voor het eerst gelongeerd met een pessoa

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

voor het eerst gelongeerd met een pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 21:47

ik wil even zeggen dat het me goed bevallen is het longeren met een pessoa,ze was lekker onstpannen enzo.op de laagste stand bouw ik het op,ze liep er super op...wie longeert er nog meer mee?? gr



marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:12

Ik longeer ook met pessoa. Inmiddels 4 weken en je ziet al echt verschil, ook onder het zadel. Je zal het echt op moeten bouwen qua houding en tijd, anders is het niet eerlijk tegenover je paard. Na een aantal weken begin je ook verschil te merken met rijden.

Succes

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:43

Ik longeerde er ook altijd mee tot er een fysiotherapeut bij mijn paard kwam en die begon over al de nadelen van het pesoatuig. Verward
paard zou dus volgens haar van voor en achteren in elkaar gedrukt worden en zo dus in een gedwongen positie moeten lopen die niet goed zou zijn voor haar rug enz.....
Kan niet zeggen dat ik het echt met haar eens kon zijn aangezien ik het idee had dat mijn paard er heel fijn mee liep lekker ontspannen door haar lijf en vooral met de galop had ik er veel aan (dacht en denk ik trouwens nog steeds)
heb het nu dus in het midden gehouden en longeer de ene keer met slof en de andere keer met pesoa.
Denk wel dat je het goed op moet bouwen omdat het voor je paard best zwaar is omdat ze ook van achteren uit meer aan de slag moet met de pesoa.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 00:06

hoi marianna,hoe bouwde jij het op?en hoe was je schema met het longeren hoevaak deed je het en hoelang nam je de tijd ervoor???

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:33

Ik longeer gemiddeld 1 keer per week. De ene keer me pessoa, de andere keer met bijzet, met dubbele longe of met niets.
De ene keer longeer ik 15 minuten, de andere keer een half uur. Ligt er maar net aan hoe hij het doet en wanneer hij te moe wordt.

Je moet gewoon kijken naar wat hij aankan. Ik kan vanaf de computer niet zeggen van: longeer maar 2 keer per week 20 minuten of zo. Gewoon kijken hoe je je schema ongeveer wilt indelen in de week. En natuurlijk hoe lang hij longeren aankan. Misschien is hij na 10 minuten al bekaf. Nou, dan is het meer dan genoeg geweest. Dan kan je het zelf langzaam opbouwen.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:49

ik longeer ook af en toe met de pessoa.
ik heb het in het begin wel vaak me gelongeerd 1 x in de week of eventjes voor het rijden.
hij kwam er lekker los van en ging er echt van lopen.
maar als ik dat nu doe en ik ga de volgende dag rijden dan is die toch een beetje stug.
dus longeer ik nu met een slof en dat gaat nu erg goed.
ik wissel het dus af en toe de ene keer de passoa en de andere keer de slof Lachen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axel_Valerie, Facebook en 104 bezoekers