voorschriften kleding op losrijdterrein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

voorschriften kleding op losrijdterrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:44

Even een vraagje:

mag je tijdens het losrijden op een wedstrijd met een jas rijden en dat je dan pas vlak voor je proef je rij-jasje aantrekt Verward ?

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:55

Ja hoor, dat mag!! Je moet alleen wel altijd een cap dragen op het losrijterrein.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:21

ja hoor dat mag zeker, doe ik ook altijd meestal heb ik dan een bodywarmer met reclame over mijn blouse, en dan doe ik voordat ik de ring in moet mijn jasje aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:28

ik rijd meteen met mijn jasje los, of het moet wel heel erg heet zijn.
dan rijd ik in een blouse los. vind het wel zo netjes om je jasje gewoon aan te hebben, en hier in nederland vind ik het vaak nog te fris dus trek ik er een bodywamer of jas over mijn jasje heen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:26

Ik rij vaak in bloes los als het echt warm is. Vind het wel lekker want je zweet dan nog niet zo erg (dat komt na de proef in het jasje wel )

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:22

ik rijdt ook altijd gewoon met een vest/jas aan, als ik nog ongeveer 5 รก 10 min. heb, dan gaan de bandages af en wissel ik mn jas om voor mn wedstrijd jasje. Nooit problemen mee gehad, maar vandaag werd ik geroepen: MARISKA, JE MOET IN WEDSTRIJDTENUE LOSRIJDEN!! Verward

okej, dan maar meteen omgewisseld, maar ik snapte er niets van...

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:08

Wat een onzin, je mag gewoon met een trui o.i.d. aan losrijden, en met peesbeschermers, bandages of wat je maar wilt..

Als je in de proef / in het parcours maar in je wedstrijdtenue verschijnt!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:02

Met parcours lopen is het wel verplicht, tijdens losrijden is volgens mij alleen een cap verplicht.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:07

Je moet een cap op op het wedstrijdterrein, verder maakt het volgens mij niet uit Verward
Ik reed bijna nooit in de bodywarmer van de club los, dan was ik compleet bevroren tegen de tijd dat ik aan de beurt was...Bloos! Nu heb ik mijn jasje meestal al aan, zie me op ot nog niet wisselen ben al blij als ik erop zit Clown

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:09

Marliesje schreef:
Met parcours lopen is het wel verplicht, tijdens losrijden is volgens mij alleen een cap verplicht.


Parcours lopen in wedstrijdtenue verplicht Verward die regel heb ik volgens mij nog nooit gehoord!
Ik doe dat iig nooit!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:25

Officieel moet je in tenue parcours lopen. Er is een tijd geweest dat ze er hier in het oosten heel streng op waren. Ik mocht als 'groom' dan ook niet mee, want ik had geen correct tenue aan. Is veel protest op geweest, vooral op de ponyconcoursen. Want dan moesten die kleintjes helemaal zelfstandig zo'n parcous lopen, zonder hulp van ouders of instructeurs. En dan vraag je IMO om ongelukken als ze daarna op hun pony door zo'n parcours moeten. Tegenwoordig zijn ze er veel minder streng op, ik loop iig (nu op de paardenwedstrijden) weer zonder problemen mee en ik zie ook de ruiters niet altijd meer in correct tenue het parcours lopen.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:37

Parcourslopen hoort eigenlijk wel, maar ik vind het onzin, heb er ooit al eens onenigheid over gehad met verschillende jury's. Tegenwoordig hoor ik er nooit iemand meer over Schijnheilig

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:50

Karin schreef:
Officieel moet je in tenue parcours lopen. Er is een tijd geweest dat ze er hier in het oosten heel streng op waren. Ik mocht als 'groom' dan ook niet mee, want ik had geen correct tenue aan. Is veel protest op geweest, vooral op de ponyconcoursen. Want dan moesten die kleintjes helemaal zelfstandig zo'n parcous lopen, zonder hulp van ouders of instructeurs. En dan vraag je IMO om ongelukken als ze daarna op hun pony door zo'n parcours moeten.


Hier zijn ze op sommige wedstrijden ook heel zeikerig erover. Officieel moet je in je wedstrijdtenue het parcours verkennen, dus ook cap op. Maar er staat ook ergens beschreven dat iemand die het parcours verkent 1 begeleider mee mag nemen. En deze persoon hoeft niet het tenue aan te hebben. Lachen

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:53

Ja hoor dat mag zeker!!
Parcours verkennen moet inderdaad wel met je jasje en je cap op.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:15

Onzin vind ik dat, als het heel koud is, loop ik met mijn jas aan, en op sommige wedstrijden vinden die ****** dat dan niet goed Boos!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:32

Idd wel wat onzin, maar ik snap de organisatie soms ook wel. Soms lopen er van die mensen met thermobroeken ed in het parcours rond, dat je echt denk: rij jij paard?? Heel vaak zijn het vooral de grote concoursen waar je in tenue moet verkennen. Maar dat zijn dan vaak van die showrubrieken dus dat is opzich wel logisch, het moet natuurlijk wel een beetje profesioneel lijken, maar om nou met -5graden zonder jas over je rijjasje parcours te verkennen Scheve mond

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:52

Ok, ok, maar ik vind idd dat gewoon een jas eroverheen, of in de zomer zonder cap en jasje gewoon moet kunnen. Ook zonder laarzen moet kunnen vind ik, mijn laarzen lopen nou niet bepaald fijn Haha! (ze rijden overigens prima Knipoog )

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:04

Je cap mag je ook in je hand houden, en over een dikke jas in de winter heb ik nog nooit iemand moeilijk horen doen. Ik vindt het wel stijlvoller als ruiters ook netjes parcours lopen.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:27

Marliesje schreef:
Je cap mag je ook in je hand houden, en over een dikke jas in de winter heb ik nog nooit iemand moeilijk horen doen. Ik vindt het wel stijlvoller als ruiters ook netjes parcours lopen.


Ik heb er wel eens opmerkingen over gehad, dat ik mijn jas over mijn -destijds nog- clubtrui had.

Het maakt mij niets uit hoe ruiters parcours lopen Haha!