Verkeerde houding --> last van mijn rug..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Verkeerde houding --> last van mijn rug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 07:25

Ik heb eigenlijk al mijn hele leven een verkeerde houding. Bij het zitten, het lopen, het fietsen, maar ook paardrijden en dansen, bij alles dat ik doe... en het begint vervelend te worden.

Ik heb dit altijd al gehad die verkeerde houding, al vaker last gehad van mijn onderrug en zo, en mijn schouders, maar nooit zo erg als nu.

Bij paardrijden werd mij altijd verteld, rechtzitten, schouders naar achteren en probeer je rug hol te maken ---> gevolg, ik kantelde mijn bekken waardoor mijn onderrug hol kwam. het is me nooit goed uitgelegd, en mijn bekken kantelen deed ik eignelijk van mezelf al heel erg.

Sinds een paar weken ben ik serieus bezig met het stijldansen wat ik doe. Ik ga volgend jaar wedstrijd dansen en mijn partner dan en ik zijn heel erg aan mijn houding aan het werken. Iemand heeft mij eens goed recht gezet, gezet zoals het hoort en sindsdien probeer ik elke keer weer in de houding te gaan staan. Eerst ga ik netjes rechtstaan, en dan heb ik dus nergens last van, maar dan til ik mijn armen op, doe mijn schouders naar beneden en strek naar links/achteren weg en hoppa, ik heb mijn bekken gekanteld. Het ziet er op zich wel netjes uit, maar na 2 of 3 dansen in houding dansen doet mijn onderrug gewoon pijn!

En ik krijg ze dus gewoon echt NIET terug gekanteld, toen zei mijn partner, ga eens recht staan, dus ik ga rechtstaan, hij houd mijn bekken vast zegt ie en nu in de houding, dus ik in houding, bekken niet gekanteld, hij gaat met mij in houding staan en laat dus los.. HOPPA bekken gekanteld Verward en ik voel niet dat ik het doe, het enige dat ik voel is dat mijn rug pijn doet zodra ik verkeerd sta.... het is echt zooooo frustrerend...

Ik begin nu ooke cht steeds vaker last te krijgen van mijn onderrug en mijn schouders... en heb daar een beetje genoeg van. Eigenlijk zou ik daarmee langs een fysio willen, maar jah... misschien moet ik maar eens naar de dokter gaan....

hebben meer mensen dit gehad? dat ze hun onderrug hol trekken? en hun schouders optrekken, want dat doe ik ook, als ik mijn schooltas op mijn rug heb of zo bij het fietsen, dat gaat mijn nek helemaal branden en pijn doen. Mijn nek zit ook altijd muur vast....

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:10

een advies: zo snel mogelijk naar de fysio! Ik heb ook altijd een verkeerde houding gehad, waardoor en wervels vast zijn gaan zitten... Geloof me, als de fysio dat los gaat trekken is dat echt niet fijn! Ik was nog zo snugger om er op tijd iets aan te laten doen, dat moet jij ook doen hoor!
Nu moet ik ze los houden door te sporten, te sporten en nog eens te sporten... mijn rug en buik moeten getraind blijven, anders zak ik weer in...
Een oefening die je kunt gaan doen voor je onderrug is het kantelen van je bekken... dat hielp bij mij wel om het losser te krijgen!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:17

Ik zou maar snel naar de huisarts gaan, kan vervelende gevolgen met zich meebrengen. Zenuwen beklemmingen etc.

Je leert dan weer bij de fysio opnieuw lopen, zitten etc.
Gewoon weer een normale houding

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:42

hoi shiloh,
ik weet ongeveer wel wat jij voel, ik maak nou ongeveer het zelfde mee, en ben eerst verschillende keren naar de huisarts geweest. maar, die stuurde mij dus door naar een fysiotherapeute en daar heb ik een paar maanden rond gelopen,maar de pijn ging niet veel weg, en de fysiotherapeute was er ook een beetje ongerust over.en die stuurde mij weer terug naar de huisarts en die verwees mij weer door naar een orthopeed(hoe je het ook schrijft).die heeft toen foto's van mij rug laten maken. maar niet veel kunnen ontdekken. en de orthopeed stuurde mij weer door naar de mensendieck/oefeningen.(die doet meer met je houding werken)en daar ben ik iets van 2 keer geweest, en ik moet zeggen..er is al een heeel kleine verbetering.

maar ik zal als ik jou was eerst naar de huisarts gaan. die kan je mischien ook makkelijker doorverwijzen.

nou sterkte.
groetjes jojohorse
=xxx=

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 17:31

heb net ff met mijn moeder gepraat. We hebben afgesproken dat ik deze week langs de dokter ga, dus morgen of zo maar even bellen voor een afspraak.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:34

ik deed het ook heel erg, ik deed tochal iedere week aan fysio maar teon zijn zij ook aan mijn rug houding gaan werken. maja ik ziet liever hol, dan dat ik helemaal recht zit.

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:30

Naar de fysio gaan hoor! En misschien platen laten maken van je rug?
Geloof me, 'k heb ervaring met dat soort zaken ...

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:59

ik zou toch echt snel naar de fysio, je kunt ook eerst naar de dokter maar deze zal je denk ik dan wel doorwijzen nar de fysio.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:03

Of naar mensendieck. Die zijn er speciaal voor de houding. daar ben ik ook geweest. Ik hiels m'n rug ook niet recht. Daar doe je allerlei oefeningen om je houding te verbeteren en je spieren te versterken.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:52

ik heb er ook veeeeel te lang mee doorgelopen(een paar jaar....) vorige week naar de huisartss geweest, die heeft gekeken en er blijkt een nek-wervel verschoven te zijn en er zit een hele grote blokkering in m'n rug. A.s. dinsdag mag ik naar de manuele therapeut!!
O ja, voor mensen in de omgeving Groningen, in Assen(geloof ik) zit meneer Kloosterman, dat is een manueel therapeut die heel ver doorgeleerd heeft en hij is echt goed. Hij wordt alleen door meeste verzekeringen niet vergoed. Het voordeel is alleen wel dat je er maar 2x per jaar heen hoeft, omdat die behandeling een half jaar doorwerkt. Ik heb die man echt zulke goede dingen zien doen!!
De reden dat ik er zelf niet heen ga is de afstand en voor mij de kosten. Op zich valt het wel mee, maar ik red het nu net...

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:08

Ga naar de fisio meis !!
Ik heb ook mn hele leven verkeerd gelopen enz (nu nog steeds maar let nu op me houding)
Ik loop met hangende schouders zeg maar duik ineen....
Jij moet echt snel naar de fisio als jij nu veel pijn krijgt wordt het alleen nog maar erger...
Ik ben al vaak naar de dokter geweest en heb fisio gehad maar het blijft terug keren vrijdag moet ik weer naar de dokter ik ben het zat je moet je eigen niet kapot,werken,lopen of wat dan ook!!!

Luister naar je lichaam