voor eeuwig of voor even?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wordt je paard ooit verkocht?

Nee, ik kan niet meer zonder hem/haar
86 (77%)
ja, omdat....
25 (22%)

Totaal aantal stemmen: 111


Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

voor eeuwig of voor even?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 20:11

Denken jullie dat je je paard ooit nog verkoopt en zo ja, waarom?

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !



Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:13

nee waar je aan begint moet je mee eindigen Lachen als ninla oud word gaat ze lekker naar de weide en neem ik er een ander sportpaardje bij Lachen [oke heb het al helemaal uitgestippeld Tong uitsteken ]

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:18

Ik heb geen idee, op dit moment zijn er nog zoveel dingen die ik met haar wil doen en beleven.

Maar of dit over 5 jaar nog zo is?
Geen idee.

Als ik er geen plezier meer in heb denk ik dat ze beter af is bij iemand anders, denk dat voor haar de lol er ook vanaf gaat als je baasje je niet echt meer leuk vind en dus logischerwijs meer met andere dingen bezig is.
Ook kan het natuurlijk altijd gebeuren dat ik het kwa tijd of geld niet meer kan trekken, ook dan vind ik het het beste om een ander huis voor haar te zoeken.

En dan de inminimie kans dat er iemand langskomt die onwijs veel geld voor haar biedt.
Op dit moment zijn we nog te kort bezig en heb ik nog teveel dromen om waar te maken, maar als we over 5 jaar bv. van alles bereikt hebben en een gek biedt het onwaarschijnlijke....heb je toch een kans dat ik het doe.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:18

Ja hoor, voor de juiste prijs zijn ze hier op 1 na allemaal te koop. Alleen mijn 29 jarige ruin blijft tot zijn dood hier.
De rest zal ik best even missen maar als ze een goede eigenaar krijgen ben ik tevreden.
Natuurlijk is de juiste prijs bij de ene wat hoger dan bij de andere maar geen van de andere pony's is niet te koop.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:19

Ja,
iig mijn ruinen wel...
Die zie ik bij mij niet oud worden, op een gegeven moment komt er een tijd dat ik niet meer met ze verder kom (het zij door mijn gebrek aan talent of dat van hun) en dan is er voor mij wel wat lol van af.
Inmiddels heb ik ook wel ervaren dat de paarden die ik nu heb geweldig zijn maar niet uniek. Wat ik met hun heb is vervangbaar... Dan verkoop ik ze liever aan iemand waarbij ze weer/meer tot hun recht komen.
Mijn merrie zal ik misschien wel langer aanhouden, die betekend voor mij iets meer om de fokwaarde die ze voor mij heeft.

[edit]
nu ik mijn antwoord hier al heb gepost kan ik de poll niet meer invullen Scheve mond
[/edit]

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:22

Ik zeg nu nee, maar als ik het bv over een paar jaar druk heb, en er komt iemand met een goed bod en een goed tehuis, zeg ik niet, dat ze niet weg gaat.
De beste plek voor mijn paardje komt bij mij op nummer een, en ik ben niet van mening dat mijn paardje het bij mij het beste heeft Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:23

Dat kun je nu niet zeggen denk ik. Nu heb je misschien ruim de tijd en geld voor je paard. Over een paar jaar kun je financiele problemen krijgen, tijdgebrek, zodat je je paard wel móet verkopen.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:25

nee
Kawa word nooit (zeg nooit nooit) meer verkocht.
Ik heb hem al vaak genoeg kunnen verkopen, mijn verstand zei ja, mijn gevoel schreeuwde nee.

maar een volgend paard gaat bij een lekker bod de deur uit.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:28

Het is niet de bedoeling dat Magic ooit nog weg gaat. We hebben al heel wat meegemaakt en bereikt.
Ik zal er ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze nooit meer bij ons weggaat.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:32

neeej royena gaat NOOIT weg ik slaap nog liever in een carvan of op straat als dat ik haar verlies, kijk als ze oud of ziek is oke, dan zou ik het vrezelijk vinden maar als het niet meer kan kan het niet meer, maar verkopen doe ik NOOIT!!
Ik zou niet weten wat ik zonder mn meisje moet!

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:39

nee... Banjer gaat nooit meer weg... we hebben al teveel meegemaakt... en ik hou veel te veel van haar om zonder haar te leven...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:43

bij ons op stal stond iemand die kocht een gezonde fjord die geloof ik een jaar of 5 was ofzo, terwijl ze wist dat ze de stalling amper kon betalen kocht ze hem toch (lekker dom! Boos! ).. uiteindelijk haalde ze het financieel niet meer en moest ze hem weg doen.. dan verkoop je je paard lijkt mij??? maar zij wilde niet dat hij verder leefde bij iemand anders (waar hij een beter tehuis zou krijgen als bij haar want zo goed was ze er niet voor) dus heeft ze hem in laten slapen alleen doordat ze er iemand anders geen plezier mee wilde doen en dan is hij ook nog eens kerngezond Boos! .. kijk als hij nou iets heeft waardoor je niet met hem kan rijden of iets dan snapik het wel.. maar lekkere dierenvriend ben je zo...

