Arme Kaminka.... gevallen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Arme Kaminka.... gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 14:59

Dat arme beest blijft ook niets bespaard geloof ik! Frusty

Zaterdagmorgen wilde mijn bijrijdster Kaminka uit haar stal halen om zadels te passen, ze wil namelijk een ander zadel aanschaffen. Dus ze loopt de box in, wil het halster omdoen, loopt er een ander paard met ruiter erop de stal uit naar buiten. Dit paard is tot zijn derde jaar hengst geweest (hengstenkeuring geweest) en Kaminka is erg van hem gecharmeerd... Lovers .

Dus mevrouw scheurt de stal uit achter dat andere paard aan, mijn bijrijdster volkomen overrompeld achter blijvend in de stal. De schuifpui van het stalgebouw was echter maar voor een deel open en Kaminka moest dus een behoorlijke bocht nemen om naar buiten te kunnen komen. Dat deed ze dus niet helemaal goed en ze bleef met haar rechterbeen achter het kozijn hangen en viel met een rotklap languit op het erf.... Mijn bijrijdster dacht dat Kaminka er wel geweest was, heup uit de kom en benen gebroken of zo.

Nee hoor, niks aan de hand, mevrouw stond op en ging gras eten.... Frusty Ik kwam een kwartiertje later aan en zag mijn bijrijdster met een spierwit gezicht naast kaminka staan, terwijl de zadelmaker aan het passen was. Ze vertelde me het verhaal en stond nog te trillen op haar benen. Ze had haar even gelongeerd om te kijken of ze kreupelde, maar er was niets te zien, ze had zelfs geen schaafwondje!

Ik kon mijn bijrijdster vertellen dat ik Kaminka vaker heb zien vallen, 1 x met een andere ruiter erop, die in opdracht van mijn toenmalige instructrice in uitgestrekte galop door de bak moest, ondanks dat ik van mening was dat Kaminka dan de bocht niet zou halen... Bam, daar lagen ze met zijn tweeen languit... Gelukkig goed afgelopen, amazone lichte hersenschudding, Kaminka had niks en mijn zadel was ook nog heel.

Met longeren is ze ook wel eens gevallen, ze kan zo debiel doen en dat levert wel eens glijpartijen op, waar ze ook nooit kreupel van is geraakt.

Nee, mevrouw raakt kreupel als ze gewoon in d'r eentje in een paddock staat te springen!

Het blijft een paard met een uitgebreide gebruiksaanwijzing, mijn bijrijdster heeft weer een hoofdstuk erbij geleerd! Zelf ben ik altijd op mijn hoede bij Kaminka, vroeger rende ze vaker de stal uit, dus ik ben daar altijd op voorbereid, maar het laatste half jaar zijn die kuren gelukkig over, tot afgelopen zaterdag dan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:10

Arrggh, dat paard krijgt het echte elke keer voor elkaar he? Ik geloof dat ze nog steds niet snapt dat ze eens wat voorzichtiger moet doen Frusty .
Heb je haar al in de verzekering?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:16

Dat paard van jouw kan zo het stunt-team in... jemig zeg!
Ik snap nu waarom ze nog steeds niet opgenomen kan worden in de verzekering Haha! Kun je wel een boek over schrijven!!!

Veel succes met "Kaminka - The Story" Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:09

Ja een boek. Kan je er direct een medisch naslagwerk van maken, dat paard van jouw heeft ook altijd wat! *LOL*
Gelukkig dan maar dat er nu niets aan de hand was! Isolda kan soms ook zo vallen, als ze zich zelf probeert op te hangen aan het touw, wat vervolgens breekt natuurlijk of aan de longe gekke sprongen maken enzo.
Zij heeft ook nog nooit iets gehad bij het vallen, Thank God!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:25

Knollen Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 10:46

Ik kan inderdaad een boek over die knol schrijven... met deel 2 en deel 3 er meteen achteraan! "Kaminka, de story van een boktkluns...." Haha!

Mijn bijrijdster wil Kaminka graag in de toekomst van mij overnemen, maar ze heeft wel zoiets van: als dit zo doorgaat, moet ik dat misschien maar niet doen..." Ik begrijp haar volkomen. Frusty

Kaminka was zaterdag wel een beetje stilletjes, toch wel geschrokken denk ik (hoop ik!!!!).

Gistermiddag reed ik het weggetje naar stal op en zag Toon en Kaminka als idioten door hun paddockjes scheuren, vooral Kaminka maakte weer capriolen waar ze bij de Spaanse Rijschool jaloers op zouden zijn. Ik hield mijn hart vast.... en was benieuwd of de ijzers er nog onder zaten. De stalhouder haalde haar binnen en vlak voor stal sprong ze weer eens met vier benen tegelijk de lucht in. Stalhouder was snel met zijn reactie en gaf haar een mep met het halstertouw tegen haar hoofd en verontschuldigde zich daarover tegen mij. Ik gaf hem groot gelijk, die lompe koe moet zich eens leren gedragen!

Gelukkig was alles nog heel en compleet, zelfs de ijzers zaten nog keurig vast...!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 20:17

*LOL* idioot!
Ik moest wel even lachen toen je vertelde van je stalhouder. Ik zag het al helemaal voor me, zo'n onhandig paard met idiote capriolen naast hem te dansen en hij heel cool 'pets'. *LOL*
Weet je wat voor beeld ik bij Kaminka heb?
Odie, van Garfield, altijd een superblij koppie, lekker vrolijk en naief, maar helaas niet de handigste. Maar je moet er wel van houden zulke beesten Lovers

Afbeelding
Wie dit zijn mag je zelf uitmaken. Schijnheilig Let op het gretige koppie van Kaminka en het verbeten bekkie van de berijder zo van 'oh oh...' Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 23:59

Hahaha, die Kaminka... Ik ben erg beniuwd naar meer verhalen haha. Haha! Schrijf dat boek maar snel....leesvoer!!! Enneuh Cody, gave tekening!!!!
Gelukkig loopt het goed af met je paard, ik zou me rot schrikken als ik er niet op voorbedacht zou zijn.....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 10:31

Hahahaha die tekening!!!! *LOL* Erg leuk! Ik denk dat ik hem maar uitprint en op haar stal hang...!! Haha!

Ondanks dat Kaminka vaak in zeven sloten tegelijk loopt, vind ik haar intelligenter dan Toon.... hij is gelukkig wel voorzichtig met zichzelf en dat scheelt een hoop!

Kaminka ziet het leven als 1 groot feest met vooral véél eten.... een echte bourgondiër!