Camilla is weg... (lang verhaal)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Camilla is weg... (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 09:10

Zoals de meeste wel gelezen hebben op Paardenpraat had ik besloten om Camilla te verkopen.
Ik heb haar vorige week vrijdag te koop gezet, enkel op Marktplaats, Sporthorses en Bokt. Ik twijfelde toch nog ergens, dus ik wilde het rustig aan doen en gewoon eens wat mensen langs laten komen om te kijken hoe dat ging en hoe ik er dan over dacht.

Vrijdag avond 22.00 had ik haar online staan en om 22.30 kreeg ik de eerste telefonische reacties. De daarop volgende dagen werd ik platgebelt, gemaild en gePBt.
Woensdag zouden de eerste mensen komen kijken, ze zouden nog wat laten horen, maar woensdag had ik helemaal niets meer gehoort. Overigens nu nog steeds niet.

Woensdagavond werd ik gebelt door een man waar ik verschillende keren mee gemaild en gebelt had.
Een tehuis wat mij ideaal voor Camilla leek. Al vond ik het ergens een beetje eng, want het was voor een meisje van 11 jaar. Maar ze wilde springen, en dat vind Camilla super.
Deze mensen kwamen donderdag middag kijken.
Al gelijk vond ik het ontzettend aardige mensen, mensen met veel verstand van paarden. Ze hadden zelf al wat paarden en het 11-jarige meisje had ook al veel ervaring met haar C-pony.
Ik heb samen met het meisje Camilla gepoetst en gezadelt, helemaal in springuitrusting, en we zijn richting de bak gegaan waar we een hindernisje neer hadden gezet.
Eerst wat dressuurmatig losgereden en ik keek mijn ogen uit. Ze zat er voor de eerste keer op, en toch kreeg ze Camilla zó netjes aan het lopen. Ondertussen nog wat gepraat met vader, moeder en zus en na een tijdje begonnen met springen.
Ik keek mijn ogen uit... Ik zag Camilla helemaal veranderen, ze had er zo veel plezier in, en ze deed het ontzettend goed. Ik vond het ook echt een geweldige combinatie om te zien.
Na het rijden stond mijn besluit echt vast, Camilla moest gewoon weg, het liefst naar deze mensen, maar anders naar andere mensen die wedstrijdgericht willen springen, ik had haar nog nooit zó enthousiast gezien. Een totaal andere pony, ja, een echte springpony.
Ik was heel erg enthousiast over deze mensen. Als ze hier terrecht kwam zou dat echt SUPER zijn.
Na het rijden bleven het meisje en haar zus nog even in de bak om uit te stappen en wij liepen met zijn 4e naar achter om de papieren te bekijken en even te praten.
Ik kreeg te horen dat ze konden zien dat mijn pony een topper was. OK dan! Wat was ik trots... Vooral nu. Deze mensen hadden echt verstand ervan.
Zij zagen er wel wat in, vonden het een erg leuke, mooie pony. Ze hebben toen een bod gedaan maar moesten 's avonds nog wel even overleggen met hun dochtertje nadat zij de film terug gekeken had.
Ze zijn naar huis gegaan en ik was helemaal vrolijk omdat het zo'n super mensen waren, ik hoopte zo dat ze daar naartoe gingen.
's Avonds viel ik helemaal terug, bij de gedachten dat ik haar kwijt was begon ik super hard te huilen.
Zelfs nog getwijfelt, zou ik haar niet houden.... Maar mijn vader was er dan weer die dat uit mijn hoofd praatte, het was beter zo.

Vrijdag ochtend stond ik op met de gedachte, ik moet een buitenritje maken, want het zou wel eens de laatste kunnen zijn.
Ik belde een vriendin op, en we zijn 's middags lekker naar het bos vertrokken. Alleen maar gestapt, omdat ik het anders eng vond, en ik eigenlijk niet mocht rijden met mijn rug. Later kwamen we bij het ven en daar hebben we nog lekker gezwommen. De pony's vonden het echt super, ze gingen gewoon uit zichzelf weer terug het water in, we kregen ze niet weg bij het ven. In het ven werden ze ook helemaal jolig, rare sprongen en proberen te galopperen door het ven. Gelukkig is het dan niet eng want dan gaat het in slowmotion. Bloos

