vraagje proefje 12

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

vraagje proefje 12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 21:12

ik heb een vraag over proef 12 op een gegeven moment staat er

B rechterhand (zit in draf)

A op de korte zijde overgang maken naar het halthouden en enkele seconden stilstaan voorwaarts in arbeidsstap

Tussen A en K arbeidsdraf

moet je dan OP A halhouden of net iets VOOR A

en heb nog een vraagje als je in de B met zweep raad mag je hem dan met van hand veranderen overpakken of moet hij in 1 hand blijven?



haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:34

Mag je zelf weten, maar het mooiste is natuurlijk op A. Je moet dan daarna wel weer sneller in draf, moet je dus zelf kijken wat je het makkelijkste vind.
En met zweep: ik zou hem in dezelfde hand houden, is een rustiger beeld. Volgens mij mag je hem wel overpakken, maar weet ik niet zeker. Zie daarvoor www.hippix.nl

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:37

Op A moet je dan halthouden. Zweep zou ik in één hand houden maar volgens mij mocht je hem ook overnemen, maar dan moet je het wel elke keer doen als je van hand verandert, maar zeker weet ik het niet.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:06

liza van loon schreef:
Op A moet je dan halthouden. Zweep zou ik in één hand houden maar volgens mij mocht je hem ook overnemen, maar dan moet je het wel elke keer doen als je van hand verandert, maar zeker weet ik het niet.


Je hoeft niet op A halt te houden, anders stond er A halthouden, je hebt dus de hele korte zijde de tijd voor het halthouden. Aangezien de volgende oefening is dat je tussen A en K moet aandraven is het wel netter als je daarvoor gaat halthouden. Dus of op A of iets daarvoor.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:10

tam20 schreef:
Je hoeft niet op A halt te houden, anders stond er A halthouden, je hebt dus de hele korte zijde de tijd voor het halthouden. Aangezien de volgende oefening is dat je tussen A en K moet aandraven is het wel netter als je daarvoor gaat halthouden. Dus of op A of iets daarvoor.


Mee eens

Zweep niet overpakken, want dat komt heel onrustig over. Je verstoort daarbij ook het contact met je paard.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:13

Het mooist zou zijn iets vóór A, zo heb je meer tijd om vanuit stap, wat je dus MOET tonen, een nette overgang kan maken naar dr draf.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:15

Jury's zien het liefste dat je op A halt houdt, maar aangezien er staat op de korte zijde mag je over de hele zijde halthouden en hoeft het dus niet persee bij A!
Zweep zou ik in 1 hand houden dat ziet er netter uit dan steeds over pakken! Maar ook het over pakken mag wel!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 22:31

oke super bedankt, ik ga proberen zonder zweepje te rijden, moet wel lukken. buitenaf is ze vaak wat voorwaartsers. heel erg bedankt voor de uitleg. ga morgen maar weer eens oefenen op alles netjes rijden. heb nl donderdag mijn allereerste wedstrijd met Flampie

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:40

succes!!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:14

Het komt vast wel goed hoor Haha! Mijn eerste keer B voorlezen...... Alle klassen wel voorgelezen behalve de B Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 14:59

wel goed doen he? anders......

wie hefet er trouwens nog een paar tips waar je aan moet denken?

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:05

Bedoel je dingen als:
- hoeken inrijden
- rechte lijnen rijden, dus op tijd afwenden
- geen stemhulpen of klikken
- jury aankijken bij groeten (zo irritant als dat niet gebeurt!)

Ik kan je ook mijn telefoonnummer geven voor les Haha!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:05

In de B is het voornamelijk heel belangrijk dat je goed de hoeken doorrijdt en netjes op de letters rijdt.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:06

oh ja: vrolijk blijven kijken!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:07

(dus doen of je paardrijden leuk vindt)

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:08

Ik zou mooi voor A al een overgang maken, straks moet je dan in de L dat ook omdat je dan tussen A en K weer moet aandraven, dus dan kun je dat meteen goed doen! Verder zou ik (heb ik zelf ook altijd) de zweep in de linkerhand pakken en niet telkens overswitchen als je van hand verandert. Tis wel handig om 'm dan in je linkerhand te houden, wnat groeten met je zweep in je hand lijkt ook wat vreemd. Verder zou ik ook heel vrolijk kijken(zo lijkt het net of het je allemaal heel makkelijk afgaat) en netjes op de bordjes rijden! Succes ermee, komt vast wel goed met alle tips van alle paarden-fans hier!:P En krijgen we straks even een verslagje van hoe t gegaan is met foto's!?:D

Gulpje

Berichten: 8070
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:40

missmuts schreef:
(dus doen of je paardrijden leuk vindt)



Haha!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:30

goede been lichtrijden Schijnheilig zijn er genoeg die dat vergeten!
Pas als je de baan verlaat bij A is je proef afgelopen... De tijd nemen voor de overgangen zodat je niet gelijk stil valt en inderdaad lekker voorwaarts je lijnen rijden, netjes afwerken...

Nog een laatste: Elk onderdeel heb je weer een nieuwe kans, dus niet piekeren als iets mis gaat, want als je verder netjes rijd kun je zelfs met en 3 en een 4 en een enkele 5 nog wel winstpunten rijden Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 00:07

ja dat lachen had ik ook al gehoord, en idd goed de hoeken doorrijden. Vind bij E sfwenden zo irri he. zucht.... tuurlijk zal ik jullie laten weten hoe het afgelopen is, als het goed is maakt luvdatossa foto's van het inrijden en misschien mijn ma van de proef, maar die kan niet zo goed schieten. (begrijpt nl nog niet wanneer het paard goed loopt)

en morgen nog even een rijjasje halen en dan zijn we weer klaar.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:33

deze proef heb ik van het weekend gereden, ik moest hem 2 ker rijden (2 daagse wedstrijd) en ik had voor de ene keer een 7 en de andere een 8.

gewoon goed de hoek inrijden (wel vloeiend en buigzaam) daarna rechtstellen en overgaan in stap, dan op de A halthouden, voorwaards in arbeidsstap, weer vloeiend de hoek in, daarna van M naar E wenden, net iets voor de E uitkomen, dan rechtstellen en daarna aandraven. heel veel succes

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 00:32

yeuh heb een winstpunt. had eerste proef 156 en tweede 157 maarhad fout gereden bij dat stomme afwenden enging links in plaats van rechts dus dan weet je het wel 2 strafpunten dus uiteindelijk 155. oh ja hier heb ik foto's geplaatst [HAW] Eerste wedstrijd met winst!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:11

ik moest hem ook overpakken en ik hield op A halt, daarna stapte ik nog een stukje daar en draafde dan aan, komt precies uit ik had er overigens een 7 voor. ik houd me zweep in me linkerhand en niet verwisselen want dat stoort. en je groet met je rechterhand, dus het is beter om je zweep links te houden succes!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:23

ja ik heb me wedstrijd al gehad haha, maar toch bedankt

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:55

En hoe ging het ? Heb je al een nieuw topic geopend ?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 21:04

ja had ik hier al neer gezet staat ook in mijn onderdinges


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Daantjuh88, kimmetje26, xelle en 47 bezoekers