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:54

Tss dat iemand dat kan doen met zn paard!! Boos!

mijn pony wordt uiteindelijk wel een keer verkocht omdat ik te groot word en wij niet op een boerderij wonen zodat ie anders kon blijven, maar op de manege staat... na mijn pony ga ik wel verder bij de paarden

............

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:54

ik weet het niet..
heb 2 ,3 jarige pony's..
of ze hun hele leventje bij me mogen slijten..ik heb geen idee..
als ik er geen plezier meer aan beleef denk ik dat het voor hun beter is om een goed baasje te hebben,
het liefst houdt ik ze natuurlijk,
ik kan niet in de toekomst kijken,en dat is misschien maar beter ook !

Karaat_the_newforest op Instagram

falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:58

Quarterh0rse schreef:
bij ons op stal stond iemand die kocht een gezonde fjord die geloof ik een jaar of 5 was ofzo, terwijl ze wist dat ze de stalling amper kon betalen kocht ze hem toch (lekker dom! Boos! ).. uiteindelijk haalde ze het financieel niet meer en moest ze hem weg doen.. dan verkoop je je paard lijkt mij??? maar zij wilde niet dat hij verder leefde bij iemand anders (waar hij een beter tehuis zou krijgen als bij haar want zo goed was ze er niet voor) dus heeft ze hem in laten slapen alleen doordat ze er iemand anders geen plezier mee wilde doen en dan is hij ook nog eens kerngezond Boos! .. kijk als hij nou iets heeft waardoor je niet met hem kan rijden of iets dan snapik het wel.. maar lekkere dierenvriend ben je zo...



Wow is dit serieus!!!!!

Besmet met het oohhhh zooo erge paardenvirus!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:03

nu zou ik haar niet verkopen, maar als ik niet met haar verder kom, omdat ik niet genoeg talent heb en zij kan veel verder komen, zou ik er toch erg over nadenken haar te verkopen, dat heb ik al sinds de eerst dag dat ik haar heb gezegd en nu 2 jaar later denk ik er nog steeds zo over. maar strax is het misschien zover en dan weet ik niet of ik dan denk van nou ik hou haar toch liever. Ik eigenlijk helemaal gek van haar, maar wil ook dat ze goed in de sport presteerd.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:32

Tiffany gaat noooooit meer weg!!! Ik heb serieus nog nooit een paard meegemaakt met zo een gigantisch superkarakter als dat paard, Tiffany heeft echt een gouden karakter OK dan!
Heb mijn pony moeten verkopen omdat ik te groot voor haar werd en mijn nichtje kon haar een supertehuis bieden, maar vind het nog steeds ontzettend moeilijk om mijn nichtje over 'mijn' pony te horen praten Scheve mond

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:42

mijn merrie verkoop ik niet. De veulens misschien wel na 3 jaar.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:49

sommige blijven voor eeuwig en sommige blijven maar even.

mijn ezelhengst heb ik nu 16 jaar en zal ik nooit wegdoen,ook mijn shetlanderruin en mijn haflinger gaan niet weg...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:51

Idd. sommige blijven even en sommige mogen blijven.

Imker en Vienna mogen blijven, mijn andere paard is voor de handel en ik denk niet dat de eigenaresse van Hilde haar ooit zal verkopen.

Als Imker te oud wordt voor de sport, mag hij blijven als Boshobbelaar en koop ik er een sportpaard bij.

Toos paardloos

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:53

Op dit moment voor beide Nee. Helaas kan ik niet in de toekomst kijken. Ik heb Evita nu meer als vijf jaar en ze heeft een onschatbare emotionele waarde voor mij, dus ik zal er alles aan doen om haar nooit te verkopen. Prima ken ik nog niet eens een jaar, maar ook daar klikt het bijzonder goed mee. Maar toch heb ik er nog niet zoveel met meegemaakt als Evita. Als er later toch zware tegenslagen komen zou ik Prima misschien(met veel spijt in het hart) verkopen, maar ik hoop dat ik nog lang van Evita mag genieten.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:16

Nee, heel simpel, mijn dieren hou ik tot de dood, dus ook de paarden.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:46

ja...aangezien we fokken en niet alles kunnen houden Scheve mond
De meeste hengstveulens gaan weg....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:25

Mijn pony heb ik(18 jaar) gehouden tot haar dood .Een treurig weide accident op 26 jarige leeftijd.Mijn paard ga ik zeker ook houden .Als ik de pension stalling niet meer kan betalen zal ze het met de 1000m2 aan huis moeten doen.Minder confortabel maar ze kan dan bij mij blijven.Bovedien is ze net zo gehecht aan mij als ik aan haar.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:34

voor altijd, hij is nu al 19, dus dat is al oud Lachen Ik dus zijn laatste baasje zijn... Hij heeft al zoveel meegemaakt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers