Mijn soms wel eens irritante jaarlingmerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Mijn soms wel eens irritante jaarlingmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 13:44

Nou ja ik ging dus vandaag maar eens met mijn haffie jaarling zonder moeder lopen. Natuurlijk was mevrouw daar het niet mee eens hele tijd hinniken. Ook mams wel hinniken, maar ik dacht ach nikita houd opgegeven moment wel op he. Maar ze ging erger steigeren gek doen en alles. Ik kon haar nog wel houden, maar ja misschien een andere keer niet.
Zolang er een andere pony bij is, is ze super rustig.
Zelf dacht ik eerst aan een bitje, maar ik weet het niet.
Wat raden jullie aan?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:56

ik zou gewoon doorzetten. het hoort erbij. ze moeten gewoon aan het idee wennen alleen te zijn.
veel succes verder!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 14:02

TeamSpirit schreef:
ik zou gewoon doorzetten. het hoort erbij. ze moeten gewoon aan het idee wennen alleen te zijn.
veel succes verder!

Uhm ja, maar stel je voor dat er wat gebeurt dan kan me jaarling wel aangereden worden o.d. het is meer voor veiligheid dat ik dat wil doen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:08

Gaaaap In de opfok ermee, op laten voeden door de kudde en met rust laten tot je ervaren hulp hebt!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:01

Een bit? *klopt op voorhoofd*
Gewoon de opfok in!
Krijg jij straks een superpony terug, die niet op z'n eerste al met een bit in z'n mond moet lopen Scheve mond

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:04

ik zou ook geen bit in doen, is ze echt veel en veelste jong voor..
heeft ze leeftijdsgenootjes daar??
ik zou haar gewoon zo veel mogelijk in de wei laten staan..

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:06

Tja ik heb niet echt advies (srry) ik geloof niet dat een bit de oplossing is. Ga anders eens een paar keer met een andere pony erbij oefenen. En bouw dan een beetje op.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:17

Een bit vind ik geen oplossing, hoe zit je dan straks over 2 jaar?
Zij hoort gewoon te luisteren, maar ja...kan je dat eisen van een veulen die na 5 minuten gewoon niet meer concentreren kan?

Verder vind ik het ook niet echt heel raar, als ze vanaf jongs af aan bij moeders staat lijkt het mij logischer dat ze erg plakt en hangt aan haar mams.

Opfok klinkt afgezaagt *zal straks wel iemand gaan zeggen Haha! * maar hier wordt ze wel netjes opgevoed zonder dat je haar kan overvragen, kan ze lekker tussen leeftijdsgenootjes staan en komt ze los van haar moeder.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 18:31

tjah bit kreeg ik als advies van iemand hier in de buurt, maar ik vond het ook niet zo'n goed idee.

Er zijn hier verder geen leeftijdsgenootjes in de buurt. Ze is echt een super lief beestje op zich. Staat dood stil met poetsen enz., maar wil gewoon niet alleen op pad omdat mams nog bij ons is en die 2 zijn niet van elkaar te scheiden. Nadat mams 2 maanden weg was ging ze weer bij haar drinken, dat is nu gelukkig ondertussen afgelopen. Mam en de andere merrie krijgen als alles goed is volgend jaar een veulen.

Misschien dat iemand ergens een jaarling heeft waarbij ze mag lopen dit jaar of dergelijke.
Over opfok kan ik wel doen, maar ja de kosten en me vader heeft het er dus echt niet voor over en zelf verdien ik ook niet genoeg misschien dat iemand wat weet.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:21

Er zijn ook wel particulieren die leeftijdsgenootjes zoeken voor bij hun jaarlingmerrie of die een plek zoeken voor hun jaarling merrie misschien kan je dat zo onderling regelen tegen kleine vergoeding.

Plaats is een advertentie...

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:43

Ik hoop dat je iets kunt vinden Kheops. En zoals Ineke2 al zegt plaats een advertentie daar krijg je vast reachties op