nieuw medicijn migraine

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

nieuw medicijn migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 09:28

Immigran komt met een niew medicijn tegen migraine.
Bij veel patienten is het probleem dat ze de medicatie niet lang genoeg binnen kunnen houden om het zijn werk te laten doen.
Daarom komen ze nu met een tablet die in de maag gelijk uit elkaar valt en daardoor veel sneller in het bloed opgenomen wordt....

Ik ga er maar eens naar vragen bij de huisarts denk ik


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:33

he dat is mooi. bij ons zit het in de familie. mijn zus (heeft hetergst) ik en mijn pa hebben het. gelukkig heb ik het al een hele tijd niet meer gehad. ik heb het al vanaf mijn 10 jaar. echt zwaar irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:39

Hoe heet dat medicijn precies? Ik heb al mijn hele leven migraine, en ben er echt strondflauw van. Heb al zóveel medicijnen gehad. En bij de ene waren de bijwerkingen nog erger dan bij de andere. Rolleyes

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:17

Mijn vriend heeft het ook. Ik ga deze tip iig aan hem doorgeven thanks!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:30

ik heb er ook best veel last van, laatst nog een keer, de dag voor het gala nog wel Scheve mond
maar het is in ieder geval een goede tip en ik hoop dat hij nu eens een keer wel werkt, alle andere medicijnen doen dat namelijk niet

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 13:54

het is van immigran, dus gewoon even naar vragen bij je huisarts. Het is alleen met recept verkrijgbaar


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:44

Hm.. En als je al immigran hebt gehad en dat hielp niets?

Nouja, ik blijf iig maar bij m'n propanolol. Niet dat dat helpt hoor, maargoed.. Scheve mond

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:54

Ik had ook altijd migraine, maar sinds ik nieuwe medicijnen voor me hart heb zijn ze over. Ze zijn namelijk ook goed tegen mirgaine aanvallen, zo sla ik toch nog 2 vliegen in 1 klap

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:05

Ik heb ook medicijnen; Maxalt smelttabletten, je moet ze op je tong laten wegsmelten, dus ze zijn makkelijk binnen te houden . Na een half uur is mijn migraine weg..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 15:05

Sammm schreef:
Hm.. En als je al immigran hebt gehad en dat hielp niets?

Nouja, ik blijf iig maar bij m'n propanolol. Niet dat dat helpt hoor, maargoed.. Scheve mond


Geen idee, ik heb immigran tabletten en neusspray gehad. Proberen kan geen kwaad.

Propranolol is trouwens tuig, heb ik ook gehad, werkte alleen averechts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:08

Ik heb propanolol ook al eerder gehad, en het werkt idd niet goed. Maarja, de andere medicijnen die ik allemaal al heb gehad werkten ook niet en bovendien zaten er vaak vervelende bijwerkingen aan (ben er o.a. ontzettend van aangekomen, en heb ook al eens medicijnen gehad waarvan m'n haar ging uitvallen). Maar dat ik er van ben aangekomen vind ik nog het ergste, ben al eeuwig bezig om weer af te vallen. Scheve mond

Propanolol is (denk ik) het enigste medicijn waarbij ik geen last heb van bijwerkingen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 15:20

ik ging met propranolol (preventief) van 2 aanvallen in de maand naar 2 aanvallen in de week:\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:39

Ik heb elke dag fikse migraine, ben nooit zonder. Bloos! De aanvallen zijn er niet meer op geworden, hoogstens een beetje minder (maar of dat daar door komt weet ik niet, ik ga naar iemand toe die met mijn aura werkt (niet alleen voor migraine) ) en sindsdien gaat het wel iets beter met me. Maar of dat nou ook door die medicijnen komt weet ik niet. Knipoog

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:53

Ik ben nou de neusspray aan het uittesten en het werkt redelijk. Maxalt heb ik ook gehad maar daar werd ik zo stoned van als een garnaal. Ook heb ik Relpaks gehad maar die versnelde de aanval alleen maar, ik kwam toen gelijk in het overgeefstadium, dus daar ben ik maar gauw mee opgehouden. Ik heb nu sinds een paar weken ook medicijnen die ik elke dag moet slikken om aanvallen te voorkomen. Maar daar wordt je wel erg duf van. En zo rommelen we maar weer verder.

Come over to the dark side, we have cookies!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:16

heb ook "bijna" elke dag hoofdpijn Boos!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:45

Ik ook; ik weet alleen nog niet wat het is.

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:25

Imigran 100 neusspray schrijven wij in de praktijk erg veel voor, heb nog maar weinig negatieve reacties gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:27

Zoiets als die neusspray helpt bij mij dus helemaal niks.

Alleen de hele zware medicijnen helpen echt goed bij mij, maarja, daarbij heb ik weer zoveel last van de bijwerkingen.

En btw voor diegenen die er niet zo veel van weten; Hoofdpijn is echt iets anders dan migraine! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:41

Ik zal het eens zeggen tegen mijn zus en moeder, die hebben het allebei. Mijn zus spuit zelfs...geloof dat dat ook van immigran is?

Misschien dat dit helpt!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 19:43

vonneke schreef:
Imigran 100 neusspray schrijven wij in de praktijk erg veel voor, heb nog maar weinig negatieve reacties gehoord


Ik reageerde er totaal niet op. Bijkomend nadeel was dat het via mijn neus mijn keel inliep en ik als nog over mijn nek ging

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:38

ik heb vaak hoofdpijn omdat mijn nek heel vast zit... maar tis wel bijna t zelfde toch sammm Verward (soms heb ik wel migraine dan kan ik echt nie tegen licht en ben ik ook misselijk enzo) of is dat gen migraine?

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:42

gerbenfroh schreef:
Ik ook; ik weet alleen nog niet wat het is.


Als je migraine hebt dan weet je dat je migraine hebt hoor Knipoog
Ik heb ook regelmatig hoofdpijn, heel vervelend, tot ik een keer een migraineaanval kreeg, ik wou bijna dat ik weer gewoon hoofdpijn had...vreselijk was het..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:20

Ik ben al weer bijna een half jaar migrane vrij! bij mij is het heel wisselend. mijn vorige periode migranevrij heeft bijna 2 jaar geduurd en daarna heb ik een tijdje gehad dat ik zo 2 a 3 dagen in de week dacht dat ik dood ging van alle ellende.
Ik heb Imigran het helpt wel ik krijg een wat mildere aanval en hij duurd minder lang.
het beste helpt nog de asprobruis van 500 mg.
Ik neem er 2 val daarna vrij vlot in coma en als ik wakker word is het voorbij.
Ik moet idd bij de eerste vlekken etc meteen de aspro nemen anders houd ik 'm niet binnen en werkt niets meer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:20

xSemmiex schreef:
heb ook "bijna" elke dag hoofdpijn Boos!


Hoofdpijn is geen migraine. Knipoog
Wees maar blij. Migraine is namelijk echt geen pretje.

Ennuh Stef, ik hoop dat deze medicatie werkt voor je. Als ik een keer info nodig heb, dan weet ik je altijd te vinden. Het is tot nu toe (ff afkloppen) bij die ene aanval gebleven.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:28

Ik vraag me toch af. Hoe beschrijven jullie migrainemensen (sorry het is niet denigrerend bedoeld maar ik weet even niet anders het neer te zetten) wat je doormaakt tijdens een aanval?

Ik leg het even uit: een collega op mijn werk en ik kunnen niet echt goed met elkaar door een deur. Zij heeft migraine en is daardoor 90% van de tijd niet te genieten. En dan bedoel ik ook echt niet te genieten. Kijk, ik wil met haar meeleven, begrip voor haar hebben maar ze is gewoonweg een brok chagerijn. Niet mee om te gaan. Dat heb ik haar van de week ook haarfijn gezegd toen ze op schijnheilige manier mij en public wilde pakken. Hele team tegen haar 'Ja, maar jij bent ook een chagerijn':D

Haar reactie: 'dan blijf ik wel thuis als ik migraine heb'. Waarop ik zei 'ik denk dat dat ook het beste is. A, hoor je niet te werken met zo'n aandoening en B de rest hoeft en mag hier niet onder lijden. Niet 5 dagen per week.

Maar toch, ondanks alles vraag ik me toch af wat iemand doormaakt. Ik weet dat het een verschrikking is. Mijn mening wijzigt niet dat de rest daar niet onder mag lijden maar toch zou ik het wel willen begrijpen.

Nou aj, zodus Haha!

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, bente_sat, Bowo, Britta31, chocky84, DotBot, ellen05, heidy_wilco, HELder, MerleSimone, Mirre1415, Miss_Mii21, mooney, ontherun, Roos_h, Saintelette, sunshine, Unoo, Zwerte en 62 bezoekers