Wel of niet dit paard kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Wel of niet dit paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 20:01

oliebol! Ik zit in dubio!!

Ik ben naar een paard wezen kijken.
Hij was echt helemaal waanzinnig.
Echt, ik was stapelverliefd!

Alleen: de instructeur die ik meegenomen had, zei dat het paard wel super in zijn spieren zat/super karakter had/braaf was, maar dat hij denkt dat het paard van zichzelf niet sterk genoeg is.
Dus: het feit dat het paard zo in zijn spieren zit komt door de hele goede ruiter, als ik dit paard ga rijden kan het behoorlijk fout gaan, omdat hij van achter slap is.
Jeetje, wat moet ik nou? Ik vind hem echt waanzinnig gewoon, maar ja, als hij echt zo slap is......volgens mijn instructeur zet hij zijn achterhand niet onder de massa, ook niet bij deze hele goede ruiter.

"Tel niet het aantal ademhalingen, maar het aantal keren dat deze stokt"



Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:02

uh.. waar is de foto?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:39

ja ik mis ook een foto

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:14

Hoi Corine!
Vraagje: wat wil je met dit paard gaan doen?
Als je alleen wilt lessen en buitenritten rijden: kopen dit paard.
Als je echter ook wedstrijden wilt rijden en boven de L-dressuur wilt komen, en een ander persoon zegt ook dat dit paard niet sterk is achter, dan zou ik hem niet nemen.
Ook niet om te gaan springen of zo.
Als ik jou was zou ik nog wat andere paarden gaan bekijken, en mocht je dan nog steeds helemaal weg zijn van dit paard, dan kun je hem altijd nog kopen denk ik. Rond deze tijd zijn paarden toch al niet zo snel weg dus...
Neem eens iemand met ervaring mee naar dit paard, maar een ander persoon dan je instructeur. Wel iemand die weet wat jij later met je paard wil gaan doen.
Zegt deze persoon hetzelfde als je instructeur, over de achterhand bedoel ik dan?
Wat voor paard wilde je in eerste instantie gaan zoeken, waar moest hij aan voldoen, wat voor eisen?
Het probleem dat jij noemt komt vaak voor bij paarden die draversbloed hebben: achterbenen nemen vaak kortere passen, niet zo goed in springen en dressuur.
Wat voor paard is dit eigenlijk en heb je er foto's van?
Veel sterkte met je keuze!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:40

Dorine schreef:
Het probleem dat jij noemt komt vaak voor bij paarden die draversbloed hebben: achterbenen nemen vaak kortere passen, niet zo goed in springen en dressuur.


Dravers die niet goed zijn in springen? (goed) Getrainde dravers hebben een baggersterke achterhand!!!!!!!!!!! Juist omdat hun kracht en snelheid daar vandaan komt!
Ik heb met veel dravers ook een sprongetje gewaagd en er zat er niet 1 tussen die staakte vanwege onkunde of slapheid!

Dat een draver minder geschikt is voor dressuur komt vooral omdat je een draver (die wel onder het zadel is) vaak opnieuw moet beleren. De meeste dravers kunnen zich niet rond maken omdat dat voor de drafsport niet nodig is en ook niet getraind wordt. Alhoewel er de laatste tijd steeds meer dravers als bijtraining ook dressuurmatig gereden worden en ook galoptrainingen doen!

Dit even geheel off-topic.

On-topic sluit ik me wel bij Dorine aan. Als jij verder wilt komen en je instructeur zegt nu al dat ie -ondanks een goede ruiter- niet helemaal goed is, niet kopen!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:12

Buitenzorg"]
[quote="Dorine schreef:
Het probleem dat jij noemt komt vaak voor bij paarden die draversbloed hebben: achterbenen nemen vaak kortere passen, niet zo goed in springen en dressuur.


Dravers die niet goed zijn in springen? (goed) Getrainde dravers hebben een baggersterke achterhand!!!!!!!!!!! Juist omdat hun kracht en snelheid daar vandaan komt!
Ik heb met veel dravers ook een sprongetje gewaagd en er zat er niet 1 tussen die staakte vanwege onkunde of slapheid!

[/quote]

Hier wou ik ook ff op reageren. Ik heb ook tijdenlang op een draver gereden en die kon heel goed springen!! hij was af en toe een beetje erg actief, maar sprong heel netjes, kon ook vrij hoog springen (ik heb 1.20 met hem gesprongen), hij weigerde nooit en had er ook echt plezier in!

en over het paardje wat je misschien wilt gaan kopen: Het hangt er maar net vanaf wat je met het paardje wilt gaan doen. Als je een echte recreatie-ruiter bent en niet teveel eist van zo'n paardje. Als je echt verder wil komen met wedstrijden zou ik maar ff doorzoeken..

Veel suc6

Don't hate me cause you ain't me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Josien_, laetitia98, Marjelle1992, OmgiliBot, Piekosjj en 127 bezoekers