kan een paard in de overkruiste galop springen door pijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

kan een paard in de overkruiste galop springen door pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 15:04

ik vroeg me het af want mijn pony springt de laatste tijd vaak over
in de overkruiste galop. Hij heeft last van zijn been gehad en is daarvoor behandeld door de heer Taconis. Hij springt goed aan, maar na een paar sprongen in de overkruiste galop. Ik weet niet wat ik met dat been moet.
Eerst was het het linker achterbeen waar hij niet lekker mee liep en nu lijkt het wel het rechterbeen. Is een gewone dierenarts misschien beter om er naar te laten kijken. Met longeren en wandelen op de weg zie je echt helemaal niets, maar met rijden wel en hij gaat ook vaak stilstaan en
wil niet draven. Hij staakt dan als het ware.

wat moet ik doen?
Verdrietig

gr kathelijn


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 16:21

even een da naar laten kijken zou ik zeggen. Het is namelijk wel mogelijk dat he pony door pijn overkruist galoppeert.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 22:39

Kan inderdaad van pijn komen. DA is altijd een optie.

Mijn paardje geeft op de linkerhand altijd een enorme bok als ik een galopwissel vraag, is geen verzet. Morgen komt er een ostheopaad naar hem kijken (doorgeleerde fysiotherapeut, soort kraker maar dan ook met gunstige invloed op ingewanden, afvoer van afvalstoffen, ademhaling enz.).
Twee jaar terug heb ik hem ook eens laten komen omdat een paardje in de galop steeds meer omhoog ging springen in plaats van naar voren meters te maken. Bleek in zijn kruis vast te zitten, even kraken, liep weer als een trein.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers