? Wat zou jij nog achter in de kast hebben liggen om weg te doen?
Ikzelf heb net een paar oude rijlaarzen weggegeven aan Cindy die altijd bij ons in de bak de dartmoors rijdt. Van haar ouders krijgt ze geen paardrijspullen, mag ze niet op les, en haar rijlaarzen waren kapot. Het is precies de maat, hopelijk passen ze haar!
Groetjes, Dorine.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 09:17

das leuk idee Dorine, ik denk dat ik mijn "oude" spulletjes maar ga verzamelen voor als er op de stal waar ik sta inderdaad ook een paar lesjes gaan worden gegeven ofzo...hebben de kids die dan eventueel komen ook hun eigen spulletjes. Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 09:49

Op die manier heb ik eens met een groepje vriendinnen 'Sinterkerst' gevierd. Dat doen we ieder jaar rond half december. Iedereen nam drie kadootjes mee: iets leuks van ongeveer 5 gulden, iets leuks wat je zelf niet meer wilde hebben en een suf ding waar je zelf het liefst zo snel mogelijk van af wil (zo ben ik nu in het gelukkige bezit van een knullig peper- en zoutstelletje in de vorm van een porseleinen kip & gans in een rieten mandje met een geruit kleedje Lachen ). Vervolgens zijn we een dobbelspel gaan spelen met regels die we zelf hadden opgesteld, zo van: bij 6 mag je een kadootje van de stapel pakken, bij 4 moet je er een doorgeven aan je rechterbuurvrouw, bij 3 moet je er eentje uitpakken, bij 2 moet je iets terugleggen. Heel leuk om te zien welke kadootjes favoriet zijn bij wie! Doel van het spel is dat iedereen uiteindelijk naar huis gaat met iets wat gekocht is, iets wat weggegeven is en een suf kadootje, en dat mogen dan niet je eigen spulletjes zijn. Wij zijn er een hele avond zoet mee geweest! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 09:49

Je kunt zo'n party ook op de manege of de pensionstal organiseren! Of juist een vereniging waar paarden van verschillende stallen/boerderijen komen, en waar nog niet zo bekend is wie er op zoek is naar iets, bijv. een extra bitje of frontriem of zo.
We kunnen het ook op bokt organiseren, alleen krijg je dan dat we alles moeten opsturen en ja... dat wordt lastig. Tijdens een bokt-meeting allemaal iets 'geks' meebrengen is wel leuk natuurlijk! Groetjes, Dorine.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 16:59

He Karin, dat dobbelspel hebben we ook eens met de zangvereniging gedaan! Alleen moet ik zeggen dat ik het liever doe met de rij-vereniging, dan heb ik nog kans op paardenspullen. Misschien dat ik wel genoeg mensen ken op de manege die mee willen doen aan dit spel... Doei! Dorine.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:13

je kan zoiets natuurlijk ook met BOKKERS doen he


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:13

He Karin zo'n spel als jij beschrijft heb ik in een spelvorm gemaakt. Een soort party en co. Heel erg leuk om te spelen. Vraag maar aan bart.

meestal spelen we dat spel rond de kerst maar ik wilde het eigenlijk spelen tijdens het bokt-weekend. Maar dan met spulletjes die gesponserd zijn. helaas gaat het weekend niet daar maar wie weet dat het een andere keer doorgaat.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 20:44

Zodra het weer kan gaan we een weekend organiseren oke? Ik hoop echt dat ik kan dan. Kunnen we niet gewoon een ontmoetingsdag ergens organiseren, dat is wat minder lastig dan een weekend? Ik vind het namelijk best lastig om mijn mannetje achter te laten grijnz... En hij wil niet meerijden op Honey, heb ik al gevraagd *LOL* !
Tijdens een meeting meteen zo'n spel spelen lijkt me echt gaaf! Groetjes, Dorine.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 00:18

Jaaaaaaaaa!!! Dat spel van Heike is echt gaaaf!!!! Party!! Party!! Party!!

Heike is GOED!! Party!!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: horsepower14, SentiBot en 122 bezoekers