Endurance en hengsten....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Endurance en hengsten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 18:25

Mag je bij Endurance wel gewoon met een hengst starten, of zitten daar ook eisen aan vast, zoals bij de dressuur waar je eerst L met winst moet zijn met een ander paard?


LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:03

Er zal vast wel iets aan vast zitten, ben eigenlijk ook wel benieuwd!

Fryslân Poppe!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:08

Bij endurance mag je vooralsnog gewoon met een hengst starten, daar zijn geen beperkende voorwaarden aan verbonden. Er zijn zelfs mensen onder de 18 die daar probleemloos een hengst uitbrengen. Wel lijkt het me zinvol dat je je hengst onder controle kunt houden tussen de andere paarden, en dat je extra alert blijft als berijder of begeleider van een hengst. Want het is en blijft tenslotte een hengst. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 19:16

Lijkt me wel eng als je ervan af valt, loopt dat dier daar in een vrije omgeving met allemaal merries om hem heen...
Is zoiets wel eens gebeurt, of valt dat wel mee??

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:33

Niet dat ik weet... Maar zoiets kan ook gebeuren op een afgesloten wedstrijdterrein, ook bij ervaren en/of volwassen mensen. Het is gewoon extra goed opletten als je een hengst rijdt, in wat voor situatie dan ook. En risico's blijf je altijd houden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:12

Mag gewoon hoor ik rijd ook met mijn hengst endurance.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:15

Eraf vallen is mij tijdens de wedstrijd nog niet gebeurd (afkloppen maar), maar mijn hengst heeft na een wedstrijd wel een keer losgelopen op het terrein. Had zich losgetrokken van de trailer Boos! . Hij rende even luid brullend weg en liet zich toen heel makkelijk vangen. Verder niks gebeurd gelukkig.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...


Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:21

Denk dat er net zoveel 'ongelukken' met een hentgst in de endurance kunnen gebeuren als dat er elders met het houden van een hengst kan gebeuren, of je nou een hengst, merrie of ruin rijdt, het lijkt mij altijd verstandig pas te starten als je je paard volledig onder controle hebt

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:54

Vergeleken de basissport dressuur rijden er veel hengsten mee in de endurancesport. No problem. Paarden hebben ook al snel geen last meer van het feit dat ze ingehaald (of zelf inhalen) worden door andere paarden. Als je een paard hebt dat slaat, doet men een rood strikje in de staart.

(waar blijven de anderen?? Er staat endurance in de titel Knipoog )

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:51

Jorie schreef:
(waar blijven de anderen?? Er staat endurance in de titel Knipoog )



Jaja, ben nog niet zo snel hier hoor Knipoog

Je mag idd gewoon met een hengst starten. De enige regel die mbt hengsten in de reglementen staat is dat ze op trens voorgebracht en gekeurd moeten worden (merries en ruinen maakt dat niet, mag ook met halster).
De meeste hengsten die in de endurance uitgebracht worden zijn redelijk rustig en dat moet ook wel. Als je de hele dag met zo'n brullend beest rondloopt lijkt het me vrijlastig zijn hartslag laag te houden en het wordt je door de merrie eigenaren om je heen ook zeker niet in dank afgenomen. Ik heb ooit 10 minuten aan de broek gekregen omdat er tijdens het tellen van de hartslag ineens een hengst, brullend en in vol ornaat naast ons kwam staan, hup hartslag op hol...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers