Peesafwijking.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Peesafwijking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 20:00

Ik heb een paar dagen geleden een paard gekocht voor mijn moeder.
We zijn er vandaag achter gekomen dat hij een peesbeschadiging heeft.
We kunnen hem inruilen voor een ander paard tenslotte heb ik hem een goed paard meegegeven en nog een bijbetaling.

We willen hem eigenlijk best wel graag houden ookal is hij het langg niet waard wat me vorige pony waard was.


Of het goed komt weten we niet daarom wil ik graag even weten of mensen hier ervaring mee hebben en wat er allemaal tegen te doen valt.

Alvast bedankt.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:21

Als een paard een peesbeschadiging heeft duurt het vaak toch wel 6 maanden voordat je er weer iets mee mag doen. Het zal ook altijd een zwakke plek blijven voor het paard. Mijn merrie heeft 9 maanden stil gestaan met een peesblessure. Veel konden ik er niet aan doen. Ik mocht 2 keer per dag 10 minuten lopen en de rest van de dag moest ze weer op stal, ze mocht niet op het land. Ze had dus bijna geen beweging waardoor ze ook heel erg druk was. Veel valt er niet voor te doen. Je moet vooral veel geduld hebben.

Kort maar krachtig: ruil het paard in je weet niet hoe het afloopt en wat de gevolgen zijn. Neem een gezond paard waar je lekker van kan genieten zonder peesblessure.
Succes!!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 21:03

Thanxx voor de tip ik denk idd dat dit het beste is ook al ga ik hem met pijn in me hart omruilen

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:42

Koop geen paard wat al iets mankeert. Voor hetzelfde geld heb je een gezond paard. Met peesbeschadigingen kan niemand zeggen of het wel of niet goedkomt.Revalidatie van pezen gaat veel tijd inzitten.Echt niet doen!!!Als het niet verbeterd ga je er heel veel spijt van krijgen . ook al is het nog zo'n lief beest. Of je moet er genoegen mee nemen dat je een paard voor het weiland koopt. Kan je er naar kijken.( het kan wel goed komen , maar zeker weten doe je het nooit). Pezen worden ook nooit meer zo goed als dat ze waren. Peesweefsel wordt vervangen door bindweefsel en dat is niet zo sterk. Ook blijft het een zwakke plek.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 22:47

Mijn vorige pony had ook slecht pees elke keer kreupel elke keer niet.
Ik heb der aardig wat geld voor moetne neer leggen of ik vraag meer als de helft terug. En ik laat hem hier lekker revalideren.

Of ik breng hem gewoon terug.
Ik kan geen extra kosten krijgen teminste ik kan het wel maarja het kost mij gewoon meer dan dat ik een gezond paard had gekocht.
Dan kan ik daar het geld in steken voor de dierenarts enz enz.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:10

Ik zou ook een ander nemen, hoe graag je deze ook wilt houden.
Het kan vele maanden duren voordat je iets kan doen.
Je moet veel stappen en koelen en dat kost ook veel tijd.

De plek blijft vaak zwak ja en ik weet niet hoe erg het is, het kan zelfs dat weide gang/paddock wordt ontraden