Wie heeft er info over de hengst Swap xx?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Wie heeft er info over de hengst Swap xx?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 10:28

Ik zoek al heel lang naar info en foto's over de hengst Swappxx, wie kan mij helpen..Hij is de vader van de moeder van mijn paard..
alvast bedankt!
je kan me mailen of het naar me pb sturen~~!!
groetjes Eva

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:13

Swap xx BB 2560
Engels Volbloed
Geboren: 1968
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.65 m

Vlakkebaan: 21 starts
Winnaar: 3 x
Geplaatst: 9 x
Winsom: DM 60.600,- + NF 16.400,-

Fokker: Gestüt Röttgen, Köln/Rath, BRD

Waldcanter xx x (Surprise xx van Chief xx) x (Saltina xx van Ticino xx) x (Sperlingslust xx van Nuvolari xx) x (Seraphine xx van Laland xx)

Afstammelingen 1975 (veulens)
Veulens ruim voldoende maat en gewicht, hoewel Swap zelf niet al te zwaar is gebouwd. Beenwerk voldoende fors ontwikkeld. Voorhand dooreengenomen goed. Bouw en stand achterbeen laat soms te wensen over. Stap voldoende goed, vlot en ruim met graagte getoond.

Afstammelingen 1977 (volledige collectie)
Veulens uniform, goed van soort. Over het algemeen rijtypische bouw - goed naar voren- en sterke bespiering. Enkele maal voorpijp wat lang. Kootvering achter kon wat groter, dit was bij jaarlingen beter en bij twenters was kootvering goed. Bewegingen soepel, ruim en correct. Bewegingen jaarlingen idem. Twenters achter minder stuwing dan enters en veulens. Bij ouderen goed type. Beenwerk kon nog iets meer klasse tonen. Zuiverheid gewrichten goed.

Afkeuring 1988
Op grond van zowel de fokkerij- als de sportgegevens moet worden geconstateerd dat deze hengst een negatieve invloed uitoefent. De index met betrekking tot de sportresultaten van zijn nakomelingen is beperkt: springen 106 (betrouwbaarheid 72%) en dressuur 62 (betrouwbaarheid 63%). Met name de dressuurindex is zeer laag, terwijl het springen van de nakomelingen op geen enkele wijze compenserend werkt. Ook uit de stamboekrapportage blijkt dat de nakomelingen van deze hengst in de beweging duidelijk tekort schieten. Voor wat betreft de fokkerijgegevens moet worden opgemerkt dat van de 208 stamboekmerries er slechts 32 ster zijn geworden, een verhouding die zwaar onder het gemiddelde ligt. De hengst heeft ook slechts 5 keurmerries achtergelaten.

Dekstations
1974-1978 Comb. Bardoel, Overloon
1979-1986 Stal Meursing, Gieten
1987 T. Doldersum, Valkenburg ZH
1988 Comb. Reilink, Schalkhaar & Mensink, Tubbergen

Fokregistratie
Totaal ... veulens uit 1122 dekkingen

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:39

Wat heeft die poll met je vraag te maken? Maar goed ik vind het veel te laag.... Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:45

LuvdaTossa schreef:
Wat heeft die poll met je vraag te maken? Maar goed ik vind het veel te laag.... Haha!


Haha, dat vroeg ik me ook al af! En inderdaad...(voor mij ook) veel te laag!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:46

Poll verwijderd, heeft niets met het onderwerp te maken

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 15:14

Ellende schreef:
Poll verwijderd, heeft niets met het onderwerp te maken


Ik wist niet dat het met je vraag te maken moest hebben..maarjah..
Mijn paard is nl 1.61 en ik vind het hoog zat, voor de rest is het een schat!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:59


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:30

Ik heb nog een heel oude folder met info en een foto van Swap, ik ga het morgen op mijn werk voor je scannen!

Waar ik vroeger op stal stond hadden ze veel Swap afstammelingen! Ik weet wel dat het geen makkelijke paarden waren!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 21:01

Loena schreef:
Ik heb nog een heel oude folder met info en een foto van Swap, ik ga het morgen op mijn werk voor je scannen!

Waar ik vroeger op stal stond hadden ze veel Swap afstammelingen! Ik weet wel dat het geen makkelijke paarden waren!


Alvast bedankt allemaal!!!
En ik zou echt heel graag *LOL* dat foldertje willen zien!!
Ik heb ook al van een kennis vernomen dat Swap niet de makkelijkste nakomelingen heeft, maar gelukkig heeft mijn paardje niet zoveel van zn karakter geloof ik!
nogmaals bedankt! Haha!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 21:05

Olevalover"]
[quote="Loena schreef:
Ik heb nog een heel oude folder met info en een foto van Swap, ik ga het morgen op mijn werk voor je scannen!

Waar ik vroeger op stal stond hadden ze veel Swap afstammelingen! Ik weet wel dat het geen makkelijke paarden waren!


Alvast bedankt allemaal!!!
En ik zou echt heel graag *LOL* dat foldertje willen zien!!
Ik heb ook al van een kennis vernomen dat Swap niet de makkelijkste nakomelingen heeft, maar gelukkig heeft mijn paardje niet zoveel van zn karakter geloof ik!
nogmaals bedankt! Haha!
[/quote]


Ik vind het trouwens ook wel grappig dat jij de hengst Boreas voor je merrie gekozen hebt, mijn paard is ook een Boreas!! als die de lucht in gaat komt ze niet meer op de grond Pling maar dat zal die van jou ook wel hebben! Knipoog

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:58

Hé dat is idd toevallig zeg!

Helaas kan ik vandaag niet scannen aangezien mijn collega ziek is (hij heeft alleen een scanner staan..) De folder plaats ik z.s.m...

Jouw paard heet oleva? Een van de Swap afstammelingen die ik gekend heb, heette Aleva.. dat moet uit de zelfde moederlijn komen.... lijkt mij...

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:02

Loena schreef:
Hé dat is idd toevallig zeg!

Helaas kan ik vandaag niet scannen aangezien mijn collega ziek is (hij heeft alleen een scanner staan..) De folder plaats ik z.s.m...

Jouw paard heet oleva? Een van de Swap afstammelingen die ik gekend heb, heette Aleva.. dat moet uit de zelfde moederlijn komen.... lijkt mij...


sorry voor de late reactie, maar er zit wel een Aleva in de moederlijn van mijn merrie..alleen heet die Aleva D...Misschien is dat de moeder van die Aleva ofzo..?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:48

juriquilla is van Swap. Heeft internatinaal gesprongen onder Henk van de Pol.