Hoezo, ruiterpad is alleen voor ruiters???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Hoezo, ruiterpad is alleen voor ruiters???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:04

Nee, ik heb totaal geen moeite met effe inhouden voor een moutainbiker, Ascot is inmiddels gewend aan de motorcrossers, maar soms...
Was vanmiddag met een vriendin rijden en omdat we bijna weer bij de stal waren, waren we (gelukig) aan het stappen. Zien we opeens recht voor ons een ouder echtpaar met keffer op hun dooie gemakkie op het ruiterpad wandelen! Je zag ze denken; 'Goh, paarden. Zullen we aan de kant gaan? Wat denk jij schat? Ze zijn wel groot, we gaan maar aan de kant met keffer' Dit ging zo droog dat ik het niet kon nalaten om ze aan te spreken. Of ze wisten dat het een ruiterpad is? Staan ze me raar aan te kijken. Bleken ze Duits te zijn en ze waren verdwaald terwijl dit bos echt niet zo moeilijk is om te snappen en ze juist van de camping waar ze naar toe zeiden te willen af liepen. En hoe moeilijk is het nou om te snappen dat een uitgelopen pad met een wit paaltje met een hoefijzer erop een ruiterpad is??? Verward
Er zou maar eens een ruiter in gallop over dat pad komen, zul je zien, dan heeft die ruiter het nog gedaan ook!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:07

Jeetje je zou als buitenlander maar verdwalen. Dan ben je blij als iemand de moeite neemt om je de weg te wijzen. Ik wel. En of ik dan op een ruiterpad loop, of waar dan ook op daar maak ik me dan minder zorgen om.
Wel herkenning, het had zo een actie van mijn schoonouders kunnen zijn Haha!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:25

Deze grapjassen waren dus echt niet verdwaald hé, konden zonder probleem met mijn gebrekkig Duits (wat ernstig is) de weg terug vinden. En zelf zou ik niet zo snel een ruiterpad oplopen aangezien je op de weg waar het meeste verkeer overheen komt 10 keer eerder mensen tegenkomt. Deze weg zijn ze overgestoken om op het ruiterpad te komen. Verward

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:39

Agh joh... Ik ben dat zelfs al gewend... Ik kom van alles tegen op het ruiterpad! Fietsers, mensen met en zonder honden, en tijd terug zelfs een paard voor de kar op het ruiterpad?! Op een smal ruiterpad hé, als we hier nou echt van die brede ruiterpaden hadden, oké, maar op van die smalle ruiterpaden nee...

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:47

Dat is wel wat ze landelijk in willen gaan voeren; koetsen over het ruiterpad.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:51

Ik HAAT mensen op het ruiterpad. Ik loop toch ook niet op het voetpad? Van mij mogen mensen daarvoor bekeurt worden!
Mensen die hun hond niet in de hand hebben mogen ook een prent.

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:53

Jeetje, dat vind ik altijd zo dom!! op zo'n manier van... ooh joh die stoppen wel effe voor ons joh!! Wij hoeven geen moeite te doen hoor!!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:16

Heb je eindelijk een goed ruiterpad gevonden, lopen er nog meer mensen als paarden rond. Echt belagenlijk!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:07

hihihi, wel lastig als je lekker in een flinke draf of galop zit, en gevaarlijk ook, maar ruiterpaden zijn toch echt ook toegankelijk voor voetgangers hoor...
Maar het is inderdaad niet leuk als je niet eens normaal kunt draven omdat om de 50 meter een stel wandelaars loopt. Om over die heerlijke uitgestrekte galop maar helemaal niet meer te reppen Schijnheilig

Ik vraag altijd vriendelijk of ik even mag passeren, als het pad te smal is...

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:10

Bij ons hier in Spaarnwoude niet hoor! Hier is het ruiterpad verboden terrein voor voetgangers! En hetzelfde geldt andersom.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 10:21

joyce B schreef:
hihihi, wel lastig als je lekker in een flinke draf of galop zit, en gevaarlijk ook, maar ruiterpaden zijn toch echt ook toegankelijk voor voetgangers hoor...

???Sinds wanneer??? Verward Bij mij in het bos stat er toch ercht een bordje dat het ruiterpad voor RUITERS is, bij alle aandere weggetjes bordje met voor WANDELAARS en FIETSERS.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:58

Frank schreef:
Ik HAAT mensen op het ruiterpad. Ik loop toch ook niet op het voetpad? Van mij mogen mensen daarvoor bekeurt worden!
Mensen die hun hond niet in de hand hebben mogen ook een prent.


Nee?? Haha!
Maar het is zeker irritant ja, vaak ook mensen met kleine kinderen die op het ruiterpad spelen... Je moet er niet aan denken dat je in volle galop de bocht om komt en er ineens zo'n kindje zit te spelen... Scheve mond Lips are sealed

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:40

ik heb het weleens gehad dat er mensen aan de kant aan het picknicken waren!!!!!!!!! Scheve mond kindertjes lekker in het zand aan het spelen!!!!!!!! heb hun vriendelijk maar dringend verzocht een ander plekje te zoeken, omdat ze op een ruiterpad zaten. zeggen ze: ooooooooo vandaar al die paarden, zakt je broek toch vanaf Verward

xhorseloverx

Berichten: 48
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Mariahout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:48

Hahaha hoe dom kun je zijn!!!

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:06

Geen idee of wandelaars wel of niet op het ruiterpad mogen, maar irritant is het wel. Er zijn zo ontzettend veel voetpaden en dan moeten mensen nét op het ruiterpad gaan lopen, wat ik trouwens nog niet snap ook, want het loopt krot. Ik kwam een keer in een, gelukkig, rustig galopje aan toen er ineens mensen met een kinderwagen Verward liepen. Mijn paard ging vol in de stop (kinderwagen=eng) en toen vroegen die mensen doodleuk: oh schrikt ie? Ik zei: nee, hij stopt zodat ie niet in de kinderwagen springt. (ik was nogal geschrokken).
Maar wie loopt er nou met een kinderwagen! over het ruiterpad, das toch niet fijn voor die baby ook?

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:07

ik vind het ook reuze iri, mensen op het ruiterpad, vorig jaar met de bosrit kwamen we een groep kinderen tegen (kindervakantie spelen, oke jij moet ook uitkijken maar om op het ruiterpad te gaan Verward ) eentje had het bijna gepresteerd om hem een tik te geven Boos! tja toen haalde ik me zweep op om hem er 1 terug te geven toen durfde hij niet meer watje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:12

Wandelaars mogen hier in de buurt WEL op de ruiterpaden. Ik dacht altijd van niet, maar wandelaars mogen OVERAL óp de paden wandelen, ruiters en aanspanningen mogen alleen op de ruiterpaden.
Voor mountainbikes zijn ook aparte paden, maar het ruiterpad is natuurlijk veel leuker.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me kapót erger aan loslopende honden, kinderen en andere irritante figuren op het ruiterpad, maar ze mógen nog ook... Ik ben ook wel eens bijna over een spelend kind heen gereden. Mooi breed (gelukkig) galoppad met een Engels Volbloed in een flinke galop door de bocht. Zit daar in het mulle zand een klein kindje te spelen, de kinderwagen blokkeerde de rest van het pad. Er was echt bijna geen sturen meer aan, maar hemelzijdank schoot mijn paard toen door een ondoenlijk gaatje vlak langs een boom. Ik ben me toen echt te pletter geschrokken! En de hondenuitlaatservices zijn ook niet te doen. Tientallen honden los over het pad en dan je paard maar onder controle houden. Dat is echt niet te doen. Maar dat schijnt dus allemaal te mogen, loslopende honden worden gedoogd en wandelaars mogen op alle paden lopen, ook ruiterpaden...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:15

Juut"]
[quote="joyce B schreef:
hihihi, wel lastig als je lekker in een flinke draf of galop zit, en gevaarlijk ook, maar ruiterpaden zijn toch echt ook toegankelijk voor voetgangers hoor...

???Sinds wanneer??? Verward Bij mij in het bos stat er toch ercht een bordje dat het ruiterpad voor RUITERS is, bij alle aandere weggetjes bordje met voor WANDELAARS en FIETSERS.
[/quote]

Zie boven. Als er staat 'Vrij toegankelijk voor wandelaars' of iets in de trant van: "Vrij wandelen op de paden", dan mogen wandelaars op ALLE paden komen.
Voor ruiters en aanspanningen staat er meestal dat je alléén op de ruiterpaden mag komen en zeker niet daarbuiten. Wandelaars mogen echt overal komen in het bos. Heb het nog nagevraagd aan de boswachter. De enige troost die je hebt is dat de meeste mensen al schrikken als je langs komt stappen en de volgende keer die paaltjes wel mijden. Maar officieel mag het echt.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:25

Ben alleen benieuwd waar de wettelijke aansprakelijkheid ligt als je als ruiter in galop eens echt een voetganger aanrijdt en er flinke letselschade is.
Kan je dat ook eens aan de boswachter vragen?? Verward

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:03

Dat is idd irritant zeg! Maar wat ik nog irritanter vind zijn die loslopende honden. Gister in het park liep er een hond los met 3 kindjes van 8 ofzo. Zo'n grote hond he. Dus dat jongetje pakt die hond beet. 10 meter voor ons laat hij hem los. Die hond rent superhard naar ons toe en ik heb al een trauma aan honden (als je op een paard zit dan) En op dat pad mocht je hond niet eens los.
Grrrr af en toe he..

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:04

Dealer schreef:
Ben alleen benieuwd waar de wettelijke aansprakelijkheid ligt als je als ruiter in galop eens echt een voetganger aanrijdt en er flinke letselschade is.
Kan je dat ook eens aan de boswachter vragen?? Verward


Ik denk dat je als ruiter uiteindelijk de schuldige bent... net als dat je in de auto een voetganger / fietser / ruiter aanrijd, de automobilist is altijd fout.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:05

Wat ook leuk is om te zeggen als er mensen op het ruiterpad lopen. "Niet trappen he!" Meestal gaan ze dan wel aan de kant Haha!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:22

Laui! schreef:
Wandelaars mogen hier in de buurt WEL op de ruiterpaden. Ik dacht altijd van niet, maar wandelaars mogen OVERAL óp de paden wandelen...

Tijdens ruiterbewijs heb ik toch echt geleerd dat wandelaars enz. NIET op het ruiterpad thuishoren en dat je ze dan ook het beste kunt waarschuwen een ander pad te nemen. Heb m'n boek helaas op het werk liggen, maar zal eens kijken of ik op internet wat vinden kan.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:34

Dacht ook dat wandelaars , mountainbikers , squad riders etc etc NIET op het ruiterpad mochten.Wij mogen toch ook niet op het voetpad?Je moet die mountain bikers of het hardloop clubje eens horen schelden als er weer zo'n K.. knol over het ruiterpad aankomt.

Heb ook wel eens pal op de rem gemoeten voor een ventje van hooguit 4.jr Omdat tie doodleuk, onder toeziend oog van de ouders ,zat te spelen in het zand , net na de bocht op zo'n lekker galop paadje.
Het ergste nog ; Ze wisten dat dit een ruiterpad was. Wilden ze hun zoontje kwijt of zo??

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:36

hahahh jah ...waren ze blond ??? Tong uitsteken