Vakantie Hongarije, wie is er weleens geweest ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Vakantie Hongarije, wie is er weleens geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 13:58

Jaja, binnenkort is het weer vakantietijd
Wij zitten er aan te denken om in september misschien een paar weken naar Hongarije te gaan.
Balatonmeer om precies te zijn, en ik heb al wat boeken / gidsen doorgebladerd.

Siofok en Balatonfoldvar lijkt me wel erg gezellig.
Nu is "gezellig" natuurlijk erg persoonlijk, maar wat wij onder gezellig verstaan:
- lekker weer (dat zit vast wel goed daar Knipoog)
- mogelijkheid om een terrasje te pikken
- lekker eten (heel belangrijk !) Vingers aflikken
- omgeving bekijken
Het hoeft geen megadrukte a la Salou te zijn, maar een beetje drukte is altijd wel gezellig in de vakantietijd.

Vandaar de vraag: wie is er al eens geweest, en wat vonden jullie ervan ?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:13

Ik, over 2 maanden Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:16

Ik ben een paar jaar geleden in Siofok geweest. Super was het daar, maar je moet je de hotels niet voorstellen als aan de spaanse costa's. Tenminste niet het hotel waar ik toendertijd zat. Dat hotel kon je qua interieur een beetje vergelijken met de jaren 50 hier, maar het was wel schoon en dat is het belangrijkste.

Omdat Hongarije zo goedkoop is ben ik iedere dag gaan uiteten. Gemiddeld ben/ was je bij een restaurant zo'n 10 euro kwijt voor een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht.
(het eten bij het hotel viel een beetje tegen en ik ben een fiemel wat eten betreft)

Siofok kun je een beetje vergelijken met Valkenburg (Lb) lekker gezellig druk, leuke restaurants, niet al te groot, maar groot genoeg om leuke toeristenwinkeltjes te herbergen.

Als ik er nog eens een keertje naar toe zou gaan, dan zou ik geen reis boeken, maar een huisje huren van een particulier. Die zagen er moderner uit dan ons hotel en als je toch gaar uiteten (zoals ik Knipoog ) dan heb je niks aan een 3* hotel op basis van half pension.

Het weer is er doorgaans heel goed.
Die zomer heeft het 1 week geregend en drie keer raden welke week ik met mijn kont aan het Balatonmeer zat??????? Mijn broer is het jaar ervoor daar geweest en kon het er bijna niet uithouden van de hitte.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:18

Ik ben in Hongarije geweest, niet bij het balatonmeer. Over dat meer heb ik een hoop 'friet van piet' 'ons kent ons' en 'salou maar dan goedkoop' verhalen gehoord. Let wel: gehoor, ik ben er dus niet zelf geweest, maar na die verhalen zou ik er zelf ook niet meer heengaan.

Ik vond Budapest wel heel erg mooi, als je erheen gaat zou ik zeker een paar dagen 'stadten' inplannen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 14:31

Ellende, Friet van Piet ?
Lekker Haha!
Nee hoor, ik begrijp wat je bedoelt....... hmmmm, da's wel iets om rekening mee te houden.

Mikkie, jij ook bedankt voor je verhaal.
Wij zijn geen hotelgangers (te massaal Knipoog) en kiezen er eigenlijk altijd voor om een huisje te huren, of we boeken een klein pensionnetje.
De hotels die ik in de folders gezien heb leken me ook niet zo geweldig.
Precies wat jij beschrijft: ouderwets en het zag er ongezellig uit.
Dan liever een knus huisje Knipoog

Zelf eten maken is aan ons in de vakantie ook niet besteed.
Dat wordt dus uit eten (3x per dag Haha!).
Ik ben ook nogal een preut als het om eten gaat (vetlelletjes zijn vies, stoofschotels durf ik niet omdat ik dan niet kan zien wat er in zit Bloos ).
Maar in de restaurants was het wel goed te eten ?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:36

Ik heb familie wonen in Budapest... Lachen Balatonmeer is geweldig, toen mijn moeder er echt voor het laatst was had ze het over grote ratten en muggen ten grote van een mus *LOL* dus ik hou het even op de stad als ik ga (zit in de planning), dan ben ik echter wel van plan te overnachten bij mijn achterneef.

