[VD] [***] knielt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[VD] Sjors knielt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:44

Sinds anderhalve week geleden begon ik me langzaam af te vragen of ik [***] niet zou kunnen leren knielen. Hij kan immers al een hele hoop kunstjes (Spaanse pas, jambette, liggen, dood liggen, zitten, compliment en ik ben vast nog wat vergeten), maar dat knielen hadden we eigenlijk nooit echt geprobeerd. Anderhalve week geleden probeerde ik dus eens wat, eerst keek ik of het wegtikken van het gestrekte been tijdens het compliment wat zou doen - Nee dus, wat wel logisch is wat dat been staat stijf gestrekt naar voren en veel ruimte om het naar achteren te schuiven is er sowieso niet. Vervolgens probeerde ik het eens door beide voorbenen bij de koten gelijktijdig aan te tikken, iets dat een van de vele hulpen is waarop [***] gaat liggen. Haha! Bloos [***] ging dus ligen. Haha! En dus dacht ik, laat maar even hangen, dat komt vanzelf wel.

Dit weekeinde trainde ik eindelijk weer eens met [***] (zat anderhalve week tussen! Bloos ) en ik dacht, laat ik het weer eens proberen. nu tikte ik weer de voorbenen tegelijkertijd aan, maar zodra hij ook maar een been optilde (om te gaan schrapen, een echte pony maakt immers een kuil om in te rollen Haha!) beloonde ik al. Vervolgens voor eerst het ene been en toen het andere been, en tenslotte voor het moment dat hij toen hij het beloningssignaal hoorde niet meer kon stoppen in de weg omlaag en knielend pauzeerde. Bingo! En heeel veel voer. OK dan!

Tijdens het wegwerken van dat vele voer zag ik hem lang en diep nadenken over wat er nu net was gebeurd. Toen ik het nog eens vroeg ging hij liggen, maar stond na het zitten weer op omdat ik niet beloonde. Eigenlijk durfde ik niet meer, maar ik besloot het nog een keer te vragen. Weer beloonde ik even voortijdig voor 1 beentje de lucht in (om zijn aandacht van het liggen+rollen af te leiden en in plaats daarvan op mij te richten) en vervolgens zakte meneer keurig neer op twee knieen. Nog ietwat wankel en niet al te lang, maar het lijkt er op dat er weer een nieuw knopje in zijn brein in de maak is. Haha! Nu durf ik eigenlijk helemaal niet meer te trainen uit angst dat het slechts een droom was en [***] alles weer vergeten is. Hoewel, dat recht heeft hij eigenlijk volledig, aangezien we maar 2 keer het geprobeerd hebben. Maar toch, het blijft eng. Haha!

Hoe hebben jullie je paard/pony het knielen aangeleerd? Ook vanuit het liggen of toch vanuit het compliment? Ik ben erg benieuwd> Binnenkort dus maar weer een nieuwe pagina bij de website, en [***]' rapport moet weer aangevuld worden. Haha!


dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:46

Ooooh wat leuk! Party!!

Ik wil Mirei ook graag leren knielen... maar dat komt nog... Cool
Zijn er eigenlijk ook ergens foto's te vinden van Sjors z'n VD?

Neem ook eens een kijkje op het Vrijheidsdressuurforum!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:26

Dank je! Lachen

Ik ben nu eigenlijk heel hard aan het denken richting een digitale camera kopen, dan kan ik gemakkelijk foto's nemen (eerst een slaafje ronselen natuurlijk die op het juiste moment op het juiste knopje drukt Haha!) en die ook zonder kosten op een computer plaatsen. Nu heb ik een gewoon fototoestel en ik vind de ontwikkelkosten en -tijd zo verschrikkelijk dat ik dan liever even doorspaar en -oefen met de ponys, zodat de foto's, als die er ooit komen, briljant zullen zijn. Knipoog Haha!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:40

Ik doe het van uit het compliment. Dan vraag ik dat andere voetje er ook bij te vouwen.

Dennis is soms wat over enthousiast en gaat dan uit het compliment meteen knielen of liggen(terwijl ik het liggen niet uit het compliment geleerd heb) en het liefst daarna uit zich zelf nog zitten (en ik er maar naast staan en lachen Tong uitsteken).

Maar super dat het zo goed gaat Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:50

[***] is ook zo hyperdepyper als het om mogen liggen gaat. Ik heb hem het liggen vanuit het rollen geleerd, maar het kan inderdaad ook vanuit het compliment,. Toen ik in het compliment het tweede beentje eerst weg probeerde te tikken, zag ik [***] ook heel diep nadenken, waarna hij zich langzaam op zijn zij liet rollen. Als een paard vanuit het compliment gaat liggen, dan neemt hij stelling naar de kant van het gestrekte been en laat zich over het geknielde been naar buiten rollen. [***] nam daarentegen stelling naar zijn geknielde been en liet zich over zijn gestrekte been naar buiten rollen. En dat deed hij niet een, maar meerdere keren. Ook heel apart, daar niet van, maar dan vraag je je toch af wat er in vredesnaam om gaat in die hersentjes van hem.. Knipoog

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:44

Wat cool! echt super dat hij het kan OK dan!

Wij hebben het marko ook vanuit het liggen aangeleerd, maar we zijn nu aan het kijken/proberen of we het ook via het compliment kunnen aanleren.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:47

Idd, Dennis laat zich ook over zijn gestrekte been heen rollen als hij wat te enthousiast word. Hij kan uit de meest onmogelijke postities in eens neerploffen. Ook dusdanig dat z'n voorbenen in de knoop raken en hij zonder mijn hulp bijna niet meer overeind kan komen Tong uitsteken. Sufferd.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 19 bezoekers