wie heeft zn paard verzekert?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hebben jullie je paard verzekert?

Nee ik heb 'm niet verzekert
31 (31%)
Ik zit er aan te denken om hem te verzekeren
8 (8%)
ja ik heb m wel verzekert
58 (59%)

Totaal aantal stemmen: 97


blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

wie heeft zn paard verzekert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 20:11

Heey..!

Ik heb een vraagje.
Wie van jullie hebben een paard/pony en verzekert.
En hoe voldoet jullie dat?
en hoe hoog zijn die premie's?

daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!

Groetjes berber


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:18

Ja Magic is aardig goed verzekerd en maar goed ook, want we hebben het geld er zeker dubbel en dwars uit.
Magic is ook verzekerd voor ziektekosten (zo heet dat?) als we naar een kliniek moeten voor foto's/operatie enz krijgen we 75% vergoed door de verzekering.

Maar daar staat tegenover dat ze absoluut niet voor een hoog bedrag verzekerd is.
De premie is wel flink, hoeveel weet ik niet zo uit mijn hoofd. Mijn moeder betaald die rekening (gelukkig!!) Knipoog

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 20:22

haha lieve moeder Knipoog
Ja ik kwam er ineens op, omdat ik gister met onze kat naar de dierenarts moest. Hij had een absec en die knapt niet uitzichzelf hij heeft een hele taaie huid. En daar was ik al €25 voor kwijt. Ja mn ouders betaalden het wel maar gaven me geld mee, want hun werken altijd dus moet me zelf even redden.
Gelukkig heb ik bokt en verveel ik me nooit Knipoog
Maar toen dacht ik ook, van kan ons kat niet in t ziekenfonds ofzo Scheve mond:D ik weet het heel dom.
Dus ik dacht ff vragen hoe bokt het heeft *LOL*

boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:54

Ik heb mijn paard verzekerd voor dood door ziekte en ongevallen bij Fairmount. Ik geloof dat ik 5% premie betaal over het bedrag waarvoor ik haar verzekerd heb. Bij spoedeisende operaties krijg ik wel een deel vergoed.

M1+10

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:13

Ik heb mijn paard verzekerd tegen dood en tegen afkeuren (dwz als het paard wordt afgekeurd, krijg ik ook uitgekeerd). Tevens als hij naar een kliniek wordt doorgestuurd ivm grotere blessure's, koliek oid.
De "gewone" DA rekening moet ik nog wel zelf betalen.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:14

Oja
Maar t is niet zo dat kleine dieren: hond, kat, cavia etc.
Dat die in de ziekenfonds kunnen?
Mn ouders zijn nooit thuis die kan ik t niet vragen.
mn moeder werkt vaak over en mn vader ook Verdrietig

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:15

Euhm ik heb starlight wel verzekerd, maar ben er absoluut niet tevreden over.
Ze 'kopen' zegmaar haar over als ze afgekeurd word, en dan gaat ze naar de slacht... NOT dat zal niet gebeuren, dus ik ben aan het zoeken voor een andere betaalbare verzekering.

Wij hebben een onderlinge paardenverzekering of iets, ze schatten je paard 2x per jaar (veel te laag..) en daar moet je dan premie over betalen. Heel weinig iig.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:34

xtostarlight schreef:
Ze 'kopen' zegmaar haar over als ze afgekeurd word, en dan gaat ze naar de slacht... NOT dat zal niet gebeuren, dus ik ben aan het zoeken voor een andere betaalbare verzekering.



Scheve mond Dat had ik dus ook niet gepikt! Huilen


RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:37

Mijn pony was verzekerd, maar nu is ze verkocht. En ik zit er aan te denken om mijn paard te verzekeren, maar ben nog niet zeker want ik had die verzekering eigenlijk geen enkele keer nodig.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:43

ik heb mijn paard verzekerd bij de AMEV.
Ik heb een eigen risico van ??? euro en slechte ervaring met uitkeren van geclaimde behandelingen, het is net als met de WA verzekering: ze vinden altijd wel iets zodat ze niet uit hoeven keren.
Voorbeeldje: mijn paard had schurft, rekening van de DA opgestuurd naar de verzekering, ze keren niet uit want schurft is het gevolg van......verwaarlozing Verward

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:50

Ik heb mijn paard ook verzekerd bij EFO voor afkeuren, voor de dood en voor diefstal. Niet voor ziektekosten. Ben tevreden met deze maatschappij ze deden niet moeilijk over het verzekere bedrag.

wie kijkt in het verleden staat met de rug naar de toekomst...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:47

ik heb annebel niet verzekerd, mijn vader had er nog wel aan gedacht om dat te doen.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:15

Niet. Ik heb wel een potje voor onvoorziene dingen maar een koliekoperatie kan ze letterlijk op haar buik schrijven. Klinkt hard maar zo is het wel.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:20

x4you schreef:
Oja
Maar t is niet zo dat kleine dieren: hond, kat, cavia etc.
Dat die in de ziekenfonds kunnen?
Mn ouders zijn nooit thuis die kan ik t niet vragen.
mn moeder werkt vaak over en mn vader ook Verdrietig


kat en hond kunnen wel in een soort ziektekostenverzekeringen opgenomen worden, knaagdieren heb ik nog niet van gehoord.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:27

hum is alleen WA verzekert
is ook 1 van de voorwaardes van de begrazing

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 01:34

xtostarlight schreef:
Ze 'kopen' zegmaar haar over als ze afgekeurd word, en dan gaat ze naar de slacht... NOT dat zal niet gebeuren, dus ik ben aan het zoeken voor een andere betaalbare verzekering.


Kan je hem toch weer terugkopen Haha!
.

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 07:58

Hoeveel kost het dan ongeveer per maand om een pony te verzekeren? En dan bedoel ik ook de ziektekosten (DA).....
Ik heb namelijk een Haflinger en ik denk erover om haar te verzekeren.... ik heb 1500 euro voor haar betaald...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:03

ik betaal 300 euro per jaar, hij is verzekerd voor 2500 euro

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:51

Mystery heb ik niet verzekert. Ik leg gewoon elke maand geld opzij mocht er wat gebeuren. En anders heb ik nog mijn lieve ouders Bloos

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:43

Mijn paard is wel verzekert. We hebben geen uitgebreide verzekering maar wel een goeie. We hebben haar niet voor het voledige bedarg verzekert. anders werd het een beetje veel. We doen het voor sommige acute ziektekosten en bij dood--> jah,,hoe moet ik het anders zeggen. Me paard is verzekert voor 6000euro

Teamspirit... Je bent een toppertje!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:46

Bij ons zijn alle pony's verzekerd. Lijkt me een te groot risico om je paard niet te verzekeren, stel hij krijgt hoefkatrol, zoals onze vorige pony, dan ben je een klap geld kwijt en anders krijg je dat mooi terug. Ook foto's maken en operaties zjn de laatste tijd niet meer te betalen en dan kom je bijna boven het bedrag uit waar je je paard voor gekocht hebt, dus ik zou je pony zeker verzekeren! Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:15

Bij ons zijn de KWPN en de fries verzekerd. De fjorden en haflingers niet.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:20

Ooit heb ik er wel overgedacht en mij er in verdiept, maar er waren zoveel regeltjes en dingen waardoor ze onder betaling uit konden komen. Voor behandelingen boven een bepaald bedrag moest je eerst toestemming vragen. Toen heb ik er maar vanaf gezien, als mijn paard accuut naar Utrecht moet ga ik niet eerst aan de verzekering toestemming vragen dan ga ik gewoon kosten wat het kost.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:31

even een voorbeeldje van hoeveel geld je apart moet gaan zetten als je niet verzekerd bent:

een paard van een kennis van me moest met koliek naar Utrecht, heeft daar 3 dagen en 2 nachten vertoefd, verder geen behandelingen, kosten: 700 euro.

Als ik vragen heb kan ik rechtstreeks een contactpersoon van de AMEV bellen die meteen een antwoord paraat heeft dat is wel handig.....alleen een beetje jammer dat ze blijkbaar niet alle behandelingen vergoeden....

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:32

mijn paard is niet verzekerd. het kanook niet, hij is al bijna 16 en dannemen ze geenpaarden meer aan.
er zitten mij teveel haken en ogen aan die verzekeringen, ik zou meer premie betalen dan kosten terughalen.. er is misschien 3 keer een dierenarts bijgeweest en daarvan 2 keer nog voor schimmel ook.. dus ik zou het zonde van mijn geld vinden

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 137 bezoekers