Porkelt is veilige stoofschotel hoor Lachen Maak ik zelf ook regelmatig.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:37

Wij zijn, ten tijde van de zonsverduistering in '99 geloof ik, op een camping naast het Balatonmeer geweest.

Erg leuk, lekker weer, lekker eten Lachen. Zijn ook nog naar de Poesta en naar Budapest geweest.

Jammer dat je niet van stoofschotels houdt: Hongaarse Goulash is toch echt een aanrader OK dan!. Verder zaten wij precies in het meloenenseizoen dus we hebben regelmatig goed ingeslagen bij stalletjes langs de weg Haha! (ook veel wijn bij stalletjes langs de weg trouwens Vingers aflikken ).

Wij kwamen aldaar niet veel Hollanders tegen, wel redelijk wat Duiters.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:37

Ik ben half Hongaars, dus ik voelde me geroepen ook wat te zeggen op dit topic. Haha! Balaton ben ik nog nooit geweest, maar het schijnt er erg goed toeven te zijn. Over het algemeen goed weer, al kan het wel erg heet zijn in de zomer. Veel Hongaren hebben er zelf een tweede huis(je), dus gezellige drukte kan je er zeker verwachten.
Het eten in Hongarije is erg lekker (maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk, ben opgegroeid met gevulde paprika's e.d. Haha!). Ze zijn erg van het vlees en de groenten zijn dus vaak ver te zoeken. Maar daarom is het niet minder lekker. In restaurants kom je ook hele 'westerse' dingen tegen als een lapje vlees met friet en groenten. Er is voor elk wat wils, denk ik!

@ Orri: het is pörkölt (en da's inderdaad erg lekker!) Knipoog
@ Oscar: ik ben ook erg anti-vetlelletjes en stoofschotels vind ik ook vaak eng, maar in Hongarije wordt bijvoorbeeld veel met kip gedaan en da's vrij mager (en dus wat minder risico op lelletjes Haha! )

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:16

wij hebben kenissen in hongarije wonen, en ik ben er een paar keer geweest. Ook wel eens bij het balaton meer, maar dat is echt al zooooo lang geleden, was 4 of zo.. boedapest ken ik nog wel, weet de weg ook nog een klein beetje... hongarije vind ik zelf een erg leuk land, maar oh zo warm in de zomer, en oh zo koud in de winter..

Ik weet zelfs nog wat hongaarse dingen...
hitelkartje (wee tniet zeker of mijn spelling goed is hoor) is creditcard
cica=poes
jo=goed
jo napot= goedemorgen
jo regelt=goedemiddag
jo estet=goede avond
Jo napot kivanok was ook eits, goede nacht of zo? weet niet meer zeker, of weltruste of iets dergelijks, weet het niet meer zeker...
Kösönöm=dankjewel
Kösönöm sépen= dankjewel met nadruk
hodj vadj= hoe gaat het (of was waren die j's nou g's ... zucht lang geleden)
heb ooit ook klok leren lezen int hongaars maar dat kan ik niet meer... kan nog wel tot 100 tellen, mensen verklaren me altijd voor gek als ik dat ga doen Tong uitsteken en kunnen het bij 10 al niet meer volgen:P edge kettü, harom, nedj, ut, hot, hét, niolz (zo spreek je het uit iig) kilenc tiz.... hihihi

Echt super veel jaloers, ik wens je heeeeel erg veel plezier... je moet ook uitstapje boedapest doen hoor! PRACHTIGE STAD! en wil eigenlijk ook ngo altijd eens terug naar de pusta, pista wat was het nou.. mootjeH help!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:25

I'm impressed Shiloh, je komt een heel eind in het Hongaars. Niet helemaal goed gespeld, maar zo klinkt het allemaal wel. OK dan!
'Jó napot kívánok' is goedendag, als je goedenacht of -avond wilt zeggen is dat 'jó estét kívánok' of 'jó éjszakát kívánok'.
'Hoe gaat het' is 'hogy vagy'.
Nou gaan we ook nog maar even tellen: egy, kettö (maar dan met lange streepjes op de o en die bestaan niet op Nederlandse computers Scheve mond ), három, négy, ött, hat, hét, nyolc, kïlenc, tíz.
Zo, genoeg Hongaarse les voor vandaag! Knipoog

Jij bedoelt de puszta, ben ik nog nooit geweest maar lijkt me ook nog wel eens leuk. Da's natuurlijk dé plaats om Hongaarse paardjes te bewonderen. (Je bent ponymiep of je bent het niet he... Schijnheilig )

On topic: Ocsar, wees niet bang: de meeste Hongaren spreken goed Duits en met Engels kom je tegenwoordig ook een heel eind. Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:29

Ik weet hoe je het zou moeten spellen... mijn oma is Hongaars Lachen Jolanka Etalka Detari. Aangezien ka een verklein woord is wordt het dan als volwassene Jolan. Als je echt wilt miepen kun je het ook hebben over het feit dat Budapest meer gezien wordt als twee delen. Tolk nodig? mijn achterneef Attila spreekt 5 talen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:31

ow jah. dat klopt... en de y spreek je dan uit als j, ik vond het al niet kloppen allemaal, ik denk hoe ken da nou Verward had toch zo die j klank in mijn hoofd.... idd met die streepjes... pfff heb ooit het alfabet kunnen opzeggen achterelkaar... waren dat niet 43 letters of zo Verward

Ach... tis soms wel eens leuk om mee te pronken Tong uitsteken heb ooit geprobeerd meer te leren, maar ik kwam niet echt ver... had er gewoong een izn meer in .. ben niet echt goed met andere talen, en daar komt ook nog bij dat het hongaars dus ECHT nergens op lijkt... weet nog wel wat dingen, maar jah.. ... kan me nu ook iets herinneren in de trand... (doe het ff in uitspraak manier, spelling weet ik ECHT niet meer) hol vanna bank --> waar is de bank... en dan was er ook eits met waar zijn de koffers, maar weet koffers niet meer Tong uitsteken oooooh ik wil zo graag weer eens terug! laatste keer was ik 12 gelofo ik of zo, nee jonger, het is allemaal zo lang geleden!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:36

Ik ben ook in hongarije geweest, 2 jaar geleden, en wij zaten ook aan balatonmeer. Alleen niet bij siofok in de buurt..maar siofok moet wel heel leuk zijn, en balatonmeer is ook super . Wij hebben daar ook elke dag uitgegeten, wat daar echt heerlijk is! maar pas op met hongaarse pepers Tong uitsteken, wij kregen die ergens bij het eten. dus mijn vader had daaar ff aangezeten, en wrijft zich daarna in de ogen. doink! en dat was behoorlijk pijnlijk, hij kreeg heel wat tranende ogen....dummie Haha!:D
ik vond daar de putenbrust , of hoe je het schrijft, heel lekker. enne ik raad je ook aa om daar een keer te gaan paardrijden en naar zo'n show te gaan kijken. echt heel mooi en knap!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:38

Oscar schreef:
Ellende, Friet van Piet ?

Zelf eten maken is aan ons in de vakantie ook niet besteed.
Dat wordt dus uit eten (3x per dag Haha!).
Ik ben ook nogal een preut als het om eten gaat (vetlelletjes zijn vies, stoofschotels durf ik niet omdat ik dan niet kan zien wat er in zit Bloos ).
Maar in de restaurants was het wel goed te eten ?


Over dat Ellende, Friet van Piet verhaal kan ik niet meepraten. Dat heb ik zeker even gemist toen ik daar was. Tuurlijk, het is een toeristenplaats, maar ik vind niet dat je het kunt vergelijken met Salou. Wel moet ik zeggen dat ik er een aantal jaren terug ben geweest (jaar of 4/5 geleden), dus het kan veranderd zijn.

En dan verhaal 2, daar moest ik even aan denken toen ik dat las van stoofschotels.
De laatste avond besloten we in het hotel te blijven om te eten. Normaal gesproken is dat juist een avond waarop je gaat uiteten, maar omdat we toch al iedere avond in een restaurant hadden gezeten...........
In ons hotel kon je kiezen uit verschillende menu's. Dus heel opgetogen kozen wij voor de Snitzel a la Budapest. Ik bedoel Budapest is een mooie stad, dus dat moet goed zijn, denk je dan.
Fout gedacht. Het eten kwam. En achterdochtig als ik was, heb ik eerst maar even de saus van snitzel geschraapt om te kijken wat eronder zat. Mensenkinderen, dat kon je helemaal geen vlees noemen, was alleen maar pees, vet en andere zooi (dat geven wij hier nog niet eens aan de hond) De saus bestond uit niertjes en een of ander drapje, dus ik maar meteen heel hard naar de pizzaria gerend. En daar een heerlijk laatste avond maal gehad Haha!
Nou ga je sowieso al niet naar een hotel, maar anders was mijn tip geweest: blijf van het avondeten in het hotel af.

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:50

Ik ben ook voor de zonsverduistering in '99 naar Hongarije geweest.
Een zéér geslaagde vakantie (mede dankzij het voortreffelijke weer natuurlijk Knipoog )
Ik vond het toen aan het Balatonmeer (Siófok) te druk. Maar ik neem aan dat dat in september wel mee zal vallen.
Wij zijn toen op een Nederlandse camping geweest in Vajta, 50 km ten oosten van het Balatonmeer. http://www.aucost.nl
Wel een mooie omgeving daar, maar er is verder niet zoveel te doen (toen tenminste niet).
Aanrader: de 'Donau-knie' (waar de Donau afbuigt naar het zuiden, boven Budapest). Van daaruit is Budapest ook goed te bereiken. Erg mooie omgeving!
Eten: OK dan! verwacht niet veel van de aankleding van de restaurants, maar het kost dan ook niks Tong uitsteken

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:13

Pas in Budapest geweest... daar wonen kennisen van mij. Ik vond het niet echt heel goedkoop... Winkelen ofzo voel je echt wel in je portomonee... maar uit eten? Heerlijk! Bij de duurste (mijn kennissen zijn een beetje upper class) brunch zaak in heel Budapest gegeten en dan ongeveer zo een 20 euri per persoon kwijt zijn...

En ook, taart, taart, taart. Echt heerlijk als je lekker wil gaan eten ergens. Ook lekker bijkomen in een badhuis, met massages en saunas en weet ik veel wat.

Ik wil zeker binnenkort weer eens mijn vrienden op gaan zoeken Lachen

Europe is our playground

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:34

Ik ben 3 weken in hongarije geweest, we logeerde bij kennissen. in budapest, en (ik weet niet hoe je t schrijft) seged ofzo en nog een paar plaatsjes. gigantisch warm maar wel erg gaaf. zeker voor herhaling vathaar de natuur is ook erg mooi, heb ook een ree gezien daar in t bos. Haha! net als ierland! veel plezier! dat moet goedkomen.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:02

Ik vond Balatonfured leuker dan Siofok.
Het is inmiddels al wel een paar jaar geleden dat ik daar was (een volledige maaltijd was toen nog tien gulden), dus hoe het nu is, weet ik niet.
Het weer is er vaak goed, het land is goedkoop en ik zou zeker een dagtrip naar Boedapest niet overslaan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:03

Hou me op de hoogte, wij gaan waarschijnlijk in september met 3 stellen (vriendin van mij haar ouders hebben daar een huis, dus hotel ofzo hebben we geen kosten aan!)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:21

Het lijkt me ook wel wat. Ik ben nu een aantal jaren naar Griekenland geweest en op de goedkopere eilanden heb je een te hoog "friet van piet"-gehalte. Ik zat zelf en een gegeven moment in een restaurantje en daar draaiden ze "Je loog tegen mij alsof ik een kind was". Daar heb ik toch maar even wat van gezegd. Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 20:37

Wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn !
Na het lezen van jullie verhalen begin ik toch behoorlijk zin te krijgen in de vakantie, ik denk dat het Hongarije gaat worden Lachen
En als we daar zijn dan gaan we zeker ook naar Budapest
Ook bedankt voor de taallessen, altijd handig.

Wij kiezen er eigenlijk ook bewust voor om niet in het hoogseizoen op vakantie te gaan.
't Is meestal zo ontzettend warm en druk, in het naseizoen heb je meer "wel de lusten en niet de lasten" Knipoog
En zodra ze Andre Hazes of Frans Bauer op m'n vakantiebestemming gaan draaien, dan hou ik het voor gezien hoor Haha!
Kunnen jullie nog even "houdoe en bedankt" voor mij van Brabants naar het Hongaars vertalen, voor het geval Andre H. of Frans B. in de cd-speler gemikt wordt ? *LOL*

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:11

ja inderdaad, je moet ook ff budapest bezoeken. maar pas op als je met de trein gat, dat je aan de goede kant uitstapt Haha!:D:D *LOL* *LOL* *LOL*

want toen wij terugkwamen met de trein, en bij ons station stopte. Ging mijn vader ineens zo stressen van: snel snel snel eruit! dalijk ridjt ie al door! dus wij kei snel door die wagon lopen, en mijn tweelingzus liep voorop. en trok in halve paniek de deur aan de verkeerde kant open(je hebt er nl geen schuifdeuren)!!! en hups-hups-hups-hups-hups daar sprongen mijn 2 zussen, mijn ouders en ik minsten 1 meter omlaag in het gras!!! *LOL* we hebben we geluk gehad dat daaar, geen ander spoor was!! maar je had die gezichten van die mensen in die trein moeten zien!! bwahahah! allemaal tegen die ramen met hun hoofden van: Bloos! (het was namelijk al donker)....tjaaah dat is een ervaring wat noooit meer zullen vergeten in hongarije!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:05

zelfde verhaal als apollo!
we zijn naar het balatonmeer geweest en velence meer (ieder 1 week)
bij het balatonmeer lagen we in de plaats van abraham hegy (of zoiets), dat is meer aan de overkant van siofok van balatonmeer.
maar is verder wel ene mooi land, en een absolute aanrader zijn die paardenshows (o.a. in abraham hegy) is echt chique om te zien

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:10

Lang, lang geleden (in 1989) ben ik in Hongarije geweest. Ben toen ook aan het Balatonmeer geweest, maar toen al was het daar behoorlijk massaal en toeristisch aan het worden. Uiteraard zul je daar wel plekken hebben waar dat minder is, maar ik vond het Balatonmeer maar niets. De rest van de familie trouwens ook niet. Haha!

Onze vakantie waren we destijds begonnen in Kaposvar, ook aan een meer waar ik helaas zo even de naam niet meer van weet. Wij stonden op een camping aan het water, maar als ik het me goed herinner hadden ze daar ook huisjes of blokhutten. Heb daar een heerlijke vakantie gehad, ook al stikte het er van de Nederlanders. Maar ja, als 15-jarige vind je dat prima. Knipoog

In '89 kon je daar uit eten voor omgerekend 2.50 (in guldens) p.p. en voor 50 cent meer had je er iets te drinken bij. Inmiddels is het wel wat duurder geworden daar, maar je schijnt er nog steeds erg voordelig vakantie te kunnen vieren.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:12

Karin, lag je misschien aan het velence-meer. Daar hebben we namelijk ook 1 week doorgebracht, en dat is een heel stuk minder toeristischer en rustiger. maar evengoed niet verkeerd vond ik...Wij hebben er toen amper nederlanders gezien....maarjah we lagen bij balatonmeer ook an een minder toeristischere kant...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, BingBot, Britta31, carina, ChanelR, ComscoreBot, Corien_, Duhelo, Eefsel2109, Emmaa_92, Evilou, Firebug, GrapeshotBot, karelien, Laure, LuCa88, Luxorvalkje, Meliaforever, nathe, Paardjes83, Winged, Wopkebrok en 62 bezoekers