gebrokken bekken!!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

gebrokken bekken!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 17:49

een vriendin van mij heeft een pony ulvi (er staat al een stukje over haar bij medisch door xMarleeNx) die heeft nu haar bekken gebroken heel erg zielig Huilen ze moet nu ongeveer een jaar op stal staan Verdrietig Huilen Huilen en we weten nu even niet meer wat we moeten doen Verward weet iemand iets
ik vind dit vet zielig Verdrietig Huilen
en we kunnen nu weinig voor haar doen kan iemand een tip geven voor wat we wel voor haar kunnen doen want dat doe ik dan met liefde voor ulvi!! Huilen


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:25

een pensionpaard op de manege in eersel heeft dit ook, moest ook een jaar op stal(is nu een halfjaar geleden ofzo) maar ik heb geen idee hoe dat is afgelopen

maar wat het eerlijkste is om te doen is laten inslapen, een jaar lang pijn hebben en op stal moeten staan is een hel voor een paard! ga zelf maar eens een jaar lang opgesloten zitten in een hokje zo groot als een gemiddeld wc-hokje (ff ter vergelijking met hoe groot een stal is voor een paard)

ob anders iemand die op de manege in eersel komt, stalleke weet er misschien wel iets van? die komt weleens op de manege geloof ik
't meisje die het mij vertelde werkte bij mij, maar ze werkt nu ergens anders en ik spreek haar dus bijna nooit, kan haa dus niet vragen hoe het met dat paard in eersel is afgelopen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:36

het paardje is pas 4 jaar en de stal is zo groot als een gote huiskamer!!!! en hij moest zoizo 4 maanden blijven staan en dan hoort ze verder (het jaartje is veranderd in 4 maanden waarschijnlijk ik hoop het)

Lovers hou van kristal vera macho Lovers
ook van me moppiejs

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:43

als een paard is een stal kan staan zo groot als een huiskamer(onze kamer is 60m2 dus dat lijkt me stug, zo'n grote stal Verward ) waarom kan hij dan niet in een weitje of paddock?
want daar gaat het om, vrijheid, beweging, los kunnen lopen, en niet een jaar opgesloten staan op stal, zonder een sprintje te kunnen trekken etc etc

hoe vervelend het ook is, soms moet je de beste keuze maken voor je paardje, hoe naar het ook voor jzelf is, niet egoistisch zijn en beseffen dat een paard geen paardwaardig bestaan heeft en er dus beter een einde aan kan komen.

en zelfs als het 'maar' 4 maanden is, dat is nog veel en veel te lang.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:48

ja oke je heb gelijk en zo groot is die stal ook weer niet maar
ze krijgt heel veel aandacht en haar beste vriendinetje staat bij haar

Lovers hou van kristal vera macho Lovers
ook van me moppiejs

xXxSharonXxX
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:02

hejz! k vind dat ze Ulvi niej in mot late slape! want r is hier op wieringe ok een paard en die had ok gebroke bekken en dat is ok weer helemaal goewd gekome! en ulvi die krijgt heel veel aandagt en de stal is groot genoeg... en ze mag trouwes niej eens buiten duz jaah. ze heeft t hartstikke goewd bij miek! OK dan! maar t is wel k*t! Huilen

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 21:16

jaah dat is zo je heb gelijk ze heeft het goed en ze overleeft het wel!!

Lovers hou van kristal vera macho Lovers
ook van me moppiejs

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:36

sorry maar ik blijf erbij, een paard dat 4 maanden of een jaar op stal moet blijven staan

een paard hoort te kunnen lopen en bewegen enz
een weem of 2 weken boxrust dat is al veel, een week of 6 is al te lang, hier hebben we het over maanden.....

ik zal ns kijken of ik erachter kan komen hoe het met dat paard in eersel is afgelopen, die had ook een gebroken bekken.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 21:38

jaah graag ik wil graag weten wat er gebeurt is maar ieregeval wel bedankt voor je tip

Lovers hou van kristal vera macho Lovers
ook van me moppiejs

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:59

Die van mij heeft een breuk in zijn heup opgelopen. gelukkig niet in zijn gewrichten en gelukkig is hij nog in de groei (nog geen 2 jaar oud), dus hij zal volgens de DA weer helemaal beter worden.

Hij moet minimaal 1 à 2 maanden vaststaan in zijn stal en daarna mag ik na overleg met de dierenarts met hem gaan stappen.

Als je paard volgens de DA weer helemaal gezond kan worden, dan zou ikzelf ervoor gaan, als die van mij het in zijn heupgewricht had gehad dan zou hij altijd pijn hebben gehad en dat had ik hem niet aangedaan, maar nu hij weer helemaal beter wordt was ik zo blij... Wat zijn een paar maanden op een heel leven nu? Een paard weet ook heus wel dat het voor zijn eigen bestwil is en zal zich vanzelf al rustig houden. Om nog maar niet te spreken over de wonderen die het doet voor je band met je paard. Die wordt bij ons iedere dag hechter.

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 17:09

jaah maar ulvi heeft ook een kans dus
laten we er maar voor gaan

Lovers hou van kristal vera macho Lovers
ook van me moppiejs

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:42

het is nu 2 dagen geleden dat ze naar de kliniek was en nu is haar baasje hier en krijg ik even uitleg over hoe en wat....

het gaat al stukken beter met ulvi, want ze krijgt nu volop medicijnen en ze kan er nu al bijna op staan... ze steunt er al een beetje op

en over 6 weken mag ze van de DA weer af en toe naar buiten
het gaat gelukkig weer stukken beter

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 17:59

jaah gelukig maar

Lovers hou van kristal vera macho Lovers
ook van me moppiejs

xXxSharonXxX
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:03

jaah glukkig!! OK dan! t komt allemaal goewd mensuh!! Knipoog

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 18:05

jaahhaaaa OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! gelukkig wel

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:56

maar het komt ook wel omdat Ulvi een sterke pony is he! OK dan! Ach gut OK dan! Ach gut

xXxSharonXxX
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:57

Egt wel!! Haha! ze kan alweer een beetjuh plat ok r ene hoef staan... daar kon ze eerst duz niej op staat!! goewd he?! OK dan! T gaat goewd hoowr mensuh!!

Tigran
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: zo Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:16

super dat het beter gaat!
Ik weet niet wat ik zou doen, als het werkelijk om een jaar ging..
ik weet het gewoon niet.
Vind ook dat paarden naar buiten moeten kunnen, maar ja, 't ligt er denk ik aan wat voor gevoel ik er bij heb, hoe het paardje erbij staat etc etc.

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 16:26

maar hij hoeft niet een jaar op stal na 6 weken mag ulvi af en toe naar buiten!!!
en het word waarschijnlijk niet langer dan 4 maanden en dan mag je buiten blijven

Lovers hou van kristal vera macho Lovers
ook van me moppiejs

xXxSharonXxX
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:17

Ulvi mag al heel snel naar buiten als het zo goed blijft gaan! *LOL* Ze mag nog niet zow heel lang buiten staan dan maar ze mag dan op een klein stukje land ff buite staan!
Ze loopt egt veel beter sinds een paar dagen trug!!

xXxSharonXxX
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:18

k bedoel vergeleken met een paar dagen trug Knipoog

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:26

het gaat alweer een stukje beter met ulvi! want ze staat nu bijna helemaal op d'r hoef!
egt super!!

xXxSharonXxX
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 07:13

het gaat al heel goewd mt ulvi....mare wat vinde julliej? loopt ze al niej een beetjuh goewd voor een paard met gbroke bekken... Binnen een week loopt z alweer bijna goewd...

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 08:37

Ik heb Ulvi volgens mij maandag op de kliniek gezien. Het is een fjord he?
Ik ben blij dat het zo goed gaat, want het zag er echt op het eerste gezicht niet goed uit(ik reed net daar het erf af, dus heb het maar een tel gezien).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:48

ja klopt het was die fjord ja!
en het gaat alweer stukken beter! want ze staat nu al helemaal op d'r voet en ze loopt nu ook al rondjes door d'r stal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM en 21 bezoekers