Koffer-riem.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Koffer-riem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 21:41

Ik heb dus zo'n regenboogkleurige kofferiem met een clip waar een cijferslotje op zit (handig voor als je vliegt, kunnen ze moeilijker rotzooien met je koffer)
Maar er zat geen beschrijving oid bij, en dat slotje gaat alleen open/dicht als je m op 0000 hebt staan.
Maar iedere malloot kan dan toch bedenken dat dát de code is, of ben ik nou zo Blond

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:00

mmm okay, en als je 00000 doet en daarna de code die je wilt?
mischien neemt ie dan die code aan?overgens denken de inbrekers waarschijnlijk eerder aan een andere code dan aan 0000

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 22:05

Nee, wordt t nix anders van. En gezien het simpele 'binnenwerkje' kan je er ook nix aan instellen. Dom ding...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:29

kun je hem niet open doen, je code instellen, en hem weer dichtdoen, zodat hij die code aanhoudt?
In onze koffer zit een palletje dat je over moet halen om de code in te stellen. Zit dat daar niet in? Onze riem is nl code-loos. *LOL*

ingvdh

Berichten: 6360
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:31

Misschien is het meer een beveiliging voor als je koffer per ongeluk open gaat, door die riem blijft de schade beperkt. (ik zie regelmatig opengesprongen koffers op de band van schiphol voorbij komen, degene met riem hebben geluk, zonder en je bent de helft van de inhoud van je koffer kwijt)

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:35

ingvdh schreef:
ik zie regelmatig opengesprongen koffers op de band van schiphol voorbij komen,



hihi, of alleen BH's, onderbroeken, sokken en truien. En die zijn dan van niemand Schijnheilig *LOL* .

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:37

Zo'n kofferriem is idd meer als bescherming tegen openspringen dan tegen 'inbrekers'. Iemand die in een koffer wilt zijn is echt niet onder de indruk van zo'n slotje hoor! En vooral niet als dat slot op de kofferriem zit, kwestie van de riem doorknippen.

Dus: Vooral niet moeilijk doen en dat ding lekker op 0000 laten staan

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:48

Overigens is het tegenwoordig ook zo dat je ze niet eens op slot MAG Hebben. In ieder geval is dat tegenwoordig taboe als je richting Amerika gaat...


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:59

Nagelschaartjes en vijltjes zou ik ook thuislaten overigens, die worden in beslag genomen en onschadelijk gemaakt...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:38

Tancreda4"]
Overigens is het tegenwoordig ook zo dat je ze niet eens op slot MAG Hebben. In ieder geval is dat tegenwoordig taboe als je richting Amerika gaat...
[/quote]

Wij hadden de Samsonite wel op slot gedaan, en bij aankomst zat er keurig een brieje in dat hij opengemaakt was. En hij zat ook weer netjes dicht, zonder beschadigingen. Ze weten wel hoe ze die dingen open moeten krijgen.

[quote="Pervinco schreef:
Nagelschaartjes en vijltjes zou ik ook thuislaten overigens, die worden in beslag genomen en onschadelijk gemaakt...


die dingen moet je in de koffer doen, dat is geen probleem. In je handbagage worden ze in beslag genomen. En bij een scheerapparaat doen ze net alsof er een bom in je tas zit Haha! .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:46

Het voorvak van mijn tas was vorige week, toen ik terug kwam van vakantie uit Rhodos, ook open gegaan. Ik vraag me alleen af of het gedaan was door iemand, of dat hij op de band open is gegaan. Dit omdat zowel de rits als een klipje (die echt alleen open gaat als je dat wilt) open waren. Gelukkig zat er alleen een spelletje in het voorvak, die een minuut of 5 later kwam aanrollen op de band. Ook zo typisch, doosje was nog gewoon dicht, ik had verwacht dat de kaarten overal zouden liggen.

Nagelschaartjes e.d. mag je idd in je gewone bagage meenemen, niet in je handbagage.

Maaruh... weer ontopic, ik heb geen idee hoe je dat cijferslot kunt instellen. Lachen

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:51

Ik doe m'n koffer altijd op slot

Ik heb een 'stoffen' koffer, ik weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven, maar die gaat dus dicht met een rits, en die rits maak ik altijd dicht met een hangslotje...


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 19:24

janna schreef:
kun je hem niet open doen, je code instellen, en hem weer dichtdoen, zodat hij die code aanhoudt?

Wil niet, dan gaat ie niet dicht...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:22

janna"]

[quote="Pervinco schreef:
Nagelschaartjes en vijltjes zou ik ook thuislaten overigens, die worden in beslag genomen en onschadelijk gemaakt...


die dingen moet je in de koffer doen, dat is geen probleem. In je handbagage worden ze in beslag genomen. En bij een scheerapparaat doen ze net alsof er een bom in je tas zit Haha! .
[/quote]

En dan ligt er nog aan waar je heen gaat, van schiphol naar Engeland wezen ze wel op het scherm, maar zeiden niks (ik zag het, omdat ik weer eens stond te turen wat ze van mijn tas zagen) Maar in Engeland deden ze net of we criminelen waren, heel tas werd overhoop gehaalt, en schaartje er uit. Maarja, toen gingen we ook naar Canada, en daar doen ze bijna net zo erg als in Amerika
Want op de terug weg piepten de poortjes op de clipjes aan mijn schoenen. Werd gefouilleerd en toen ik op mijn schoenen wees mocht ik doorlopen.
Had er wel een mes in kunnen stoppen Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:11

Naar Amerika maken ze alles open!!!! Heb het zelf gehad.... Zelf de batterijen werden uit de discman gehaald! Ook het fototoestel werd uit elkaar geplukt. Canada hebben we nooit moeite gehad. En naar Gran Cannaria was m'n vader, na een appeltje geschild te hebben, zijn zakmes vergeten op te bergen in een koffer. Dus hupakee maar in de handbagage en hij kwam gewoon door de scan heen Verward Vreemde wereld....

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:46

ik heb zo'n cijferslotje op m'n koffer zelf zitten
bij mij staat hij nog steeds op 000, maar ik weet wel hoe ik hem kan veranderen. misschien werkt het bij jou hetzelfde:
ik moet hem eerst op de oude code zetten, 000 dus, dan een klein zwart uitstekent dingetje aan de zijkant ingedrukt houden en de code veranderen.
dat zwarte dingetje is bij mij heel ieni-mieni, heb er denk een pen voor nodig ofzo om het te veranderen.
bij mij stond dat op een kaartje uitgelegd wat bij de koffer zat.

zit er bij jou ook niet zoiets?

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:57

Meestal zit er een of ander pinnetje, wat je in moet drukken, of weg moet schuiven, vervolgens de code intoetsen die je wil hebben, en het pinnetje loslaten, of terugzetten.
Zo werkte het bij mijn cijferslot van mn koffer Tong uitsteken


In antalya doen ze het trouwens heel erg stom, je gaat door de metaaldetector heen, ze treffen een broodmes bij mn pa zn tas aan, stoppen het in de koffer, en we rijden met koffers en tassen en al naar de inchekbalie, en in de tussentijd kan je makkelijk alles wat ze in je koffer hebben gestopt, terug in je handbagage doen, gewoon stom Tong uitsteken
Dan krijg je controle 2, waar vrolijk al komt er een piep je doorgelaten word Tong uitsteken

gewoon geen onderschrift :D

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:51

Ethelate schreef:
Want op de terug weg piepten de poortjes op de clipjes aan mijn schoenen. Werd gefouilleerd en toen ik op mijn schoenen wees mocht ik doorlopen.
Had er wel een mes in kunnen stoppen Knipoog


Wij moesten op kousevoeten door de poortjes in Amerika! Iedereen moest de schoenen uitdoen, en de schoenen gingen door de scan, en jij op je sokken, en zonder jas of slobbertrui door de poortjes. Jas etc moest ook door de scan. Heel weird. (lekker on-topic trouwens. Schijnheilig )

-

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:16

Meestal al wil je je cijfer code veranderen dan zit er zo'n palletje aan de achterkant die moet je omhoog of omlaag klikken dan je nieuwe code instellen en dat het palletje weer terug doen hoe hij zat.
Ik dacht dat het zo werkte tenminste bij mijn koffer wel.

In mexico word in bijzijn van jezelf ook de koffer overhoop gehaald en in venezuela werden de koelelimenten van onze vrienden kapot gesneden omdat ze dachten dat daar drugs in zat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie