ben je je paard nooit zat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

ben je je paard nooit zat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 09:06

zijn jullie je paard of pony nou nooit eens zat? ik heb af en toe zo'n periode waarin ik denk: wat bezielt me om bijna elke dag 12 kilometer te gaan fietsen, alleen voor die paarden Scheve mond klinkt hard, maar zo voel ik het af en toe. dan baal ik gewoon dat ik altijd tijd voor ze moet maken, in het weekend nooit eens lekker een hele dag naar de stad kan zonder me schuldig te voelen...
heeft iedereen dit of ligt dit echt aan mij?


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:17

Vroeger had ik dat gevoel weleens bij mijn verzorgpaard.... is toch anders... en in de periode dat ik mijn man leerde kennen had ik het ook wel, maar nu en met mijn eigen paard.... nee eigenlijk heb ik dat nooit meer gehad
Ga er nogsteeds elke dag met veel plezier heen
(komt misschien ook omdat ik op een onwijs gezellige stal sta Haha! Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:20

Ik meestal niet mijn zusje heeft het wel heel erg...
Ik snap haar dan soms ook niet Luck staat aan de overkant en toch wil ze liever tv kijken..

Ik heb het trouwens helemaal niet, tenzij ik het heel druk heb met school of ik het niet red met werken maar dan stuur ik mijn zusje gewoon..

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:24

Ik ga er nog iedere dag met plezier heen.. Ik heb alleen sinds deze maand toch weer een verzorgster voor hem, zodat ik soms iets meer tijd voor mezelf heb Knipoog Zo blijft het voor mij leuk, terwijl een ander ook nog een plezier van hem heeft Haha!

Maar als ik een dag niet ben geweest dan mis ik hem wel Bloos

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:24

Hmm mja ik heb het heel soms maar al ik er dan ben dan vind ik het weer heel erg leuk! Maar ja ik hoef maar 1 km te fietsen...
-xxx- marloes

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:25

als je het juiste paard/pony op stal heb (de ware dus) dan hoor je het niet te hebben denk.

soms moet je er erg veel voor doen,zoals afstanden fietsen,afspraken afzeggen,bijbaantje in het weekend.
zeker als je jonger bent!

het wordt wel makkelijker met een vaste baan,een auto,een eigen paard,een leuke stal enz.

wat ik wel zat kan worden rond februarie/maart is het weer dat weer niet meewerkt,en het eindeloos uitmesten,bijna zomermaanden tijd maar die weken duren het langst!

ik weet niet hoe het is om maar 1 paard te hebben en me daar mee te vermaken,dus ik heb altijd minimaal 4 x zo veel zin om te gaan naar mijn beesten...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:28

Nou, ik houd heel veel van Dusty, maar ik moet dan ook écht alles zelf doen; water sjouwen in kannen; wei leeghalen; stal uitmestten enzv enzv.
En als ik dan thuis ben dan heb ik helemaal niet zo'n zin (soms) maar als ik er dan ben.....is het weer heel erg leuk en gezellig!

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:29

Ik heb het niet qua erheen gaan enzo, ik vind het juist fijn, weer lekker naar buiten enzo!

Maar ik heb wel eens bij het rijden, dat ik Hof zat ben, dan blijft ie maar etteren enzo... Maar dan ligt het aan ons beiden Lachen

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:30

Ik heb het ook wel eens. Maar niet zo vaak meer. Ik moet 10 km heen en terug fietsen, dus ben toch weer een uur kwijt. Daarbij hebben we wel een gezellige stal, mits er iemand is, en dat is lang niet altijd zo. Af en toe zou ik Sting wel ff ''kwijt'' willen hebben, maar dat is dan als ik er weer ben weer over Knipoog.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:33

Nee hoor, ik ben mijn paarden nooit zat. Ik wordt weleens gallisch van het weer of de accomodatie, maar mijn paard is mijn schat!

Je suis Charlie.

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:36

Ik wordt ook nooit zat vam mijn pony, maar idd het weer of/en de stalling....

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:45

Echt zat word ik hem nooit maar soms vraag ik me wel eens af waarom ik zo'n onwijs sterke en dwarse fjord heb gekocht. Als hij er geen zin meer in heeft dan kan ik doen wat ik wil maar dan doet hij het toch niet meer, is soms best frustrerend. Maar verder is het en blijft het mijn grote steun en toeverlaat!

Pino, de super Fjord!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:56

Ik ben mn paard soms weleens op een andere manier zat.
Als hij op de wei heeft getsaan, te eten van mij heeft gehad, ik net zn stal heb uitgemest. En dan ga ikn rijden, en dan heeft ie geeneens zin om te lopen. Dan ben ik hem zat!!!


Soms denk ik weleens:
Ik betaal zn huur, zn eten, ik verzorg hem, hij mag de weilanden opeten, en hij doet amper iets terug, eigenlijk maar een rare sport.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:01

hahaha ja dat is wel zo (angeliek)! maar ik ben me pony niet vaak zat hoor ze is heel lief! maar ook al ben ik dr wel eens zat ik zou der niet kwijt willen Lachen

The journey of a thousand miles begins with a single step.

sara_pepper

Berichten: 30
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:15

IK NOOIT hihi, er word voor me uitgemest en het liefst 24 uur perdag,
het is zo super om met me dieren bezig te zijn en heerlijk om het rijden elke keer weer te ervaren, mits je een pony rijd die niet echt leuk luisterd, pesterijen zijn wel leuk maar als ze blijvend vervelend doen houd het op voor mij en dan is het ook minder, maar omdat het net 1 keer minder leuk is geweest betekend dat niet dat het de volgende keer weer minder was.
ook paarden hebben soms, pfff daar is ze weer of, pff moet het nou. net als wij. dus soms zijn ze leuker als de andere keer. mits ze ouder worden maar zelfs dan nog!!

GENIET lekker er van en agh, iedereen heeft wel eens, moet het nou?? want inderdaad, ik doe ook meer dingen dan paarden,maar een verzorgster of iemand die je paardje af en toe doet kan heel rustgevend werken en misschien is het leuker, dan kan je ook samen dingen doen!!

nou, geniet er van, groeten van nancy

mijn site http://www.nansje.nl is nu vol met pepper, http://groups.msn.com/peppertje alles over mijn ponys

[***]http://www.nansje.nl/nansjewebzelf/ganaar/fotomap02/foto0001.jpg[/***]

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:22

IK voind het helemaal niet zó erg ok alle klusjes zegmaar te doen. IK heb wel een superband met m'n paard gekregen door die stalling. ( alleen al door het zelf voeren gnahaha Knipoog )

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:03

ik heb soms als ik héél moe ben echt geen zin om te gaan..
maar als ik er dan eenmaal ben, ben ik juist weer heel blij dat ik ben gegaan.
en idd als het stortregent ofzo, maar gelukkig is het regenpak uitgevonden!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:06

ik snap wat je bedoelt, heb dr zelf alleen zelden last van Haha!
alleen als ik heel er moe ben dan wil ik nog wel eens geen zin hebben, maar meestal als ik dr ben toch blij dat ik gegaan ben, maaare, ik hoef ook geen 12 km te fietsen, maar 1 mintje.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:11

ben hemmet rijden en met wandelen enzo vaak zat Haha!
maar hem verzorgen(uitmesten, poetsen, knuffelen, dat soort dingen ) doe ik heel erg graag.
mijnpaard staat op een afstand die ik niet kan fietsen, die rot is met openbaar vervoer en met mijn scooter is het een flink eind weg. gaat dus alleen met de auto en ik heb zelf geen rijbwijs,maar et scheeld dat ik er vanaf dinsdag werk, dus ben ik er toch de hele dag.
elke dag zown afstand is ook nix als je er alleen heen gaat om je paard los te gooien

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:28

sinds vandaag heb ik 2 paarden op 2 verschillende plaatsen staan,
het is even plannen,maar wie echt wil die gaat gewoon !

Karaat_the_newforest op Instagram

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:37

Mijn paard zelf ben ik nooit zat. Ik heb wel dagen dat ik geen zin heb om te rijden... maar dat vind ik toch wat anders, ik ga dan wel naar haar toe. Verder kan ze met rijden ook wel eens lopen te klieren en dan vind ik haar ook wat minder, maar als ik er dan vanaf ga is het weer zo'n schatje...

Echt zat ben ik haar dus nooit...


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:57

egt NOOIT. ik moet er twee keer per dag heen en ik heb er altijd zin in. als ik chagerijnig ben maakt me paard me weer blij.

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:59

Nee nooit, ook nooit gehad.

Als je er tegen opziet kun je er beter mee ophouden! Want uiteindelijk gaat het paard 9 van de 10 keer in die gevallen eronder lijden.


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:22

Ik denk dat iedereeen wel eens een dipje heeft. Ik ken er tenminste genoeg en lees er op bokt ook regelmatig iets over.
Mijn mening is dat de leuke momenten altijd moeten overheersen, dan blijft het leuk en de moeite waard om je ervoor in te zetten.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:33

Ik ga altijd met plezier naar mijn paarden toe, zeker nu ze zo dicht bij staan .
Ik moet er 2 keer per dag heen......omdat ik ze zelf verzorg.
Moet zeggen dat als het 10 graden vriest en ik moet 7.30 uur op in het weekend om die mormels te voeren, dat ik ook niet altijd m'n bed uit spring van blijdschap Bloos , maar als ze je dan met een hinnik begroeten Lovers en zo heerlijk staan te genieten van hun eten Lovers , ben dat alweer vergeten Knipoog Haha! .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 21 bezoekers