Leuke middag met Jippie en Silvia!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Leuke middag met Jippie en Silvia!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 18:47

Vandaag hebben Jippie en Silvia mij opgehaald met Jippie's busje, om naar Cerise te gaan.
Ze wilden haar toch eens bewonderen, dus tja, ik met bibberende beentjes met hen mee... wat zouden ze voor commentaar op haar hebben? *LOL* *LOL*
Maar de dames waren vol lof over haar. Lief he... Knipoog
Cerise was wonderbaarlijk lief, maar wel zoals gewoonlijk snel afgeleid tijdens longeren.
Silvia gaf nog een goeie tip ervoor: eerst haar naam Cerise! noemen en dan pas drrrraf! zeggen of iets anders... hielp dus echt wel, maar ik moet nog wennen, vergeet het steeds weer eerst haar naam te noemen.

Cerise gedroeg zich aardig, en volgens Jippie waren haar gangen ook wel goed genoeg voor een eenvoudig spring/dressuurpaardje haha.
Ze is nog wat overbouwd en heeft een hoge schoft, dus als ze echt spieren begint te krijgen en goed getraind wordt, en nog ietsje groeit, wordt ze zeker 1.65 m zeiden Jippie en Silvia.
Ik zo van: "Huh Verward "
Ja minstens 1.65 m hoog zou ze wel zijn.
Oh.
Gut en ik dacht een klein (1.60) paardje gekocht te hebben, maar ik vond haar al wat groter lijken toen we de staart hadden ingekort... Blijkt ze dit ook te zijn hihi. Niet gewoon groot maar wel groter.
Nooit geweten.
Ze lijkt zo pony-achtig door haar dikke vacht, maar dat verandert wel deze zomer, en de volgende herfst wordt ze denk ik geschoren, krijgt in elk geval een deken op.
Haar karakter werd meteen door 'de dames' goedgekeurd: ze was dan ook vandaag ontzettend lief, dus ik verdenk Cerise ervan dat ze goed kan toneelspelen... Schijnheilig }>

De stalhoudster was jarig, dus toen we Cerise op stal hadden gezet kregen we koffie/thee met slagroomsoesjes! Vingers aflikken
Het paard Prommis en het veulen Darko vonden dat ze dit ook mochten meevieren. Toen ik terugliep naar de stal waren ze los gebroken en stonden de muesli op te vreten! Extreme duivel
Dus ik meteen Irma erbij gehaald en de beesten terug gezet... die krijgen voorlopig niks meer!
Gelukkig dat Cerise al op stal stond met de deur afgesloten, die anderen waren dus vanuit de buitenbak via de staldeur naar binnen geglipt Frusty , maar Cerise heeft gelukkig niks teveel gehad.

Het was reuze gezellig maar Jippie en Silvia moesten ook weer op tijd thuis zijn, dus tja, dat werd weer snel afscheid nemen.
Gelukkig hebben ze Petertje nog even kunnen zien, die 'siepig' was (dat is een beetje grieperig).
Eigenlijk was ik zelf ook siepig, maar jah, zo'n dag als deze is toch veels te leuk om af te zeggen? Knipoog
Dan maar morgen en overmorgen rustiger aan doen, maar vandaag had ik toch echt niet willen missen!
Met wat mooier weer gaan we het zeker een keertje over doen, ik zou bijv. graag eens Lois van Jippie willen zien, als dit mag tenminste...
Lijkt me wel kwijl-time! Kwijl
En als ik over de snelweg richting Doetinchem in de verte links kijk, zie ik altijd Ian van Silvia grazen... zo mooi die boerderij van hen! Al die bomen erbij... Lovers Ik heb dus 'iets' met bomen haha.
Al met al een heerlijke middag! Thanks meiden! Lovers

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 02:06

Leuk dat het zo gezellig was. Volgens mij komt half Bokt langs om jou paardje te bewonderen Tong uitsteken
Ik ben ook erg benieuwd naar haar hoor, misschien kunnen we een keertje met wat Noorderlingen jouw kant op komen....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 14:01

He Maaike, er zijn er nog niet zoveel geweest hoor!
Ik wacht nog steeds op de intocht... *LOL*
Ben zeer benieuwd wie de volgende is, hopelijk ben ik dan niet het fototoestel vergeten zoals dit keer. Frusty
Ik denk dat de mensen die haar willen bezoeken beter over een maand of twee kunnen komen, wanneer ik een zadel heb en het wat beter weer is, er is alleen een buitenbak.
Maar wie wil komen is altijd welkom! Ze is geen bijtertje en slaat niet dus dat scheelt al een hoop.
Wel moet je uitkijken voor het rode katertje van de stal.
Die dwingt je tot aaien en oppakken en knufffelen...
Als je dat niet doet gaat hij net zolang door met kopjes geven tot je half omvalt, levensgevaarlijk! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:26

Het was absoluut heel erg gezellig!

Cerise is echt een schat van een paard. Je zou haar zo in de achtertuin zetten Lovers Ze ziet er nu nog uit als een teddy beertje maar dat zal van de zomer helemaal gaan veranderen. Omdat er nog niet zo veel met haar is gedaan moet ze nog helemaal in haar spieren komen. Als ze lekker bespierd is zul je zien dat ze een stukje breder wordt en veel groter gaat tonen. Dan zie je haar heus niet meer aan voor een pony hoor Knipoog Maar je bent heel erg goed bezig met al dat logneerwerk dus dat komt wel goed.

Silvia en ik stonden zich al te verbazen dat Cerise zonder op te kijken gewoon door de plassen heen denderde, langs opwaaiend en knisperend landbouwplastic en over een stuk plastic in de longeerring. Cerise is de nuchterheid zelfve en houdt bij alles haar bazinnetje nauwlettend in de gaten. Ik weet zeker dat je nog heel erg lang plezier gaat krijgen van deze dame. We hebben het je al gezegt: dit paard is het perfecte paard voor je ik zou geen beter paard voor je kunnen vinden. Peter heeft het helemaal bij het rechte eind gehad met dit paard. En dat vind ik toch reuze knap voor iemand die een leek is op paarden gebied. Maar misschien ben je dan toch wel met een paardenfluisteraar getrouwd Haha!

Als je een keertje bij Lois wilt kijken dan moeten we gewoon een datum prikken. Lijkt me reuze gezelllig hoor. En Lois is altijd dol op een beetje extra aandacht en geknuffel.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 20:33

Goh ik voel Cerise helemaal hier blozen... *LOL*
Ja ze is al aardig goed opgevoed wat dat plastic zeil betreft, ze heeft wat NH-lessen gehad.
In het begin met longeren wilde ze totaal niet door de plassen want tjah, daar krijg je natte voetjes van en dan is koud!
Maar Dorinepien had een zweep in haar handen, en dan kiest ze tegenwoordig toch maar voor de plas grijnz.
Zelfs zonder zweep loopt ze er nu netjes doorheen... Sigaar Arm meidje hihi.

Ik zou graag eens jouw kant op komen Jippie, ik haal Peter wel een keer over om mij te brengen, of ga samen met Silvia, goed plan....
Lijkt me echt leuk om eindelijk jouw lieverd eens te zien! En ik denk dat er meerderen hier op Bokt nieuwsgierig zijn grijnz.
Wie wil er foto's van Lois?
Dan neem ik tegen die tijd het fototoestel mee! }>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:37

Ikke ikke ikke, ik moet ook nog steeds een keer naar Jippie en Jippie naar Jurga toe haha, alleen het pannenkoekenhuis was een beetje kort en ik heb je niet eens gesproken, dus ik zal ook snel eens iets met Jippie afspreken.... Haha!
Maar dorine, ik wil jou ook meeten met je Cerise!!! Gaan we meeten op de Achterhoekmeeting???? Verward

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 23:15

Ik wil inderdaad meeten op de Achterhoekmeeting, lijkt me heerlijk.
Wel moet ik dit weekend dan maar eens behoorlijke foto's maken haha.
Zondag of zo, met behulp van Peter...
Lijkt me heel leuk die meeting! Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:56

Ik ga echt mijn best doen op die meeting te komen, want ik wil o.a. jou heel erg graag meeten. Komt Sanderijn ook nog???? Verward

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 09:47

Geen flauw idee of die ook nog komt, maar anders bel ik haar wel ff.
Lijkt me een ontzettend gezellige meeting!
Let niet op mijn gegaap en mijn uiterlijk: als het goed is heb ik dan net twee weken chemo achter de rug haha.
Ik neem wel foto's van Cerise mee, en als we de videocamera meenemen kun je zien hoe ze loopt: Clown .... *LOL*

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 12:34

Jaaaa, het was hartstikke leuk bij Cerise!
En, inderdaad wat Jippie ook al zei: Als Cerise dadelijk meer bespiering krijgt dan wordt het nog een flink paard! Ze lijkt nu wat pony-achtig door de dikke vacht maar ik wil haar over een half jaartje nog wel eens ziens!
Cerise is echt een schat en ontzettend nuchter.
Enne, Dorine, niet overdrijven over je uiterlijk: Ik vond echt dat jij er super uitzag ondanks je griep en tig chemo's achter de rug.
Als ik het niet beter zou weten dan ben jij wat mij betreft een gezonde Hollandse meid met een flinke bos gezond haar. Ok dan, geen blos op de wangen maar zo te zien ben je sowieso geen type die snel rood wordt of zo. Knipoog
Wat betreft bij Jippie op bezoek gaan: laten we maar snel een datum prikken nadat jij je chemo's achter de rug hebt en je weer lekker voelt.