waarschuwing Twentse paardeneigenaren!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

waarschuwing Twentse paardeneigenaren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 09:22

Een waarschuwing voor iedereen die in Twente woont en paarden buiten in de wei heeft staan.

De Twentse paardenmishandelaar is terug. Er is weer een pony gevonden die is mishandeld met een scherp voorwerp. De pony heeft het niet overleefd. Het is gebeurd in Lonneker. Verdrietig

Denk niet dat hij zijn gebied beperkt tot Lonneker e.o. Twee jaar geleden is B'elanna (die toen vlak over de grens van Ootmarsum stond) ook slachtoffer geweest. Zij is er gelukkig afgekomen met een diepe wond en een breuk aan haar kaakbot. B'elanna is weer genezen, veel paarden overleven dit niet.

Dus waar je je paard ook hebt staan in Twente. Zorg dat je goed zicht hebt op de wei Scheve mond


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:48

aah man!!! ik hoop dat ze die vent eens pakken.
egt gestoord zijn die mensen.!!!!
goed dat je het even meld!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:48

Ik hoorde het vanochtend op het nieuws, verschrikkelijk Boos! Scheve mond
Ik hoop dat ze hem eindelijk te pakken krijgen...

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:33

Wat bezielt een mens om zoiets te doen.Echt walchelijk!
Gelukkig staat mijn paard op een plek waar een vreemde niet makkelijk kan komen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:17

ik hoop niet dat de politie hem pakt, maar een eigenaar van wie hij dat bij zijn paard wou doen, en dat ze hem zelf helemaal openrijten met een hooivork..
oeh voor zoiets kan geen straf te erg zijn!!
arme onschuldige beesten!!
ik hoop niet dat dit lang gaat duren en dat die man snel gepakt wordt!!!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:34

Goed dat je dit meld Anya, wat een verschrikkelijke gestoorde lui Boos!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:53

Ik las het ook al in een ander topic hier, weet even niet meer van wie en waar het stond maar ik vind het echt verschrikkelijk.

Waar gaat dat heen met deze wereld? Boos!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:01

Brrrrrrr dus die idioot is weer bezig... Ik dacht dat er eindelijk rust in de regio was. Hoe kan het toch dat ze die kerel ( Verward ) nog steeds niet te pakken hebben????


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:10

Gotverdomme! Leuk hoor! ik ga straks die kant in verhuizen! Ik kom vlakbij Ootmarsum te wonen, vlakbij de duitse grens. Ik zal mijn paarden dan maar binnen houden 's nachts. Misschien een goede waakhond aanschaffen voor in de stal.

De hond is de betere mens

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 21:13

Sonja schreef:
Brrrrrrr dus die idioot is weer bezig... Ik dacht dat er eindelijk rust in de regio was. Hoe kan het toch dat ze die kerel ( Verward ) nog steeds niet te pakken hebben????


De politie had een team..Dat is weer ontbonden in de winter. Nu er zich weer geval voordoet wordt weer een team ingesteld. Maar altijd pas als het leed al geleden is. Het heeft gewoon niet zo'n hoge prioriteit.

Je paard binnen houden 's nachts en 's avonds wil al helpen Desiree. Tot nu toe is het zelden op klaarlichte dag gebeurd. Ook helpt het om een oude camera bij de wei te hangen met een draadje dat de grond in verdwijnt. Dat draad je kan immers naar een gesloten systeem gaan. Het schrikt af.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:42

Mag ik nog 1 tip geven, vertel niet op bokt of je wel of geen toezicht hebt op je paard.
Je weet helaas maar nooit.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 23:41

adriana schreef:
Mag ik nog 1 tip geven, vertel niet op bokt of je wel of geen toezicht hebt op je paard.
Je weet helaas maar nooit.


Dat is een hele goeie tip Adriana!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:46

in een ander topic werd gevraagd waar m,n pony stond omdat ik zo bang was voor kimmie,ga mooi geen andwoord geven.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:08

Dat meen je niet!!!!!
Wat erg, nou extra opletten dan maar.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:27

ik hoorde het gister bij hart van nederland, ik kan daar echt zo ziek van worden, ik werd er gewoon misselijk van op een gegeven moment heb ik even weggezapt, die mensen hadden zo'n verdriet alleen maar door zo'n ziek persoon die verre an menselijk is. vind het echt zo erg

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:36

nee he?
ik woon in losser, das 15 minuutjes fietsen van lonneker.... :S

bedankt dat je het even meld, zal het ook ff bij ons op stal zeggen...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:04

ze moeten eens echt aktie ondernemen en als ze die vent hebben lekker laten lijden, en hetzelfde bij hem doen als dat hij bij die onschuldige dieren heeft gedaan!netalsof die paarden geen gevoel hebben!als ik die vent in mn handen heb schop ik em net zolang tot tie doodbloedt(beetje gruwelijk)maarja hij zal wel wat gewend zijn! Huilen Verdrietig

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:08

mijn verzorgpony's staan aan het lonnekemeerweg.
dat is dus vlak bij denk ik.
ze staan in een vrij grote wei,langs het spoor.maar tegenover de wei staat wel een vrij staant huis.
de wei van ons is wel vrij donker.
maar het zijn wel 2 ruintjes.
ik hoop dat die idioot weg blijft,echt mensen die dat doen die verdienen nog een veel ergere straf,het zijn onschuldigen beestjes die gewoon niets terug kunnen doen.
die mensen zijn echt ziek

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:19

lovergirl, zie Adriana's tip Haha!

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:29

brrr tis te erg voor woorden dat je bijna je paard niet meer zonder toezicht buiten kunt laten staan :S

Dag lieve mama...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:55

Ik zal mijn paarden zeker binnenzetten 's nachts. En in de stal een hond doen, een die bijt.

De hond is de betere mens

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:09

Misschien is het een idee om wat terughoudend te zijn met info over de paarden/stal in je profiel. Het lezen van een profiel kan heel veel info geven... Scheve mond

Ik wil niet suggereren dat de dader een bokker is maar het is een kleine moeite om je aan te melden en via Bokt.nl aan info te komen...

Gillian

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:10

ja idd Ann,
ben ik mee eens, sommige mensen geven zowat bijna hun adres in hun profiel...
en het blijft internet, iedereen kan het lezen Scheve mond

Dag lieve mama...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:57

Om wat ondersteuning te geven aan de gezegde onderwerpen.

- Zoals men denkt dat het alleen weide paarden overkomt, dat is niet zo. Ook paarden op stal worden benaderd.
- Het zijn niet alleen drachtige merries, zoals men dacht. Ook ruinen en hengsten worden mishandeld, en merries zonder veulens ook. Ruinen en hengsten hebben vaak been en voorkant verwondingen.
- Het zijn niet alleen jonge paarden, maar van elke leeftijd.
- het gebeurt weldegelijk ook overdag, maar toch net iets vaker tegen de avond of vroeg in de ochtend, wanneer het nog net wat donker is.
- De regio is een kletsverhaal, want ondanks dat het rond Enschede vaker voorkomt, komt het in alle hoeken van het land voor.
- Helaas blijkt bij zeker 75% dat de dader ooit een keer terug komt op hetzelfde adres.
- de stand van zaken in mei alleen, is 7 mishandelingen.

Waar men goed op moet letten, is het gedrag van je paard. Is deze anders dan normaal, meer aanhankelijk? Slomer? Minder actief is zijn blik? Merk je iets aan je paard, houd dat heel goed in de gaten, want het kan zijn dat dat aangeeft dat hij een van de komende dagen eens het slachtoffer kan zijn.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:00

holly schreef:
Waar men goed op moet letten, is het gedrag van je paard. Is deze anders dan normaal, meer aanhankelijk? Slomer? Minder actief is zijn blik? Merk je iets aan je paard, houd dat heel goed in de gaten, want het kan zijn dat dat aangeeft dat hij een van de komende dagen eens het slachtoffer kan zijn.


Hoezo? Geven ze de paarden eerst iets zodat ze rustiger worden dan? Dan is het nog echt een gepland iets ook nog zeg...brrr..

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bente_sat, Cantheon en 134 bezoekers