hartslagmeter in combi met eventing watch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

hartslagmeter in combi met eventing watch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 08:31

Wie traint er met een hartslagmeter?
Kan je die aansluiten op je eventingwatch?
Wat voor merk heb je en waar heb je die gekocht?
En wat zijn je ervaringen?

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:18

Er zijn tegenwoordig ook hartslagmeters voor paarden. Maar ik neem aan dat je die voor mensen bedoelt. Wij hebben die van ons gewoon in een sportzaak gekocht. Hij kostte rond de 250 gulden meen ik. Je kunt hem niet aansluiten op de eventingwatch. Ik zie er het nut ook niet helemaal van in.
Je zult dan ook zeg maar met 2 horloges moeten gaan rijden. De eventingwatch en het horloge van de hartslagmeter.

De meeste eventingwatches kosten tussen de 75 en 90 euro. Die van ons 42 euro (met dank aan Lielle).

Meestal doen we de hartslagmeter alleen om als het om de eigen conditie gaat (bijv fietsen of hardlopen). Er zijn diverse schema's op internet te vinden die daarbij behulpzaam zijn. Je kunt aan de hand van je leeftijd berekenen wat jouw ideale hartslag zou moeten zijn. Als je de hartslag omhoog brengt is er eerst een periode waarbij je nog geen conditie opbouwt maar wel af kunt vallen. Bij een nog hogere hartslag val je juist niet meer af maar krijg je een betere conditie. De hartslagmeter gaat piepen wanneer je dat tempo bereikt.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:42

ik heb een polar a1 geen idee of je die aan kan sluiten op een eventing watch', kan je het niet bij de eventingshop vragen.... het adres is iets van www.eventingshop.nl ofzo...

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 11:21

ik heb ondertussen een mailtje naar de eventingshop gestuurd.
Ben je tevreden over de polar a1?