Op de terugweg werd ik gebelt, ze wilde Camilla graag op proef. Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen, dus ik heb 's avonds nog met mijn vader overlegt. We hebben toen afgesproken dat zij gewoon het bedrag betaalde, en de papieren kregen, maar dat ze de mogelijkheid hadden om haar terug te brengen binnen 2 weken wanneer het niet klikt. Dit omdat Camilla toch wat aan de sterke kant was met springen en ze willen zeker weten dat dit niet erger word.
We hadden afgesproken dat ze zaterdag avond om 17.00 Camilla op kwamen halen. Vrijdag avond was een rotavond voor mij, ik zag er tegenop.
Zaterdag moest ik van 8.00 tot 17.00 werken bij de Albert Heijn. Na mijn werk zou mijn vader voor de deur staan en zouden we gelijk doorrijden naar stal.
Het werken ging echt slecht, als ik er aan dacht voelde ik de tranen opkomen maar ik heb ze ingehouden. In mijn koffie-pauze expres niet in de kantine gaan zitten, dan zit ik alleen en heb ik geen afleiding, dus dan kwamen de tranen geheid.
In mijn lunch-pauze snel even naar huis gegaan, daar alle tranen laten komen en weer terug naar het werk.
Vanaf 4 uur zag ik er tegenop, de tijd ging langzaam, ik wilde niet meer.
Om 17.00 was ik klaar en stond mijn vader buiten te wachten, snel naar stal...
Ik had de digi meegenomen omdat ik al zo lang geen foto's meer van haar had gemaakt, dus dat moest nu toch wel gebeuren.
De mensen waren er al en stonden bij de wei. Ik ben de wei in gegaan en ze hebben me netjes even alleen gelaten met Camilla. Nog wat foto's geschoten, veel kusjes en knuffels gegeven, afscheid laten nemen van haar grootste vriendinnetje Cherrie... En haar mee genomen.
Alles ging nog aardig goed. In de wei kwamen er wel tranen maar dat was eigenlijk zo weer over.

Camilla kreeg een fleecedekentje op, wat hun mee hadden gebracht. Waar zelfs haar naam al op stond!! Mooie transportbandages om, en een nieuw halster. Ze stond er chique op, heel chique. Ik zette haar op de trailer, zette haar vast, werd weer alleen gelaten en nu kwam het moeilijkste moment..
Ik probeerde mijn tranen in te houden maar ze stroomde ontzettend hard over mijn wangen. Ik heb haar stevig geknuffelt en gezegd dat ze het goed kreeg, en ik haar snel op kwam zoeken. Ik ben de trailer afgegaan en daar kreeg ik nog een kadotje van het meisje. Omdat ze het zo zielig voor me vond. Ach gut Lovers Zó lief... Een lief kaartje van Diddle en een notitieblokje van Diddle.
Ze gingen het hooinet nog vullen en ophangen, ik ben daarna nog de trailer op gegaan, de laatste knuffel gegeven.. Met veel tranen, waarbij ik heel lief getroost werd door de moeder. Ach gut En ze vertrokken.
In de auto besefte ik pas echt dat ik haar echt kwijt was en kon ik mijn tranen echt niet meer inhouden.

Camilla, meis, bedankt voor die fijne 2,5 jaar dat ik van je heb genoten, en laat hun nu ook genieten van jou. Je krijgt het goed daar, mag lekker springen, jou grootste hobby!
Ik kom je snel opzoeken meisje..

Camilla.. 2,5 jaar geleden zo groen als gras en verwaarloosd.. En moet je haar nu eens zien..

Doe je best meisje, tot snel.... Verdrietig


Ze staat nu in Assendelft, op Hippisch Centrum de Delft.
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 23-05-04 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:24

Tjee zeg, wat is dat snel gegaan! Wel super dat ze zo'n fijne plek krijgt.

Sterkte de komende tijd, het blijft een rotmoment...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:44

"mooi" verhaal toch hoor nathalie.
Ik had het je al eerder gezegd ooit geloof ik, dat het mooi is lang te blijven proberen, maar dat het een keertje ophoudt. Ik weet precies hoe je je voelt, want ik had in feite zoiets met Mirage. Eigenlijk niet geschikt voor me.................wat doet het pijn he...........ik voel met je mee. Ik ben werkelijk ziek geweest van verdriet om de beslissing te nemen of ze wel of niet wegging, maar echt, de pijn wordt minder.

Zeker als ze een goed thuis heeft nu, geeft dat een super gevoel !!!!!

sterkte meis

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:47

Sterkte Nathalie... Lijkt me heel moeilijk zo'n besluit te nemen!
Ga je nu voor een rijpaard? Of rijd je nog steeds bij die handelaar en zijn daar genoeg paarden?


nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:52

Sterkte meissie! Ach gut
Ik hoop dat je tog nog een goed gevoel erover hebt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 09:53

Bedankt. Lovers

We hebben net nog even gebelt hoe het ging. En het ging super. Ze had gisteravond nog gereden en dat ging heel erg goed.

Ik ga nu opzoek naar een paardgefokte E-pony. Heb er nu een paar op t oog van allemaal 1.56/1.57 m. Dit omdat ik graag toch nog wedstrijden wil rijden en ik nog niet de mogelijkheid heb om bij de paarden te starten. (Ponyclub is gezamelijk vervoer, Rijvereniging niet.)

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:00

De Delft ken ik wel , is niet zo ver hier vandaan , het is een hele mooie manege !

