hoe voer ik knoflook-zeewier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

hoe voer ik knoflook-zeewier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 11:20

mijn pony krijgt zeewier-knoflook. ik deed het eerrst over zijn voer maar dan eet hij alleen het biks op. dus probeerde ik een broodje honig en daarop het knoflook-zeewier maar dat laat hij liggen of hij doet het zo dat hij alleen het brood eet. ik doe het af en toe door de slobber maar hij is op dieet dus zo vaak krijgt hij geen slobber. en als ik een beetje slobber doe met dat spul wil hij het ook niet eten. hebben jullie een idee hoe ik het kan voeren?

nu eindelijk fotos in mijn profiel!!!


marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:57

je kan het ook door de zemelen gooien, daar worden ze volgens mij niet zo dik van als van slobber.


johanna13
Berichten: 221
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: in een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:23

gewoon over de biks.
't is even wennen maar daarna eten ze het gewoon

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:40

ik gooi het al 3week gewoon over het biks maar hij wil het niet eten. ik kan de zemelen wel proberen. waar zijn zemelen eigenlijk goed voor dan???

nu eindelijk fotos in mijn profiel!!!

ossenburg

Berichten: 394
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: benschop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:56

Ik geef het mijn paard en pony met een beetje muesli. Geen enkel probleem en ze vinden het erg lekker. De muesli zonder haver van Havens is voor paarden en pony's op dieet. Probeer het eens in plaats van biks, het bevalt mij erg goed eigenlijk beter dan biks

Succes OK dan!

Doe maar gewoon, dat doen wij ook....

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:04

Door de biks (muesli is wel handiger) een een beetje vochtig maken zodat het aan de biks "plakt".

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:18

Hoeveel geef je dan?
Ik geef meestal een schepje per maaltijd.

Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld 10 schepjes over 0,5 kilo boks doet, dat je paard het niet lekker gaat vinden. Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:34

Wat lijnzaadolie over de biks gooien zodat het 'plakt' kan ook werken.
Maar inderdaad, wat Kusia al zegt: hoeveel geef je dan?


matcho_en_dj

Berichten: 12
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:29

als het in poedervorm is kun je het misschien ook oplossen in warm water en via een medicijnspuit (met een niet al te klein gaatje) direct in de mond spuiten. Dan weet je ook zeker dat hij alles binnen heeft

*Matcho* en Plingj* en sinds kort ook *Hindrik*

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:32

Wat nat maken je bix met het spul erdoor? Mijn vriendin heeft een tijdje van het gewone voer een beetje een papje gemaakt, zodat hij het wel at. Hij heeft het leren eten en nu kan ze het gewoon droog geven en likt hij netjes zijn bak leeg.

Maar ja, makkelijk praten met die 3 handjes voer van haar... Een papje van een kilo of meer maak je niet 1,2,3...

Dat lijnzaadolie is ook een goed idee! Zo kwam Genderose ook aan haar hoeveelheid knoflook poeder wat ze normaal liet liggen door alles er tussen uit te eten.

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:49

Ik gaf vaak twee tenen verse knoflook fijngesneden in een bekertje meusli met een scheut zonnebloemolie. Dat mengseltje scheen mijn kieskeurige verzorgpaardje wel lekker te vinden.

Je kunt er ook een wortelprutje van maken. Stel wortels in de keukenmachine, rRrrRrrRRrrrrRrrRrrr (niet te fijn), knoflookspul erdoor en klaar is kees. Als je het een vaste prik maakt om dat van tevoren klaar te maken is het gauw gedaan.

~°Wisest is she who knows she does not know°~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, meniekske, Toushie en 39 bezoekers