Eetprobleem??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Eetprobleem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 19:36

Ik heb vaak last met eten [avond eten het meest] van een eetprobleem.Dat houd in diep ademhalen en zuchten en voorzichtig eten ik ben er voor naar de dokter gegaan maar die doet er niks aan Verward
het is ook heel gek en schaam me er voor...maar toch vraag ik jullie wat te doen....het is pas gekomen na de scheiding van me ouders...Terwijl ik het nu goed heb met me paard en me moeder en vader enzo....alleen toch zijn er nog problemen ik weet het niet meer

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken


Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:43

Ik denk dat het een tijdje zo is, want dat heb ik nu ook, doordat me oma overleden is!!! Bijna de hele dag gehuild, en wil bijna niks gegeten....

Summer , here I come !!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 19:53

maar ik heb het al langer dan een jaar,eerst durfde ik niet te slikken enzo...dat is over maar het is alleen met avond eten...misschien dat ik over vermoeid ben of niet op me gemak ben of er te veel aan denk?

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:55

Heeft je ouders daar wat erover gezegd? Of kun je misschien naar dietist, die helpt je niet alleen om te laten afvallen, maar ook met eetproblemen enzo. Misschien weet die dietste meer van.

Summer , here I come !!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 20:10

ik ben naar een arts geweest die dacht van niet geloof ik dat ik me aanstelde enzo...en dat het uit zich zelf weg gaat niet dus ..........
ik hoorde ook iets van ceasar therapie? ook dat raadde hij me af Boos!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:12

Wat is ceasar therapie dan? Vertel eens, als je het echt wilt dan ga je, sommige dokters zijn zo k*t

Summer , here I come !!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 20:22

ik ben blij dat ik erover kan praten via bokt Lachen
geeft al een beter gevoel...
ik weet niet precies wat het inhoud ceasar therapie maar helpt misschien wel maar heb geen zin in therapie eigenlijk Verward

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:24

Hmm dan weet ik het ook niet, maar ik kan het je wel adviseren om dat te doen, want je merkt het zelf ook dat het niet goed is toch? Misschien kan je eerst een paar therapie proberen. Als je voelt dat het best goed gaat zo, ga dan verder zo.

Summer , here I come !!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 20:30

ik weet het niet hoor,heb het pas sinds een week weer daarvoor was het minder ik zit ook niet zo lekker in me vel

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:36

Caesar therapie heeft met je houding te maken mbv spiegels, zitten etc etc.
Dat je niet lekker in je vel zit heeft er veel mee te maken.

Verleden week zat ik ook niet lekker in me vel en dan krijg ik ook geen hap binnen.
De laatste 2 dagen eet ik tijdens mijn ontbijt ook met diepe zuchten etc. Komt omdat er iets dwars zit en dat beinvloed je eetgedrag.

Probeer nog wel genoeg te eten, eet bijvoorbeeld meerdere kleine porties op een dag.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:41

hmm.. Ik heb ook een soort van eetprobleem gehad..
Zat behoorlijk in de stress, had nooit honger, kreeg niets weg enzo.. En iedereen denken dat ik wilde afvallen ofzo, maar dat was écht niet waar... Ik wist zelf ook niet wat ik had...

En pas geleden had ik een terugval.. een hele dag amper iets eten, steeds geen honger, alles weigeren wat ik aangeboden kreeg enzo... En dat wat ik at, at ik met moeite...
Nu gaat het alweer ietsje beter, ik eet meer en vaker, en heb ook weer vaker honger.

Ik weet nog steeds niet wat ik nou steeds heb. De 1e keer gaf ik stress de schuld, maar de laatste keer zat ik juist totaal niet (voor zover ik weet) in de stress..

Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:51

Maar goed, weet je nu zo ongeveer wat je wilt gaan doen ?

Summer , here I come !!!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 02:29

Dit is niet zo zeer een eetprobleem. Wel een eet probleem. Als je me nog snapt.

Dit is iets wat je jezelf aangeleerd hebt. En waarschijnlijk moeilijk af te leren is.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 08:07

Ik zit zelf in een eetgroep op therapie.
Dat is voor mensen met anorexia, boulimia, en andere eetproblemen.

