Iemand uit mijn buurt ervaring met koetjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Iemand uit mijn buurt ervaring met koetjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:22

Zoals de titel al zegt: heeft iemand bij mij uit de buurt ervaring met koetjes in de bak? Tong uitsteken

Als je daar eens mee wilt oefenen, hoeveel koetjes op hoeveel ruiters heb je dan nodig? En hoe lang is een koe eigenlijk fit?

*klinkt weer behoorlijk onnozel, ik weet het. Maar ik wil het toch weten Haha! *

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:27

Wahaha Sonja... hoe kom je erop.
Ik meld me aan!

Volgens mij is Lanna zeker weten de grootste working cow horse die bestaat Lachen

Ik weet dat bij Sylvia (in Gelderland) twee keer cow clinics zijn georganiseerd met Dave als gastdocent. Er was 1 groep kalveren van zo'n 10 dieren groot. Er was steeds maar 1 iemand bezig te paard, de rest keek toe. Per persoon duurde dat ongeveer een kwartiertje tot max een half uur en er deden ongeveer 8 mensen/paarden mee. Er werd ook goed opgelet dat de kalveren niet te veel opgejaagd werden en tussendoor voldoende rust kregen...

Hoeveel het kost om die kalveren te huren weet ik dus niet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:50

Sonja schreef:
hoeveel koetjes op hoeveel ruiters heb je dan nodig?

Ehm een ruiter op een koe kan ik me dan met veel moeit wel iets bij voorstellen, maar andersom..... dan meld ik me af *LOL*

Loeke

Berichten: 58
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:07

hehehhe, lekker droog!!

MiekeB

Berichten: 285
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:17

Wij trainen 3 keer per week, en hebben altijd 5 koeien op de ranch staan. Die worden om de 3 of 4 weken geruild door de boer. Meestal zijn er ongeveer 6 personen per training. De eerste paar keren zijn de koeien snel moe (dan beginnen ze te kwijlen), dan kun je er ook niet te lang mee trainen want daar kunnen ze echt niet tegen, maar ze krijgen vanzelf een beetje conditie.
Als er een wedstrijd is zorgen ze dat er zeker 1 koe per deelnemer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:32

OK, dus als een koe te moe wordt, dan gaat hij kwijlen. Is dat een goede graadmeter om in de gaten te houden?
Het gaat me verder niet om wedstrijdverband ofzo, maar gewoon om een stalhouder die wel te porren is voor wat nieuws, een boer die wel een zooitje pinken uit wil lenen mits dat de beesten geen schade cq teveel stress oplevert, en mijn eigen nieuwsgierigheid hoe de paarden erop zouden reageren. Dus geen wedstrijd of cliniciets ofzo, maar gewoon "spelen" met de koeien, eens kijken wat er gebeurt....

Tong uitsteken

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:56

Ik zei al eerder... Gaaf! Ik wil meedoen!
Lanna ook Haha! Cool
Schapen drijven gaat haar prima af, dus ik ben benieuwd naar koeien Cool

Ropers

Berichten: 527
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:04

Ik denk als je gewoon een beetje wilt stoeien met de koeien,dat je jonge koetjes moet nemen.
In Ruurlo hadden ze pinken en dat was bewust.
Vooral als je paardje het nog nooit gedaan heeft.
Ik heb met Sherly ook meegedaan aan de cowclinic en ze vond het geweldig.(een echte cowhorse).
Maar als jij van plan bent om te gaan oefenen,bel me dan even kom ik ook.
Misschien een idee een cowclinic organiseren!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:41

Nee, absoluut niet, daar begin ik niet aan. Ik heb geen idee waar ik het over heb, wil me niet vastleggen aan verplichtingen en zit niet te wachten op clinicdingessen Haha!

Het gaat me echt om zelf wat spelen en oefenen, gewoon eens kijken of de paarden dat leuk vinden, en toch een klein stukje voorbereiding op een clinic die ik met Mileen ga doen in Augustus. Dan krijgen we les van iemand die er echt alles van weet, en gaan we dus "voor 't echie" Tong uitsteken maar voor nu gaat het me echt om de kennismaking van onze eigen paarden met de koeien.
Ik zou het leuk vinden als ik tegen die tijd iemand erbij kan hebben die weet waar het over gaat en die dus wat starttips zou kunnen geven om m'n paard aan die Boebeesten te laten wennen en indien mogelijk wat startoefeningetjes kan geven, maar ook daarvoor heb ik al iemand op het oog.
Bovendien is het eerst maar eens afwachten hoe het gaat, onze buitenbak is niet gebouwd voor spelen met koeien, misschien wordt het wel helemaal niks en wordt het een eenmalige actie.
Ach, als je maar lol hebt he Haha!

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:09

ik doe dat ook wel eens met mijn tinker dana, schaapjesdrijven, dat vind ze echt leuk , maar koeien vind ze doodeng Haha! Haha! , en ze lijkt er ook nog (wat) op Haha! Tong uitsteken Bloos
dan is het niet het paard wat achter de koe aanzit maar andersom *LOL*
(Emma)

Ropers

Berichten: 527
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:46

Wat wij met de clinic moesten is eerst zelf achter de koetjes aan.
Dat is heel leerzaam je moet ze vooral rustig benaderen.
Dan leer je te voet hoe de koe stopt en hoe hij draait .
Dit kun je rustig oefenen in de wei.
Wat Mileen haar reactie betreft er kan van alles gebeuren, ze kan het leuk vinden maar ook vreselijk.
Bij de clinic was het ook heel erg verdeelt sommige paarden beten de koeien in de kont.
Sherly vond het gelukkig heel leuk ze was helemaal gefixeert op de koe.
Wat ik nog wel eens doe met Sherly,is peoplecutting er rent er een door de bak en Sherly moet er achteraan.
Dit vind ze een geweldig spelletje en ze heeft het ook zo door wat de bedoeling is.
Dat ze op een gegeven moment dit vanzelf doet.
Zo kun je wel mooi uitvinden of ze een beetje cowsense heeft.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:09

people cutting is leuk om te doen. Mijn Ben doet een hele goede koe Lachen

Ropers

Berichten: 527
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:11

Kunnen we dat mooi oefenen de 20ste,ha,ha,ha,ha,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:14

Ik heb een half uur speling tussen de laatste priveles en de start van de trainingen, dus eh.... Haha! Kunnen we Ben om 11.30 in de ring verwachten?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:19

Sonja schreef:
Ik heb een half uur speling tussen de laatste priveles en de start van de trainingen, dus eh.... Haha! Kunnen we Ben om 11.30 in de ring verwachten?



Hmm ik zal het voorstellen, maar volgens mij wil Ben alleen privé-koe zijn Lachen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:20

He wat jammer, ik wil ook zo graag es op Ben cutten.... Tong uitsteken

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:27

Sonja schreef:
He wat jammer, ik wil ook zo graag es op Ben cutten.... Tong uitsteken

Bloos! Cool

en een regeltje tekst omdat ik anders van Sugarmiss op de kop krijg Schijnheilig

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:49


missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:51

Kijk eens op www.jjranch.nl Lachen
Daar doen ze aan alles drijven.
Misschien kan je beginnen bij ganzen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:57

Ik oefen al op honden in het bos, dat gaat best aardig Haha! Ze heeft al aardig door hoe ze die kan krijgen waar ze ze hebben wil. Maar ik zie toch een verschilletje tussen honden, ganzen en een koppeltje pinken hoor Tong uitsteken

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:17

Clown

Nee dan gaat het goed!
Niet dat ik zometeen met mijn hond in het bos loopt en opeens een Fjord achter me aan krijgt of zo! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:19

Het bos in Boskoop? Haha! Voor dat aangelegd is loopt je hond niet meer Haha! of ga je eerst 150 kilometer in de auto zitten voor een boswandeling? Tong uitsteken

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:24

Nah ik rij ook 500 kilometer om een pup uit te zoeken en vier weken erna (volgende week) om hem op te halen nog een keer Knipoog

Dat bos bij ons zal ik wel niet meemaken Haha! ....
Maar we hebben nog het Gouwe Bos van 1 vierkante kilometer Cool