Wat ik zaterdag gedaan heb...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Wat ik zaterdag gedaan heb...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 10:37

... *LOL* Op een Belg gereden. *LOL* Wat verschrikkelijk. Hij ging met mij alleen heel hard draven, en ik kon hem niet houden *LOL* . Foto's volgens binnenkort!


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 16:24

Verschrikkelijk? Het lijkt me geweldig, voor een keer dan! Ik ben gek op die kolossen! Ben benieuwd naar de foto's! Haha!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Wat ik zaterdag gedaan heb...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:06

kimmy schreef:
Wat verschrikkelijk.



Wat was verschrikkelijk? Je eigen rijkunst???

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 14:49

Wat bedoelen jullie met 'een Belg'? Belgisch trekpaard?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 14:53

Dat wil ik ook nog wel een keer. Mijn merrie staat op een stal waar 2 belgische dekhengsten aanwezig zijn. Hoewel ik zelf voor warmbloeden ga, vind ik zo'n belg machtig. Misschien koop ik ooit nog wel eens zo'n paard.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:28

Bij ons op stal staan 2 Belgen, een ruin en een hengst die in de lente geruind wordt.
Doordat de hengst (nog) niet bij de rijpaarden (meest merries) in de wei mag (anders gaat hij stout doen! }> ), is het een heel gedoe.
Als het slecht weer is gaan de paarden in de buitenbak, maar dan eerst de 2 Belgen een uurtje of twee, en daarna de andere paarden pas.
Vind ik lastig omdat ik een paardje heb die er altijd zo gauw mogelijk uit wil, echt veel beweging nodig heeft, echt een bloedje. Dan is het niet fijn als ze nog tot 1 uur moet wachten.
Ik probeer haar dan op dat soort dagen toch veel te trainen, zodat ze flink moe is naderhand haha.
Maar ik zal blij zijn als hij geruind is!
Tegen die tijd zijn hun aparte stallen ook klaar, en van de derde (grote) wei de afrastering gemaakt (vanwege de Betuwelijn worden er kabels op die plek gelegd, dus dat moest nog ff wachten).
Belgen zijn best leuk, maar ze lopen de wei ontzettend kapot met een beetje regen al, en je moet dus echt genoeg wei en ook een bak of zo hebben voor bij slechter weer, wil je ze nog naar buiten kunnen doen...
En die buitenbak, je blijft slepen dankzij hun grote hoeven!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 18:14

Ik ben benieuwd hoor Lachen Het is absoluut weer eens heel iets anders.

Past er er eigenlijk wel een zadel op de rug van dat paard of heb je zonder zadel gereden?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 18:52

hahaha.... geweldig.... WIJ WILLEN FOTO`s.... !!!! WIJ WILLEN FOTO`s !!!!!!!!!
en ehh.... Desiree....... DAT MEEN JE NIET !!!!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:39

Bij ons op stal staat een kruising tussen een Bels en een KWPN-merrie met Hackneybloed. EEn enorm gaaf beest en heel mooi om te zien. Ze rijden hem met westernzadel, zat bij de koop inbegrepen. Een prachtig dier, maar best temperamentvol en dan is zo'n kolos wel heel erg groot hoor....

Ik zal eens proberen foto's van hem te maken!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 11:46

Ik heb een bels verzorgd en ingereden.
En het aparte was, het was een hele slimme, sneaqy paard.
Had hij geen zin, hij ging liggen.
Geen zin om te rijden, krabde met zijn voorhoef als je erop zat het hoofdstel achter haar oren vandaan.
Het zit echt machtig! Maar als ze slim zijn en hun gewicht inde strijd gooien is het echt crisis.
Toch was ze heel lief. Jammer genoeg is ze verkocht omdat de eigenaar overleden was.
Ze heette Fanny van de Schaiksehoek.
Ik ben benieuwd naar je foto's!

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pallatin, Pierus, Runa, Supertje, vidya, Zick_Zack en 92 bezoekers