haf niet te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
esley

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Rhenen

haf niet te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 13:54

mijn haflinger van 7 is hengstig, en niet meer te rijden!!! zodra ik been geef stopt ze met lopen en zwiept heerlijk met haar staart, dus als ik wil draven is het eerst een heel gevecht voordat ze het doet. zijn er mensen die het zelfde probleen hebben en hoe lossen jullie het op??

mijn mooie blonde haflinger!!!

kijk eens op www.freewebs.com/esley/ laat wat achter in mijn gastenboek


biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:18

Wij hebben zelfde probleem gehad, met een welsh merrie, zodra je de benen gaf stond ze stil. Gelukkig duurde het maar een paar dagen. Het enigste wat hielp was heel streng zijn, maar goed het was een paard waar beginners opreden (liep in de les) dus wij lieten haar paar dagen staan. (ff totaal negeren) en dan was het weer goed!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:37

mijn bijrijdpaard heeft hier ook weleens last van, dan ben je lekker bezig
met allerlei oefeningen en dan heeft ze er geen zin meer in en als ik dan een hulp geef gaat ze gewoon stilstaan! oren naar achter en narrig doen, terwijl ik heel subtiel doe (het is een heet beest!), maar dan geef ik haar meteen een tik met de zweep en weet ze dat ze moet luisteren. verder gebruik ik de zweep NOOIT, alleen dus als ze ineens tegen mijn been is.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:04

sietske wil dat ook nog wel eens proberen... sietske is een dieseltje.. ze moet eerst altijd even opgang komen en dan is ze aardig aan je been... naar als je dan tussendoor ff gaat stappen en dan weer wil aandraven heeft mevrouw daar geen zin... het lijkt dan wel of ze alleen nog maar een achteruit heeft... het enige wat helpt is niet opgeven Verward ... want dan heeft ze dr zin en zal ze het steeds weer proberen!!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:11

idd gewoon streng zijn (niet te natuurlijk)
Mijn merrie heeft er ook last van maar als je dr flink op dr nummer zet doet ze het wel weer.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:22

Sommige merrie's zijn echt niet te genieten als ze 'ongesteld' (eigelijk is het precies het tegenovergestelde, maar goed) zijn... Ik ken er eentje, die iedereen er dan afbokte, en bleef bokken en steigeren tot het zadel en hoofdstel af waren...

Echt een remedie is er niet, denk ik... Ze zal altijd wel minder enthousiast zijn, als ze hengstig is.

Misschien is het een oplossing, stemhulpen te gebruiken als ze zo tegendraads is, en als ze daar niet op reageert ligt been, en wanneer ze dan stil gaat staan, consequent je hulp duidelijk versterken met de zweep... Nou ja, oplossing... misschien dat het daarmee vermindert...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

mayra
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:03

telkens als ze stil gaat staan, een keer met de zweep tikken,klinkt hard maar werkt wel


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:34

ik heb het een keer zo erg gehad dat we haar niet meer mee naar huis konden nemen. ze wilde niet meer lopen. we hebben met man en macht staan duwen en trekken tot ze na 1 uur duwen en trekken (egt waar) eindelijk een beetje vooruit kwam. was egt vreselijk. we hebben het haar grootendeels wel af kunne leren. gelukkig, af en toe heeft ze nog zo'n bui . veel succes verder!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

esley

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 20:01

nou oke hoop dat het snel beter gaat. zijn er mensen die hun merrie kruiden geven tegen de hengstigheid?? las iets in de paardendrogist maar weet niet of het werkt!!

mijn mooie blonde haflinger!!!

kijk eens op www.freewebs.com/esley/ laat wat achter in mijn gastenboek

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:23

Kijk anders even in dit topic:
[MD] Moody Mare......
Daar hebben ze het over het product moody mare.
Hoe vaak is ze hengstig en hoe lang dan?
Ik zou eventueel even overleggen met de VA, maar waarschijnlijk is het net als ons vrouwen met de ongesteldheid, de een heeft er meer last van de ander.
Ik zou als ik jou was op de dagen dat ze hengstig is rustig dingetjes doen die ze leuk vind en niet te veel van haar eisen, wel gehoorzaamheid, maar geen intensieve dressuurtraining als ze dat moeilijk vind.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:57

Dit heb ik ook gehad bij een haflinger die ik verzorgd heb. Zelfs het poetsen was een ramp. Ze duwde me helemaal fijn, doodeng!! Dus ik stond dan te poetsen met een zweep en tijdens het rijden, ging ze stilstaan en genoot bijna dat ik haar aandreef. IK werd dan boos en reed gewoon stug door. Op een gegeven moment gaf ze op en kon ik gewoon rijden...


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers