Hoe slecht is de handel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Hoe slecht is de handel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 13:36

Hoe slecht is de handel eigenlijk op dit moment? Ben zelf niet fanatiek aan het kopen/verkopen op dit moment, maar hoor van mensen dat ze hun veulens ' haast voor het dekgeld nog niet kwijt kunnen', dat je een 'nette aangereden vierjarige kunt kopen voor 2000 euro', enz. enz.
Wat zijn jullie ervaringen van de laatste tijd?


Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:42

tja de hele economie staat niet zo stevig in zijn schoenen. (inflatie) Dus ook het kopen/verkopen van paarden gaat niet zo gemakkelijk als een paar jaar terug.
Maar ik moet zeggen dat het nu al beter gaat dan vorig jaar. Mensen reageren weer op advertenties en kopen ook weer pony's/paarden.
Er werd ook gezegd dat de euro op lange termijn voordeel zou hebben... Laten we hopen.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:05

Sorry,ik denk dat het niet alleen de paardenhandel is wat slecht gaat!
En daar nog bij,kijk eens wat een belachelijke er prijzen er gevraagd worden!
Meer als 50% van de nederlanderlanders gebruiken hun vakantiegeld om hun schulde af te betalen!
Vakanties worden er ook aangeboden tegen dumpprijzen,gewoon omdat de mensen het niet meer kunnen betalen!
Tja laten we hopen op betere tijden!
Lundi

gruijl
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:14

Ik denk dat de aankoop (prijs) nog niet zozeer het probleem is, stallingskosten etc. zijn wel belachelijk hoog Daardoor zullen ook een hoop mensne afhaekn en afzien van de koop van een paard/pony

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:59

Ik vind het nogal meevallen als ik zie wat er voor jonge paarden gevraagd wordt. Een beetje leuk jong paard dat ook nog eens aardig kan bewegen zit zo op 8000 euro.
En als ik zie wat er bij ons op stal de laatste tijd verkocht is, heb ik het idee dat het juist weer aantrekt. Er zijn er weer aardig wat de oceaan overgevlogen Knipoog
Maar dan heb ik het het wel over de export. De binnenlandse markt lijkt een stuk minder.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:24

Komt dit allemaal niet ook omdat de slachtprijs enorm is gedaald?
Paarden vlees is niet zoveel meer waard, de subsidies zijn eraf en dus kun je paarden ook niet meer zo vreselijk duur verkopen.
Daarbij fokt iedereen maar raak, ook niet echt bevordelijk, er is een overschot aan paarden, en dan is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Tjah het klinkt hard, maar mensen moeten gewoon stoppen met het fokken om het lief, want je wet dat je veulens die papierloos zijn slecht kwijt kunt.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:54

vind het nog wel meevallen hoor.. er zijn zat mensen die 8 ruggen neertellen voor een 4 jarige..
maar het lijkt wel of iedere boeren*piep* Knipoog tegenwoordig veulens fokt. ja dan is het ook zo gek niet dat men de veulens niet kwijt kan.
iemand die wel een veulen wilt, maar er geen hoge verwachtingen van heeft, koopt liever dat veulen wat net bij de buurman in de achtertuin is geboren.. om maar zo te zeggen.. en niet een veulen wat op een sjieke stal is geboren uit top ouders..

dus ja.. er wordt nog steeds zat verkocht..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:06

ik vind wel dat de handel slecht gaat, zeker ''gewone'' paarden, dus recreatie of nog niet doorgereden zijn vaak aan de lage kant en anders kna je er vaak wel heel wat vanaf pingelen.
maar ik vind het niet erg, mijne was daarom ook niet zo duur Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:28

ik loop stage bij een paardenkliniek en we hebben daar echt vrij veel keuringen. en dan gaat het ook vaak om duurdere paarden.
maar idd staling is vaak heel duur, en daar zullen veel mensen op afhaken. denk wel dat idd het lukraak fokken er aan bijdraagt dat je meer aanbod hebt dan vraag (al is de mijne ook maar een kruising met onbekende afstammelingen die het nog erg goed doet).


helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 07:06

voor goede paarden is er altijd een markt. maar de huis tuin en keuken paarden zullen misschien wat moeilijker te slijten zijn.
vooral particulieren vragen soms extreem hoge prijzen voor hun "super" paard.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:53

het begint nu weer net te lopen.
sterker nog ik heb een doorlopende vraag naar paarden haast en ze zijn min of meer niet aan te slepen (ik heb het dan over goede paarden en geen kruisingen zonder papier of paarden met gebreken etc.) Ook krijg ik toch best regelmatig de vraag of ik 1 van mijn paarden niet wil verkopen.
laatst stond er nog iemand aan de deur die graag Hinke wilde kopen.
Helaas Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:11

Valt best mee, je moet alleen de juiste persoon zoeken voor je paarden Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Samo, YandexBot en 36 bezoekers