Zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-01 12:01

wat voor een zadel hebben jullie voor jullie paardjes en waar hebben jullie t gehaald? zal binnenkort ook wel zadel voor Ailin moeten kopen. weet alleen nog niet precies wat. waarschijnlijk een veelzijdigheidszadel of een dressuurzadel. heb ongeveer Fl1500,- te besteden.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 12:17

Ik heb een RB (nee geen BR) en die heb ik bij Horseland in Bilthoven gekocht. Het schijnt het binnenwerk van een Kieffer te hebben en de buitenkant is ergens in een arm lang gemaakt waar de loonkosten erg laag zijn (hoorde ik achteraf van iemand) dus dit zadel is niet duur, het was 1150 gulden en ik heb het nu een jaar of 5 en ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik heb er ook een gelukspoppetje aan hangen! Lachen

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 12:23

Hai Marjolein,
Ik heb een dressuurzadel van Legend.
Het is een Engels merk dat trouwens nu uit de handel is genomen en een nieuwe naam heeft.
Sorry, ben kwijt welke.Misschien weet iemand het hier?
Maar dit zadel zit onwijs lekker, mits je niet echt een groot achterwerk hebt..want hij is niet echt groot. Maar zal ook wel aan de inch liggen.
Zit perfect en perfecte makkelijke ligging.
Heeft al op vele moeilijke paardenruggen gelegen hoor!
Heb het overgekocht, voor een mooie prijs.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 12:39

ik heb een wintec-dressuurzadel voor 995 piek. Niet mijn droom-zadel, maar wel een heel goed zadel voor een prijs die ik kon betalen. het is super-licht-gewicht en dat kon Woody destijds heel erg waarderen (zadeldwang). Hij ligt perfect op onze verschillende paarden en zowel mijn vriend (die anti-dresuurzadels is, grinnik) als ik vinden hem heerlijk rijden! ook met bv dagtochten heb ik geen enkele problemen! en nog belangrijker: ik zie op de ruggen van de paarden ook helemaal nix!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 12:43

haai,

Nou ik heb de luxe over twee zadels te bechikken. Ik heb namelijk een heel oud stubben veelzijdigheidszadel(tweedehands) Maar dat is richting springen. Zit heerlijk maar voor dressuur iets minder. Ik was erg te spreken over stubben en dus heb ik toen een stubben dressuurzadel erbij gekocht. Wel wat prijzig (2500 gulden) maar zit wel heel lekker.

Dus als ik buitenrij of spring gebruik ik mijn 'spring'zadeltje en anders mijn dressuur.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 12:45

Ik heb ook een Wintec vzh zadel en ze zitten erg fijn, kan je heel lang op zitten. Mijn RB zadel is trouwens dressuur, aangezien ik alleen maar dressuur rij. Ik kan niet eens meer zitten op een vzh zadel! Maar die Wintec zadels zijn best wel fijn, vind ik.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 14:11

Ik heb een "merkloos" veelzijdigheidszadel. Wel richting dressuur trouwens.
Het was ongeveer 1000 gulden, dus dat viel mee. Het is een fijn zadel, wel wat zwaar. Maar ja, ik was wintec gewend. Berber heeft dus een wintec.
Maar mijn zadel is perfect, ligt goed, Isolda heeft er geen last van. (Nouja, denk ik dan he? Ze kan ht niet vertellen)
Voor mij zit ie ook lekker.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 16:09

Hoi, ik heb een BR-dressuurzadel, 2e hands gekocht van mijn nicht voor 750 gulden. Is nog maar drie jaar oud. Daarnaast heb ik een veelzijdigheidszadel van Kieffer die ik als springzadel gebruik. Is ook al enkele jaartjes oud...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 16:19

ik heb een kieffer vzh.. echt heerlijk ikgeloof dat ie tweedehands was, maar ik had um gewoon bij jino erbij gekrege.. echt een heerlijk zadel.. zit echt super! geen idee hoe duur ie was, ben ook blij dat ik um erbij kreeg want ik had dus zelf nooit de goede keuze gemaakt..

"Some memories are best forgotten"

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 18:34

Ik heb een Kieffer wien dressuurzadel voor 800 piek via vrielink 1.5 jaar oud zag er heel mooi uit was wel kaal dus zonder beugelriemen.
Anouk heeft hetzelfde zadel nu ook gekocht voor 800 maar het was watouder dan die van mij maar het was nu wel compleet.
Vrielink heeft erg veel 2de handszadels en ook van alles nieuw.
Ze komen aan huis passen als je nieuw koopt dus weet je zeker dat het goed ligt. van ankyzadels tot merkloos hij heeft het en ze geven altijd goed advies is mijn ervaring loop anders even binnen om het 1 en ander te vragen?
Ik wil tzt een heel nieuw zadel en dan ga ik ook weer voor kieffer

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-01 18:39

wilde toch al een keertje langs vrielink gaan saampjes met aaike, om allemaal nieuwe dingen voor Ailin te kopen. Zal t dan meteen eventjes vragen. heb er nu al zin in om te gaan shoppen. lekker allemaal nieuwe dingen bedenken wat ik allemaal voor der wil hebben.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 18:41

hoi,ik had eerst een Vzh wintec zadel, paste toen niet meer op bram, toen heb ik va een particuliere en Wintec Pro Equisede dressuurzadel overgekocht, echt een lekker zadel, ook voor lange ritten, maar door het intensieve gebruik sleet het heel snel. Nu heb ik een Kentouwer ( broertje van kieffer) , dressuurzadel, een leren ( 17 inch) echt een heerlijk zadel, je gaat zitten en je zit vast, echt ideaal voor mijn hittepetit, nieuw was dit zadel 2300,- , deze is tweedehands, nog geen jaar oud , alleen een klein slijtplekje bij de beugelriemen, ik heb er kaal FL 900,- voor betaald.Ik had zelf goede beugels ( kleinere) die ik graag wilde houden, wel kreeg ik er een singel bij, maar die gebruik ik niet.

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 19:00


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 23:51

Ik heb een County Comp. Was een beetje duur ( voor mij ) Boos! maar hij paste bijna niets <zucht> tsja, dan moet het wel hè? Maar hij rijdt heerlijk. En ik zit lekker vast in het zadel ( kan ie me lekker niet afbokken heh heh, woops ff afkloppen Knipoog )

Galactica Wadim X Gemini


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers