Ori geveulent na veel slapen loze nachten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Ori geveulent na veel slapen loze nachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 07:44

Hallo allemaal... Ori mijn verzorgshet heeft gister (27mei) een veulen gekregen... Maar ze stond op het land en de baas (jos) dacht ze heb bijna geen gras meer laat ik haar het hele land maar geven... maar naast het land zit een heel klein slootje Verdrietig Toen ik naar achter liep want ik vond dat ze er zo dun uit zag lag er de na geboorte en ik denk het zal tog niet waar wezen ik rennen langs de sloot en ja daar lag hij een prachtig mooi hengstje in de sloot gerolt Huilen. Ik kan er echt niet tegen dat beestje heeft zo kort geleefd hij heeft misschien wel niet eens de kans gehad met zijn moeder te knuffelen gelijk rechtsstreeks de sloot in Huilen ik kan me daar zo kwaad om maken Want hij heb tog nix mis gedaan. Ik hoop dat Ori volgend jaar weer een zo´n mooi veulentje krijgt want ze was zo verdrietig. Huilen Ik voel me egt dood ziek... want dit is natuurlijk geen 1 dier gegunt... Ik hoop dat jullie dit echt nooit zou over komen Daarom adviseer ik jullie allemaal zet jullie merrie die moet veulen NIET bij een slootje al is het een mini greppeltje met 3 cm water er in.


Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:30

oh nee hee
je hoort dit zo vaak
Dit jaar al meer dan een paar keer op bokt Scheve mond
Ik snap niet dat dit nog kan gebeuren iedereen zou toch beter
moeten weten Bloos!
Veel sterkte voor jou wees maar extra goed voor de merrie dat zal ze nodig hebben Ach gut

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:14

Wat jammer! geef de merrie maar een dikke knufel. En ik hoop dat het volgend jaar wel goed gaat. Misschien zijn er nog moederloze shetland veulens?? Je kan ff bellen naar de veulencentrale? nou ja, idg sterkte ermee!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)


Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:21

Stoom uit je oren Zucht.....weer een veulen onnodig dood... Jammer ?? Superstom is een beter woord ! Frusty De eigenaar zou beter moeten weten. Drachtige merries (en veulens) en sloten gaan gewoon niet samen, daar zijn al meerdere topics over geweest in de afgelopen weken.
Van een paar dagen geen of weinig gras eten gaat niemand dood, van een sloot wel.

Heel rot voor de merrie, het veulen en voor jou Jaimy, veel sterkte !
De eigenaar is een grote stomkop.

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 11:12

Haii iedereen heel erg bedankt voor jullie lieve berichten ik heb het egt heel erg moeilijk zit nu op sgol maar kan mijn concentratie er echt niet bij houden... Ik zal Ori zeker heeeeeel veel aandacht geven en die baas is zeker EEN GROTE STOMKOP!!!

XX jaimy

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:51

Hey jaimy

Heel veel sterkte met dit verlies! Het is heel oneerlijk dat zo'n jong beestje overlijdt door een menselijk fout!
Ik dacht dat mensen van 1 verhaal wel zouden leren, nou niet dus Boos!
Laten we iedereen op wijze dat je op je merrie moet letten als ze aan het bevallen is en zeker niet bij een sloot!!!

nogmaals heel veel sterkte.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:23

Wat een triest verhaal! Veel sterkte hoor...ik snap ook niet waarom eigenaren niet beter opletten met een sloot in de buurt...is niet de eerste keer dat ik zo'n triest verhaal lees.....STERKTE!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:25

Idd een triest verhaal maarja, je kunt de tijd nou eenmaal niet terugdraaien. Laat dit dus een leer zijn voor de volgende keer.

Ach gut

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 15:40

We hebben nog een merrie die op het punt staat te bevallen en gelukkig heb hij naar me geluisterd en heeft haar binnen gehouden tenminste het hek naar het land is gesloten der stal staat open en ze gaan dus nog op het plaatsje lopen Lachen gelukkig ik hou echt me hart vast. ik ga nu 3x per dag naar stal om te kijken of het er al is en ik ben van plan het veulen lekker te verwennen en poetsen want anders weet ik wel weer hoe dat gaat dan kijken ze er 2 weken naar dan is het groot en zien ze het 3 jaar niet meer staan tot ze er op mogen rijden dan is die wel goed genoeg dat is ook niet eerlijk!! dus iedereen heel erg bedankt voor jullie lieve reacties en ik ga jullie laten weten hoe het afloopt met het welsh veulen *LOL*

dion_sharif
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:37

eyz jaim....
HET LEVEN IS ZOW ONEERLIJK!!!
ik weet niet precies wat k moet zeggen....kan alleen maar huilen Verdrietig
hij was nog zow klein en jong....
maja we gaan heel goed voor ory en am zorgen....en dit gebeurd niet nog een keer!!!

k spreek je snel

kuz dion

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:43

Sabiy schreef:
-:(- Zucht.....weer een veulen onnodig dood... Jammer ?? Superstom is een beter woord ! Frusty De eigenaar zou beter moeten weten. Drachtige merries (en veulens) en sloten gaan gewoon niet samen, daar zijn al meerdere topics over geweest in de afgelopen weken.
Van een paar dagen geen of weinig gras eten gaat niemand dood, van een sloot wel.

Heel rot voor de merrie, het veulen en voor jou Jaimy, veel sterkte !
De eigenaar is een grote stomkop.


Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Een paar dagen weinig tot geen gras eten (ik ga er dan vanuit dat er niets wordt bijgevoerd) is levensgevaarlijk voor pony's ivm Hyperlipaemie.

Jaimy heel veel sterkte.

Don't dream your life, live your dreams!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:45

jee die eigenaar = echt super dom.. maarja idd kan je de tijd niet meer terug draaien,

jaimy veel sterkte!

jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 18:52

dion_sharif schreef:
eyz jaim....
HET LEVEN IS ZOW ONEERLIJK!!!
ik weet niet precies wat k moet zeggen....kan alleen maar huilen Verdrietig
hij was nog zow klein en jong....
maja we gaan heel goed voor ory en am zorgen....en dit gebeurd niet nog een keer!!!

k spreek je snel

kuz dion

haii wijffiej... Dat gaan we zeker doen ik hoop dat je snel weer op stal ben zodat we onze wijffiejs weer lkkr kunnen verzorgen jij ook heel veel strekte en succes met je examen... Ik laat je weten als het veulen geboren is van annemarie en hopen dat het een leuke merrie is :d dan gaan we der suger lady noemen haha...

kuz jaimy

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:24

gabyfedde"]
[quote="Sabiy schreef:
-:(- Zucht.....weer een veulen onnodig dood... Jammer ?? Superstom is een beter woord ! Frusty De eigenaar zou beter moeten weten. Drachtige merries (en veulens) en sloten gaan gewoon niet samen, daar zijn al meerdere topics over geweest in de afgelopen weken.
Van een paar dagen geen of weinig gras eten gaat niemand dood, van een sloot wel.

Heel rot voor de merrie, het veulen en voor jou Jaimy, veel sterkte !
De eigenaar is een grote stomkop.


Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Een paar dagen weinig tot geen gras eten (ik ga er dan vanuit dat er niets wordt bijgevoerd) is levensgevaarlijk voor pony's ivm Hyperlipaemie.

Jaimy heel veel sterkte.
[/quote]

Als er niks meer te eten is op dat veldje, kun je toch gewoon hooi voeren in plaats van gras ? Wat is daar mis mee ?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:34

Sabiy"]
[quote="gabyfedde"][quote="Sabiy schreef:
-:(- Zucht.....weer een veulen onnodig dood... Jammer ?? Superstom is een beter woord ! Frusty De eigenaar zou beter moeten weten. Drachtige merries (en veulens) en sloten gaan gewoon niet samen, daar zijn al meerdere topics over geweest in de afgelopen weken.
Van een paar dagen geen of weinig gras eten gaat niemand dood, van een sloot wel.

Heel rot voor de merrie, het veulen en voor jou Jaimy, veel sterkte !
De eigenaar is een grote stomkop.


Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Een paar dagen weinig tot geen gras eten (ik ga er dan vanuit dat er niets wordt bijgevoerd) is levensgevaarlijk voor pony's ivm Hyperlipaemie.

Jaimy heel veel sterkte.
[/quote]

Als er niks meer te eten is op dat veldje, kun je toch gewoon hooi voeren in plaats van gras ? Wat is daar mis mee ?
[/quote]

Tuurlijk kan je dan gewoon hooi voeren, maar dat zie ik al wel als bijvoeren.
Ik zou er ook niet aan moeten denken, een veulen dood in de sloot. Maar ik weet uit eigen ervaring hoe erg hyperlipaemie is (veulen dood, moeder op het randje geweest) dus daar ben ik ook altijd voorzichtig mee.

Don't dream your life, live your dreams!

dion_sharif
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:48

jaim dat gaan we cker doen Haha!

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:11

ongelooflijk... hoeveel veulens moeten er verzuipen voordat men de sloot dicht??
M.a.w. Merries die drachtig zijn moeten na de 9de maand niet meer in de buurt van een sloot staan.
Nou hoop dat het met de ander merrie goed gaat.. want er is niks leuker dan dat jong spul huppelend in de wei.

Geniet nu, het is later dan je denkt

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:18

pfff ik wil toch nog ff reageren hoor!! Boos! Boos! ik vind het belachelijk dat mensen zch afreageren op de "baas". ikken jos, en hij heeft al jaren en jaren ervaring met veulens, en hij is echt niet dom. zoiets kan altijd gebeuren, het was natuurlijk beter omm weg te halen daat bijj t slootje, maarja. en jaimy, als je er zo vaak komt en het allemaal zo goed weet, waarom heb je daar dan nix over gedegd? als je al zo goed weet dat het bij eemn slootje veulenen niet goed is, had dat dan gezegd. je maakt jezelf ook blachelijk hiermee hoor. jij bent ook niet heilig, en dat idee geef je me wel Boos! Boos! Verward

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:04

wat vreselijk voor jullie, de eigenaar zal ook wel een enorm schuldgevoel hebben! veel sterkte...

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:32

erg zielig voor het veulen en ook voor de moeder , maar gewoon een super domme fout...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 01:48

Oud topic. reacties zijn niet van toegevoegde waarde. Daarom op slot.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JoannevZ, Kirja, LaDonna75, Lanoca en 53 bezoekers