Heel veel sterkte meis ! En ik weet zeker dat je een geweldig ander paardje gaat vinden Ach gut

    S p o t.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:00

Heel moeilijk om zo'n beslissing te nemen, maar je weet dat ze het daar heel goed heeft dus hopelijk verzacht het dat een beetje... Heel veel sterkte en succes met het zoeken naar een nieuwe pony waar het goed mee gaat klikken!

Gamble

Laurien007

Berichten: 91
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:01

hey heel veel sterkte de komende tijd..
mooi dat ze zon goed tehuis heeft gekregen .. Lachen

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:05

Echt heel veel sterke verder.......ik heb het nog nooit meegemaakt maar het lijkt me zeker erg k*t ..! Echt super veel sterke

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:51

Mooi geschreven, ik zit hier met tranen in de ogen...
Afscheid nemen is zo moeilijk, gelukkig is ze terecht gekomen bij erg leuke baasjes.

Heel veel sterkte Ach gut

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:12

Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen.. Echt zo ontzettend jammer dat je haar weg moet doen. Maar het is idd het beste.
Ze is idd wel een mooie pony!
Heel erg veel sterkte Ach gut

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:14

Jeetje, dat is echt snel gegaan! Maar volgens mij heeft ze een super baasje gekregen! Ik vind het wel ontzettend lief dat dat meisje een cadeautje voor je mee had genomen! Ach gut
Veel sterkte en succes met het zoeken naar een nieuwe pony!

~And all our moments, good and bad forever in my head~
~wish we could go back just once and laugh at things we said~

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:15

Verdrietig Mooi geschreven

Maar als ik het zo lees, zijn het hele aardige mensen waar ze nu bij staat. (kijk nou eens, een nieuwe fleecedeken, volgens mij zijn dr niet veel die zoiets doen hoor). OK dan! Lachen Dat scheelt natuurlijk al een heel stuk! Als je dan ook nog een telefoontje krijgt dat het goed gaat... Ach gut
Cammilla gaat vast een supertoffe tijd tegemoet, met dat kleine meisje.
Enne, mijn msn staat aan he? Lachen Ach gut Lovers

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 11:44

Dank jullie wel. Lovers

Ik heb net nog een mailtje gekregen van het meisje waar ze nu van is. Dat alles goed is gegaan en dat ze er gister nog mee had gesprongen en het heel erg goed ging enzo..
En dat ik kusjes van Camilla krijg. Lovers

Ze zijn er zeker goed voor, dat weet ik zeker!!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:59

Aah ik kreeg er ook tranen van..

Wel fijn dat ze zo goed terecht is gekomen, en helemaal fijn dat dat meisje en die ouders ook zo lief voor je waren, en je ook rustig afscheid lieten nemen enzo, en nu nog contact houden, echt superfijn..
Ga er over een tijdje gewoon een keertje langs om te kijken hoe het met dr is, en hoe ze precies woont enzo, je zult zien dat je de juiste beslissing hebt genomen Lachen

sterkte!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:00

Pfoee hee echt verschrikkelijk snel gegaan! Gelukkig gaat ze naar mensen waarbij jij ook een gevoel hebt dat ze het daar naar haar zin gaat krijgen!
Leuk dat die mensen je ook al zo snel mailen enzo dat het goed met Camilla gaat Lachen

Heel veel sterkte meissie Ach gut

Live,LOve,'ndLaugh

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:13

ik moest ook even slikken hoor, heel mooi geschreven.
Ik vind het een moeilijke maar dappere beslissing, heel veel sterkte!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:39

Mooi verhaal. Nog heel veel sterkte ermee, gelukkig is ze goed terecht gekomen.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:48

Wow wat een verhaal. Sterkte meis.

Manege de Delft, dat is bij ons in het dorp Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:22

ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelde. onze pony wordt a.s. vrijdag opgehaald en ook ik kijk er verschrikkelijk tegenop.
jouw verhaal is eigenlijk precies hoe ik me op dit moment al voel en vrees het ergste als ik hem op de trailer zie staan en ze wegrijden.

heel veel sterkte en zo te lezen had je geen betere mensen kunnen wensen voor je pony. dat lijkt me een hele geruststelling.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:27

zoow wat een verhaal kreeg e rkippenvel van ontzettend veel sterkte meissie!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48348
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:30

Nathalie... heel veel sterkte! voor jou en Camilla is dit de juiste beslissing.. en ze is super terecht gekomen als ik jou zo lees... Lachen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:34

Heel veel sterkte Nath Ach gut
En zoals jij het beschrijft is ze iig bij hele lieve mensen terecht gekomen Lachen

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:42

heel veel sterkte maar duidelijk is het toch wel beter voor camilla..
en het lijken wel hele lieve mensen, je gaat haar toch nog wel opzoeken?

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, Durquia, Googlebot, GrapeshotBot, Vagabondo en 126 bezoekers