tongpiercing

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

tongpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:49

ik zou graag een tongpiercing willen..

maar doet dit pijn..?? en als je hem hebt.. dan ook nog..?
Verward


Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:51

of het zeer doet hangt net zoals bij alle andere piercings af van je pijngrens de ene ervaart pijn als iets heel anders dan de andere de enige manier om erachter te komen of het zeer doet is er eentje te laten schieten ....
Als je hem hebt zal hij ongeveer een week gevoelig zijn vooral omdat je tong vaak (niet altijd) eerst opzet vandaar ook een langer staafje in het begin na een week moet deze zwelling ongeveer weg zijn en kun je er een korter staafje in laten zetten ...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:52

ik wil het eigenlijk ook wel, alleen tja het eten en ontstekingen, is niet zo handig.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:53

ja daarom... kan iemand me nog meer vertellen hoe diegene een tongpiercing heeft ervaren..? Verward

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:21

een irritant gevoel in je tong, maar geen pijn, ontsteken zal wel mee vallen, mij is door de piercer verteld dat tongpiercings zelden ontsteken omdat je mond zelf iets aanmaakt tegen de ontsteking

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:23

Ik heb wel ooit mn tong doormidden gebeten toen ik jong was, dat schijnt veel pijn te hebben gedaan (god, wat ben ik blij dat je geen geheugen hebt voor pijn!) Ik weet er niets meer van, maar mn ouders hadden het over bonen die rechtop in het gat bleven staan enzo Tong uitsteken
Ik vind tongpiercings maar eng... ik heb een paar keer zo'n ding gezien dat ontstoken was en daar word je niet blij van. Verder schijnt het ontzettend slecht voor je tanden te zijn, aangezien dat balletje er steeds tegenaan tikt... Maar ja, misschien heb ik net de verkeerde mensen gezien en ben ik wel een tikkie bevooroordeeld. Het zal vast net zo vaak ook wél goed gaan...

Der Ellmauer Dancing Queen

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:35

ik heb ook gehoord dat de rand van je tong erg gevoelig is, maar middenin niet.. weet niej of het waar is maargoed...

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:36

bij mij ziet alles er gewoon goed uit en heb hem nu ongeveer 7 maanden, haast niet dik geweest, en ja inderdaad slecht voor je tanden ik ben ook nog steeds opzoek naar een leuk plastic bolletje

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:39

het zetten van een tongpiercing valt reuzemee
je voelt het even maar echt zeer doet het niet

mijn tong is twee dagen dik geweest , daarna kon ik gewoon alles weer eten
doordat je vrij veel moet spoelen met desinfecterend mondwater elke dag de eerste twee weken valt het met ontsteken wel mee

ik vond het verwisselen van het lange voor het korte staafje na twee wken irritanter dan het zetten van de piercing

verandering in de geveoligheid van de tong heb ik niets van gemerkt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:48

Tonpiercing voel je weinig van (je tong word met een tang vast geklemt en dus op z'n manier verdooft) Daarna voel je het wel een paar dagen. Je tong is ong 3 dagen iets dikker. Tong uitsteken

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:04

Volgens experts doet het zetten van een tongpiercing minder pijn dan het zetten van andere piercings. Het is wel heel gevaarlijk. Daarom wordt het bij Lady Die (piercingshop hier) niet gedaan. De risico's:
- Als er bij het zetten een ader wordt geraakt, kan je doodbloeden als er niet snel genoeg hulp is
- Je kan stikken doordat je tong gigantisch opzwelt
- Je kan er een spraakgebrek aan overhouden
- Je tanden en tandvlees worden gigantisch beschadigd

Niet erg fijn dus. Dit staat trouwens allemaal op de site van Lady Die, zelf weet ik er weinig van.

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:08

Ik heb hem nu bijna 4 jaar en nooit geen last van gehad.
Ja in het begin... dan is die een paar dagen wat dikker..
Tip: Ijsjes eten! Haha!

De ontstekingskans is idd kleiner dan bij je navel. Ik heb hem ook in mn navel gehad, daar is die uit gegroeid. Je tong doet denk ik 40 % minder pijn.

Als je doorzettings vermogen hebt kan ik het je aanraden. 2 meiden die ik ken hebben dat dus niet, wel laten zetten... na een paar dagen waren ze de piercing zat en ze hadden hem eruit gehaald... zonde van je geld en moeite!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:27

Hmm..bij mij deed die dus wél pijn..Maarja ben wel nr. 1 schijterd hoor Haha!
Ongeveer 5 daagies moeilijk eten, omdat alles gevoelig is.. En daarna nog ong. 2/3 weekjes dik...
En dan heb je al de sh*t gehad Haha!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 07:04

haha! okej dan!! thanx voor alle reactie's

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:28

ik wil het ook maar ik mag het niet Verdrietig werk in een restaurant..

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:33

een tongpiercing zou ik echt nooit willen, omdat ik er echt zo een ben die er de hele tijd mee gaat zitten spelen!!
Je hoort het trouwens wel heel duidelijk bij het praten of mensen een tongpiercing hebben. Heb trouwens nog niemand gehoord bij wie het pijn deed.

Spero melior

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:34

kom ik even met mijn verhaal...

ik heb een jaar geleden me tongpiercing laten zetten..
deed geen pijn,een week lang was me tong dik en kon ik niks tot weinig eten Haha!

tot hij begon te onsteken...
ik naar de piercer toe..wat blijkt??
mijn tong maakte constant cellen aan om het gat weer dicht te maken !
er zat dus om het gaatje aan de onderkant een heel gezwel,cellen dus..
hier had ik ook wel last van,

nu heb ik me piercing eruit gehaald,
die cellen konden wel verwijderd worden,maar er weas een grote kans dat dit terug zou komen..
ik ben immers TE gezond zeiden ze..

dit is niet bedoeld om je bang te maken,
maar zo kan het dus ook,
dit komt niet vaak voor,maar het kan dus wel gebeuren !

Karaat_the_newforest op Instagram

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:56

Die van mij bleef ook ontsteken steeds was mijn tong dik.
Ik heb hem er toen ook uitgehaald. Ik ben erg gevoelig voor onstekingen maar in mijn navel en mijn oren heb ik daar totaal geen last van.

Het zetten vond ik reuze meevallen alleen de eerste week vond ik erg vervelend. Je kan moeilijk eten omdat je tong erg gezwollen is.

gr

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:06

Ik mag, ik wil , maar ik durf niet en zo loop ik al n paar jaar......
Mijn vriend heeft er een dioe kan me ook niet overhalen ik ben zo bang dat het pijn doet en ik flauwval ofzo........

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:28

Nah komtie dan:

Je laat hem zetten, ikvoelde er bijna niks van, vergeleken met mn andere piercings.
Verder, heb je zo'n 5 dagen veel last met eten, maar na die 5 dagen gaat het steeds beter, en na een week of 2 kan je weer normaal eten.

En al die ontstekingen, mensen die dat hebben gehad, dat zegt meer over hunzelf dan over die tongpiercing, want als je dingen goed verzorgt kan er nauwelijks nog een ontsteking komen.

Ik heb nergens last van gehad, met niks lopen spoelen, gewoon niks, en het was echt heel snel genezen Lachen

gewoon geen onderschrift :D

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:43

'toch nog maar even reageren.

Het zegt niets over een persoon zelf hoor in veel gevallen of het gaat onsteken of niet. Ik spoelde na elke maaltijd mijn mond met mondwater, maar na een tijdje begon het weer te ontsteken. Ik ben daar persoonlijk erg gevoelig voor. Gaatjes in mijn oren die ik al kweet niet hoeveel jaren heb die kunnen ook af en toe nog gaan ontsteken.

Je kan er nog zo goed voorzorgen het 'kan'gaan onsteken maar het hoeft niet.

gr

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:49

Daarom zeg ik, dat dat meer om het persoon zelf gaat, als je er gevoelig voor bent, dan krijg je het toch wel, of je nou wil of niet.
Ik bedoel amar, ik heb er helemaal niks aan gedaan, alleen maar gekoeld, en ik heb geen ontsteeking gehad, helemaal niks.

gewoon geen onderschrift :D

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:59

Ok dan is het duidelijk het kwam mij namelijk anders over.

De een kan er inderdaad beter tegen als de ander

gr

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:02

Mjah bij nader inzien had ik er een punt ofzo in moeten zetten Tong uitsteken
Maargoed, je snapt wat ik bedoel Lachen

gewoon geen onderschrift :D

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:06

I understand.

gr