Osmium x Ferro???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Osmium x Ferro???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 18:10

Hoe zit het als je een Osmium x ferro gaat fokken??
Een kennis van mijn is na z'n paardje wezen kijken voor eventueel te kopen.
Super leuk paard om tezien een 3 jarige zwarte ruin.
Wat vinden jullie ervan ????? Verward


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:21

Inteelt..... Voor de fok niet interessant. Kan wel een goed sportpaard zijn.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:29

inderdaad inteelt


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:34

Ik ben nog niet wakker.... Het fokt heel lastig met een ruin. Haha!
Als ie je aanstaat en de foto's zijn goed, waarom niet?
Ik snap alleen niet wat die fokker bewogen heeft om een Ferro met Osmium te dekken Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:46

Volgens mij is hij voor de hengstenkeuring geweest. Tenminste daar liep een Osmium x Ferro en het lijkt mij niet dat zo iets iedere dag gefokt word.

Als het een aansprekend paard is kan je het gerust kopen. Met ruinen fokken is toch niet echt handig dus Haha!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:46

Het eerste wat in mij op komt is iid inteelt. Het is een ruin, dus zeker niet interesant voor de fok. Als hij goed in elkaar zit en lekker kan bewegen vooral doen, dan heb je er een leuk (sport)paard aan.

Maar net als Annegti begijp ik niet wat iemand bezield om een Ferro met Osmium te dekken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:29

Een leuk sportpaard, als alles bij de benen maar OK is en hij verder gezond is!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:33

Als het een merrie zou zijn waarom niet geschikt voor de fok? Merrie Noblesse, een Lugano van La Roche x Lugano I. Uit haar komen o. a. de paarden Warkant van het Gestelhof v. Ferro en Turbo van het Gestelhof v. Darco (finalist wereldkampioenschappen voor vijfjarigen in Lanaken, goedgekeurd Zangersheide en BWP en de internationale hengstenproef heeft hij gewonnen) uit deze stam ( de Blesse-stam) zijn ook meerdere elite merries te vinden en nog heel wat andere nakomelingen die zeer goed presteren.
Kan het me nog herinneren van de hengstenkeuring zou het niet kunnen dat hij 2 jaar terug heeft mee gelopen?

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 21:13

Kan het me nog herinneren van de hengstenkeuring zou het niet kunnen dat hij 2 jaar terug heeft mee gelopen?


a dat zou idd kunnen maar dat was dan de keuring van de jaarlingen want hij is nu 3 jaar.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:13

annegti schreef:
Inteelt..... Voor de fok niet interessant. Kan wel een goed sportpaard zijn.

Had v/d Goor geen Osmium x Ferro in 2002/2003 aan de hengstenkeuring?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:15

bleuberta schreef:
a dat zou idd kunnen maar dat was dan de keuring van de jaarlingen want hij is nu 3 jaar.


Haha! Blond
Stomme ik!

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 21:22

Had v/d Goor geen Osmium x Ferro in 2002/2003 aan de hengstenkeuring?

Waar kwam deze beste man vandaan???
Het paard komt idd van een fokker af en is sinds 2 maanden geruint.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:31


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:06

Ziet er niet slecht uit...

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 10:47

Wat een gaaf beest, nee helaas dat was hem niet. Huilen
Weet iemand waarom je Osmium x Ferro gaat doen, wat ik zelf dacht(zullen de menigen over verschillen) Ferro is vrij heet en moeilijk en Osmium is wat koeler in de kop, Ferro heeft aparte gangen Osmuim wat minder(ps. dit bovenstaande is persoonlijke ervaring) Knipoog
Maar voor dat ik zoiets ging doen Verward
Het wil idd niet zeggen dat het paardje iets mankeerd maar uuuh het risico is toch echt wel groter lijkt mijn Scheve mond

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:53

Pipo schreef:
Volgens mij is hij voor de hengstenkeuring geweest. Tenminste daar liep een Osmium x Ferro en het lijkt mij niet dat zo iets iedere dag gefokt word.

Als het een aansprekend paard is kan je het gerust kopen. Met ruinen fokken is toch niet echt handig dus Haha!

Dat was ook het eerste wat in mij op kwam. Ach het is een ruin en als het een leuk paard is zou ik me er niet druk over maken. Al zou ik wel eens willen weten wat de motivatie van de dekkeus destijds is geweest. Haha!

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 10:55

idd gribaldiFAN dat zou ik ook wel eens willen weten, ik ga kijken of ik daar achter kan komen!!!!!
Dan laat ik het jullie weten!!!!!

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:26

Ja tis niet zo heel verstandig lijkt me om zo directe inteelt te doen hoewel ik zelf ook nog heb zitten twijfelen om Lotje een aantal jaren geleden door mijn eigen hengst Insulation (ook een Balzflug) te laten dekken. Juist deze directe inteelt heeft me ervan weerhouden maar in mijn geval had het een emotionele beslissing geweest.

Tis wel een zwarte denk ik he? Haha! Tja maar t kan wel een goed sportpaard zijn hoor.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinna en 51 bezoekers