kinder/jeugdreuma... erfelijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

kinder/jeugdreuma... erfelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:13

sinds een week heb ik vreselijke last van mijn rug... toen is er spit geconstateerd. maar het wordt alleen maar erger. steeds een stekende pijn in mijn rug en ik zak regelmatig door mijn linkerbeen omdat de pijn uitstraalt.
nou zit ik zelf te denken aan een beklemde zenuw (ga morgen weer naar de dokter) maar een vriend vroeg net of het geen jeugdreuma kon zijn.

mijn moeder heeft dit op 17 jarige leeftijd ook gehad, zou dit erfelijk zijn en zou ik dit misschien kunnen hebben?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:25

Bij ons zit het wel in de familie.
Mijn moeder heeft reuma in de vingers
dus het kan erfelijk zijn

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:30

Het schijnt vaak wel in een familie erfelijk te zijn. Dat van mij heeft niemand uit mijn familie, sinds een maandje is het ook bij mij moeder uitgesloten, heel wat jaren later als mij. Ik zou gewoon even langs de dokter gaan ofzo, of langs een reumatholoog. als jou moeder het ook schijnt te hebben. je mag altijd pb-richten Lachen *spreekt uit ervaring
Laatst bijgewerkt door Buckje op 26-05-04 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:05

Je kan denk ik Babyboo pb'en die heeft ook jeugdreuma geloof ik.
(Hoop dat het mag maaike;))

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:16

Ik heb ook reuma gehad en bij mij is het niet erfelijk want ik ben de enige in de hele familie, maar er zijn verschillende vormen van reuma en sommige zijn wel en sommige zijn niet erfelijk. Dus het ligt eraan.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:53

een klasgenootje van mij heeft ook reuma, en bij haar is het wel erfelijk (haar moeder heeft het namelijk ook)

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:21

Ik heb een variant van jeugdreuma (gehad) maar weet niet of deze erfelijk is, was een combi met groeipijn. Bij ons in de familie zit wel reuma. Ik wil je wel meer vertellen maar liever per PB. Een van de gevolgen is voor,mij dat als ik een anderhalve week of langer niet paardrij voornamelijk mijn knieen gaan vastzitten en dat is geen pretje kan ik je vertellen. Veel sterkte ermee want het is allesbehalve leuk.

springen is passie, dressuur is een kunst

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:31

Reuma kán in de familie zitten.

Stel dat beide ouders reuma hebben, kun jij het ook hebben maar er is ook kans dat jij het niet hebt.

Dat soort dingen kan altijd erfelijk zijn maar het hoeft niet persee.
Je komt er maar op 1 manier achter: Laten onderzoeken.

Zenuw beklemming zou kunnen, dat dachten ze van mij destijds ook.
Ben toen door de MRI-scan gegaan maar daar was niets aan mijn zenuwen te zien...

Even langs de dokter gaan en laten onderzoeken...
Sterkte meid, ik weet hoe die pijnen zijn Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:00

Het kan wel maar het hoeft niet hoor! Toch maar langs de dokter gaan ook al kunnen ze het niet altijd dmv bloedprikken zien. Mijn zusje heeft het ook al sinds dr 4e.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:13

Reuma begint zelden in je rug...(ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval)
Reuma is een gewrichtsontsteking en begint dan ook vaak ik gewrichten die erg beweeglijk zijn (zoals de vingers, knie, heup etc.)

Persoonlijk denk ik aan een zenuw die geirriteerd is omdat de pijn ook uitstraalt naar je been.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:18

Mijn nichtje heeft ook reuma, maar verder niet in de familie, er is veel erfelijk maar ook veel niet.
Reuma begint trouwens in de gewrichten meestal, niet in de rug.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:20

he lot, bij ons thuis is het du ook erfelijk.
mijn pa ( zoals je weet) mijn zus en ikke) maar jouw pijn lijkt mij meer een beklemmende zenuw te zijn, maar ik ben natuurlijk geen dokter, maar heb al wel eens een beklemde zenuw in mijn onderrug gehad...
en zie chrystal-gek...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axxy, DWitzel, Hanneke_68, hortensia, Ine23, Jane808, Jara, lanouska, Leandra, meintje, novaaaasje, Poety, Roosch, Selina, Sneeuwmaan, YandexBot en 178 bezoekers