Het eetprobleem wordt aan beide kanten aangepakt, de oorzaak in de overige therapien, en een goed eetpatroon wordt aangewend in de eetgroep.
Dagelijks een eetdagboek bijhouden en een regelmatig eetpatroon aanwennen.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 08:46

ik eet nu meerdere porties op een dag,ik heb wel honger alleen mijn ademhaling is raar bij het eten,diepzuchten denken dat ik me verslik tijdens het eten....maar dat is meestal alleen met het avond eten....Als ik op stal eet heb ik nergens last van of s'ochtends....heel raar!
Ik eet wel alleen wel met moeite vanwege het ademen.
ik heb wel honger en eet dan wel lekker alleen vind het af en toe zo vervelend en nu het weer terug komt helemaal!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:26

Dat het verevelend is kan ik me wel voorstellen zeg! Maare, wat ga je nou doen dan?

Summer , here I come !!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 18:07

afwachten ik vond het wel fijn dat ik het effe kwijt kon,zat er erg over te twijfelen over dit probleem,het zit meer tussen me oren denk ik

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:06

Jep, naar psychater gaan kan ook een goed idee zijn

Summer , here I come !!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 17:32

Ik zie mij daar niet zitten zo'n groot probleem maak ik er ook niet van en word er ook niet compleet gestoord van Haha!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:40

Een psycholoog zou geen slecht idee zijn.

Eetproblemen zitten veelal wel 'tussen de oren'.
In die zin dat er onderliggende (psychische) problemen zijn die zich in een eetprobleem kunnen uiten.
Denk aan stress, depressie, gevoel van leegte, een scheiding, een overlijden van een dierbare of wat dan ook.

Bij de psychiater kom je alleen voor medicatie in feite.
Dus als het om anti-depressiva medicatie gaat bijv.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:15

Hmm dat kan jij wat je zei:
Bij de psychiater kom je alleen voor medicatie in feite.
Dus als het om anti-depressiva medicatie gaat bijv.
_________________
Maare naar dokter gaan zou k nie doen want zoals je vorige keer hebt gedaan, die dokter zei dat je onzin praatte

Summer , here I come !!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 17:18

ja daarom laat het maar effe gaan denk ik Scheve mond

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:01

Misschien moet je proberen om het los te laten. Als je gaat denken dat het moeilijk is een hapje door te slikken of dat je je gaat verslikken dan is dat ook zo. Doordat je jezelf bang maakt om te gaan eten lukt het niet. Ik begrijp uit je verhaal dat je wel gewoon kunt ontbijten en midag eten. Opzich krijg je dus wel wat binnen. (niet van alles wat je nodig hebt..) Probeer het los te laten. Maak je niet druk over het eten. En ik zou er toch met iemand over praten. Grote kans dat dit ergens vandaan komt. Je geeft zelf aan dat je ouders gescheiden zijn, misschien heb je toch iets niet verwerkt.
Succes er mee...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 18:29

dank je,ik ga even kijken op 1 of andere site om te kijken of er toch iets voor is Lachen ik voel me er toch niet lekker bij maar krijg gelukkig wel vitaminen binnen; eet vaak banaan,kiwi,alles wat koud is gaat makkelijk maar heb me ook verslikt is in een dropje sindsdien ben ik ook bang om te slikken maar dat is weg nu kan ik wel normaal een boterham met ei eten,ofzoiets of fruit,avondeten eet ik wel maar met moeite.....heb net een halve slavink op 1 groente lepel bloemkool en 2 aardappels en veel appelmoes.maar vind het gewoon klote en schaam me er ook voor Scheve mond

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:37

Word je toevallig misselijk als je in supermarkten staat en boodschappen gaat doen?
Toevallig ook misselijk van de geur van eten?

gewoon geen onderschrift :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, dieseltje09, Eliana, fleurtjeuh, Floko, Googlebot, Iloveiswan, Independence, Lian, Marcato, Marjelle1992, Marjo, MissJeanny, nuevo_mien, Paardennamen, Polarize, Sjofel, Vinny12511, Zilfstar en 165 bezoekers