Ben het nu écht zat!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Ben het nu écht zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 20:35

Ik rijd dus op een manege, en ik heb daar echt zon ontzettende lol gehad altijd! Gewoon gezellig op zaterdag met een hele groep de hele dag een beetje rondhangen en een uurtje rijden. Wij zijn echt zo'n beetje de 'leiders' van de manege, klinkt misschien stom maar het is wel zo. En zaterdag was voor mij echt dé dag van de week.

Maar nu... Het is echt helemaal niks meer, we hebben nog steeds wel een ontzettend gezellig groepje, alhoewel er al een iemand (Loeser) mee gestopt is en we die wel missen! Maar ja, we hadden eindelijk een beetje een groepje waarbij iedereen op hetzelfde niveau zit, maar qua paarden is het helemaal niks. Het is iedere week opnieuw een heel gedoe en een hoop gepuzzel om iedereen op een paard/pony te krijgen, gewoon omdat er niet genoeg paarden zijn en grotere ponys waar wij op kunnen rijden! Verdrietig En voor ieder paard wat weg is gegaan komt er een c-pony voor terug, wat hebben wij daar nou aan?? Het is nu zelfs al zover dat we ponys moeten pakken waar we op reden toen we 10 jaar geleden begonnen! Dat is toch niet normaal. En als dit nou voor 1x was zou het nog niet erg zijn, maar het is gewoon iedere week raak Boos!

En als dat nou alles was...maar nee hoor. Zoals ik al zei, we hadden nou net een beetje een groep waar we iets mee kunnen, dat we gewoon wat verder kunnen gaan in de les enzo en zo hebben we nog een beetje niveau in onze les, een niveau wat we met veel moeite bereikt hebben omdat we gewoon niet verder meer komen.
Nu hoorden we dus gister dat er twee andere kinderen bij ons in de les komen, naja oke kan gebeuren he, maar het zijn dus echt twee kinderen die nog vrij weinig kunnen, in ieder geval in vergelijking met ons.
Dus wandelt ons niveau weer net zo hard achteruit, wat moeten wij nou nog met hun in de les? Dan kunnen we toch niks meer! En het ergste is nog dat degene die ons les geeft hiervoor gezorgd heeft, ik snap echt niet waar zij met haar gedachten zat toen ze dit regelde

Ik kan hier dus echt zo ontzettend sjachie van worden en moest het even kwijt! We gaan natuurlijk nog wel met onze instructrice praten maar ja, dat heeft waarschijnlijk al geen zin meer.
Stoppen doe ik ook niet zomaar, ik rijd er nou al zo'n 10 jaar en heb altijd zo'n lol gehad daar, had ook nooit iets te klagen, maar nu

Het zal toch niet lang meer duren voordat ik het daar voor gezien houd! Huilen

There's no greater power, than the power of goodbye


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:50

heb je al eens een les gevolgd met die twee kids erbij, de instructrice zal ze toch niet verhogen in groep als ze niet denkt dat ze het aankunnen?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:56

Het lijkt erop alsof je een beetje hoog van de toren blaast; ik heb erg veel moeite met het woordje leiders van de manege.Als je het niet meer leuk vindt ga je kijken of je ergens anders een leuke manege kan vinden.


_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:57

Heb ik ook gehad bij mijn vorige manege, was je net lekker een hindernisje aan het springen, werden ze drie kee zo laag omdat er kinderen mee moesten doen die nog nooit gesprongen hadden!
Errug irritant, ook vooral omdat die dan meer aandacht kregen en wij dan maar aan moesten modderen!
Frusty
Vooral aankaarten, en als je t echt niet naar je zin hebt gewoon met een cluppie een andere manege proberen!
Als paardrijden je passie is, wil je er ook een goed gevoel aan overhouden, toch?

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:01

Als je daar niet tegen kan moet je ook niet op een manege gaan rijden!
Je weet dat dat kan gebeuren.
Ik moet zeggen dat ik het hele verhaal wel een beetje arrogant over vind komen!

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

ponylover11

Berichten: 76
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:09

inka schreef:
Als je daar niet tegen kan moet je ook niet op een manege gaan rijden!
Je weet dat dat kan gebeuren.
Ik moet zeggen dat ik het hele verhaal wel een beetje arrogant over vind komen!


Ben ik helemaal mee eens ik vind het een arrogant verhaal. Als je dit allemaal vind dan ga je toch een eigen paard kopen hoef je ook niet meer op een "C-pony" te rijden (wat voor jou blijkbaar te min is)!!! OK dan!

Ik zoek nog een date!!!

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:14

Ik zou gaan praten met de echte begeleiding, en met een c-pony is niets mis! Daar kun je ook makkelijk mee naar de Z komen, daar heb je geen paard van 1,70 voor nodig!

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:30

Nou leider van de manege terwijl je er maar 1x per week op zaterdag komt slaat echt helemaal nergens op Haha! Koop zelf een paard zou ik zeggen, mag je er alles mee doen en kun je zoveel de baas spelen als je wilt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:42

Preddy schreef:
Ik zou gaan praten met de echte begeleiding, en met een c-pony is niets mis! Daar kun je ook makkelijk mee naar de Z komen, daar heb je geen paard van 1,70 voor nodig!


Kan mij er wel iets bij voorstellen vaak is voor de oudere kids/ruiters een c-pony al gauw te klein om echt een goede houding aan te nemen. Bij de manege waar ik eerst reed had je verschil in paarden en ponylessen qua prijzen als je dan x op x op een (te) kleine pony moet tja dat is ook niets.

Ik zou gewoon gaan praten met je instructie en anders gewoon even aankijken of het verbeterd qua paardaankopen en hoe het gaat met de 2 nieuwelingen in de les. Misschien kunnen ze toch wel meekomen in de les.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:40

Ik vind het ook een beetje arrogant over komen, van een C pony kan je ook nog hartstikke veel leren! Ik begrijp dat het niet leuk is als de groep uit elkaar valt, maar dat heb je nou eenmaal op een manege... Iedereen moet de kans krijgen om te leren paardrijden, ooit ben jij ook zo begonnen... Toen had jij het waarschijnlijk ook niet leuk gevonden als de anderen jou niet in "hun" les moesten... Scheve mond

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:01

Ik zou zeggen: Koop een paard, neem privéles, heb je nergens last meer van

[o]

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:10

ik denk dat zij niet bedoeld dat een c-pony te min is,maar zij is 17 (of 18?) en dan ben je wel beetje groot voor een c-pony Knipoog (niet altijd,als je klein en smal gebouwd bent,of breedere pony hebt dan)

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:10

verootjoo schreef:
Ik zou zeggen: Koop een paard, neem privéles, heb je nergens last meer van

Er zijn er al 3 die dit zeggen, "koop een eigen paard"
Nou sorry hoor, maar niet iedereen heeft daar geld/tijd voor!
Daar zijn de manege's nou juist voor bedoeld..
Gangster ik vind jou verhaal helemaal niet arrogant,
Toen ik nog op de manege reed waren wij met een groepje ook degene die op onze (niet al te grote) manege hielpen, kregen we niets voor hoor, af en toe een lekker ijsje in de zomer of een kop warme chocomel in de winter.. We werdne niet als slaafje gebruikt, maar hadden het super naar onze zin.. De kleinere jonge kindjes vroegen ons om te helpen,
Samen de paarden poetsen en zadelen..

Het woordt 'leider van de manege' klinkt dan heel overdreven, misschien moet je het anders verwoorden, maar je voelt je er wel thuis en vertrouwd!

Ik vind dat je het er best met die mensen over mag hebben.. Als ze het er nite mee eens zijn, jammer maar helaas, wij zijn toendertijd ook door zo'n soort probleem gestopt.. De manege is nu verkocht.. Ben er al een hele tijd niet meer geweest.

Maar nog veel suc6 in ieder geval en ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 16:59

Joets"]
[quote="verootjoo schreef:
Ik zou zeggen: Koop een paard, neem privéles, heb je nergens last meer van

Er zijn er al 3 die dit zeggen, "koop een eigen paard"
Nou sorry hoor, maar niet iedereen heeft daar geld/tijd voor!
Daar zijn de manege's nou juist voor bedoeld..
Gangster ik vind jou verhaal helemaal niet arrogant,
Toen ik nog op de manege reed waren wij met een groepje ook degene die op onze (niet al te grote) manege hielpen, kregen we niets voor hoor, af en toe een lekker ijsje in de zomer of een kop warme chocomel in de winter.. We werdne niet als slaafje gebruikt, maar hadden het super naar onze zin.. De kleinere jonge kindjes vroegen ons om te helpen,
Samen de paarden poetsen en zadelen..

Het woordt 'leider van de manege' klinkt dan heel overdreven, misschien moet je het anders verwoorden, maar je voelt je er wel thuis en vertrouwd!

Ik vind dat je het er best met die mensen over mag hebben.. Als ze het er nite mee eens zijn, jammer maar helaas, wij zijn toendertijd ook door zo'n soort probleem gestopt.. De manege is nu verkocht.. Ben er al een hele tijd niet meer geweest.

Maar nog veel suc6 in ieder geval en ik ben benieuwd hoe het afloopt!
[/quote]

Nou tog fijn dat er in ieder geval iemand is die mij begrijpt!

In ieder geval, ik bedoelde echt helemaal niet om arrogant over te komen, en dat ben ik ook helemaal niet! Maar het is nou eenmaal wel zo, dat wij degene zijn die alles regelen enzo op de manege als er een probleem is ofzo zijn wij 9 van de 10x degene die het oplossen.
Daarbij komt ook nog dat ik absoluut niks tegen een c-pony heb, het liefste zou ik daar zelf ook nog op rijden! maar daar ben ik gewoon te groot en te breed Bloos voor! En een eigen paard:denk je nou echt dat ik dat niet zo willen?

Ik vind de reacties allemaal echt negatief Blauw oog maar ja dat zal wel aan mij liggen.

There's no greater power, than the power of goodbye

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:09

Gangster"]
[quote="Joets"][quote="verootjoo schreef:
Ik zou zeggen: Koop een paard, neem privéles, heb je nergens last meer van

Er zijn er al 3 die dit zeggen, "koop een eigen paard"
Nou sorry hoor, maar niet iedereen heeft daar geld/tijd voor!
Daar zijn de manege's nou juist voor bedoeld..
Gangster ik vind jou verhaal helemaal niet arrogant,
Toen ik nog op de manege reed waren wij met een groepje ook degene die op onze (niet al te grote) manege hielpen, kregen we niets voor hoor, af en toe een lekker ijsje in de zomer of een kop warme chocomel in de winter.. We werdne niet als slaafje gebruikt, maar hadden het super naar onze zin.. De kleinere jonge kindjes vroegen ons om te helpen,
Samen de paarden poetsen en zadelen..

Het woordt 'leider van de manege' klinkt dan heel overdreven, misschien moet je het anders verwoorden, maar je voelt je er wel thuis en vertrouwd!

Ik vind dat je het er best met die mensen over mag hebben.. Als ze het er nite mee eens zijn, jammer maar helaas, wij zijn toendertijd ook door zo'n soort probleem gestopt.. De manege is nu verkocht.. Ben er al een hele tijd niet meer geweest.

Maar nog veel suc6 in ieder geval en ik ben benieuwd hoe het afloopt!
[/quote]

Nou tog fijn dat er in ieder geval iemand is die mij begrijpt!

In ieder geval, ik bedoelde echt helemaal niet om arrogant over te komen, en dat ben ik ook helemaal niet! Maar het is nou eenmaal wel zo, dat wij degene zijn die alles regelen enzo op de manege als er een probleem is ofzo zijn wij 9 van de 10x degene die het oplossen.
Daarbij komt ook nog dat ik absoluut niks tegen een c-pony heb, het liefste zou ik daar zelf ook nog op rijden! maar daar ben ik gewoon te groot en te breed Bloos voor! En een eigen paard:denk je nou echt dat ik dat niet zo willen?

Ik vind de reacties allemaal echt negatief Blauw oog maar ja dat zal wel aan mij liggen.
[/quote]
Mijn reactie toch niet Knipoog

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 20:16

Neej die van jou niet hoor! Tong uitsteken

En we gaan ook zeker praten met onze instructrice, maar ik weet niet of dat gaat werken. En qua dat paardaankopen, ik geloof dat ze nou ook wel doorhebben dat er paarden tekort zijn we lopen er ook echt allang over te zeuren, maar geloof niet dat het doordringt! Ze doen er in ieder geval niks mee.

There's no greater power, than the power of goodbye

ponylover11

Berichten: 76
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:11

je moet blij zijn waar je op kunt rijden, als die manege er niet was dan kon je helmaal niet rijden!!!

Ik zoek nog een date!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:40

ik heb van mijn 8e tot mijn 22e op 2 verschillende manege's gereden. De 1e manege was ik op mijn 18e wel ontgroeid het was ook meer een ponyclub en 5 jaar terug heb ik een eigen paard gekocht (van de manege). Ik leerde voor mijn gevoel ook niet veel meer bij en vond de paarden steeds meer afgestompt. Toch heb ik wel veel waardering voor de manege's heb er leuke tijden beleeft maar het kan zijn dat je het manegerijden ontgroeit zeg maar. Ik hoop dat jij er nog veel plezier kunt beleven met je clubje meiden. Is anders een bijrijdpaard zoeken (misschien op die manege zelfs?) niet iets?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:01

ik denk dat je dit altijd zal blijven houden... m'n zusje en zus rijden in een les waar ook een beetje een vast groepje is ontstaan die steeds mee rkunnen en hogere oefeningen doen, maar er zitten ook kinderen nu nieuw in die nieteens hun paard een beetje nageeflijk kunnen rijden of weten hoe dat moet.... je kunt natuurlijk proberen er met je instructrice erover te praten maar ik ben bang dat je er verder niks aan kunt doen

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:25

Ik denk niet dat je het allemaal persoonlijk moet zien, het is immers een manegeBEDRIJF en dus passen zij waarschijnlijk hun paarden en pony's aan , aan de mensen die er lessen.

Als jij echt goed kunt rijden dan zou ik gewoon eens gaan rondkijken op het internet enzo of er iemand in de buurt een bijrijder voor zijn paard zoekt.
En als je vind dat er mensen beneden jouw stand in de groep komen (zo komt het namelijk wel over) dan moet je eens fijn terugdenken hoe jij bent begonnen. Iedereen moet leren, die nieuwe kinderen dus ook.
En nog een pluspuntje: Die kinderen kunnen immers weer op de bravere kleinere ponies en hoef jij daar in ieder geval niet meer op.

Horses are a way of life

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:49

nou gangster.. ik kan je mededelen dat ik exact het zelfde had op mijn manege...
ook wij hadden een lekker clubje.. die redelijk hoog niveau reden en steeds als de lessen weer wat leerstof opbrachten, kwamen er nieuwe bij die niet konden rijden.. die vragen gingen stellen terwijl ze voor een hindernis stonden, die afsneden met een knol die schopte... ga zo maar door.

het is erg vervelend als je eindelijk een beetje niveau hebt berijkt en er komen "beginners" in de les.
niet negatief bedoeld.. ik ben ook zo begonnen, maar bij ons had je er speciale lessen voor zodat we elkaar niet in de weg reden. niveau bij niveau zeg maar.

nu ben ik er al een jaar weg, maar kan nog wel lachen om die nieuwe lingen die we er bij gekregen hadden... achteraf gezien dan he.. want het leverde heel veel frustraties op op het moment.. Haha!

ik ben er trouwens weg gegaan omdat het failliet ging, anders zat ik er nog! lekker hobbelen op mijn lieve milco!! maar goed.. dat is weer een ander verhaal.

ik hoop dat die 2 kids snelle leerlingen zijn en dat je je oude niveau weer kan oppakken.. maar ik leef helemaal met je mee... is errug irritant

michelle

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:52

Ik ken het gevoel. Zo is het bij ons ook op de manege. Gaat er een grote pony weg en komt er een kleine pony bij. Nu heb ik een verzorgpaard en rij ik daar lekker mee naar de manege en rij ik in de les mee. Zo kan ik mijn vrienden nog zien en lekker bijpraten *LOL*

Alleen bij ons in de les word het dus ook moeilijk als er iemand bij komt die dus ook niet op een kleine pony kan rijden. Of eentje word van de pony getrapt waar hij/zij altijd op rijd
Ik ben blij dat ik nu lekker op mijn verzorgpaardje kan meerijden. Geen problemen meer met iets Haha!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:14

ik val echt heel erg over dat die c-pony ik heb zelf een cpony en ik ben 18 1,65 lang en weeg 50 en mijn vriend van 20 1,93 kilo noem ik maar niet dan schriken jullie maar wij leren nog heel veel van haar ze is super pittig en ook best vors gebouwd. naja dat vald wel mee maar is geen illigpaardje maat toch vind ik dat mensen snel de pony's afkraken alsof je alleen nog kan leren van die lompe knolle van 1,81

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:26

ik ben 1.85 lang en toen ik nog in de ponylessen reed vroeger toen werd ik ook al heel gauw te groot voor een c-tje. Ik bedoel echt lekker rijd het niet als je benen op de grond bungelen en je handen zowat tegen de pony zijn hoofd aan komen omdat de nek 'te kort' is. Verder niets mis mee hoor als je het zelf maar prettig ervaart.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, DogWords, Lanoca, maitestar23, Mark0919, Mette en 44 bezoekers