Wie heeft er een haflinger gehad.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Wie heeft er een haflinger gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 14:53

Mijn vraag was wie heeft er een haflinger gehad en heeft hier goede ervaringen mee gehad. En waarom hebben jullie hem weg gedaan?.


Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:56

Ik heb een haflinger, en heb zeer goede ervaringen met haar Lachen
Ze is zeer braaf (en voorwaarts, maar braaf) en goed zacht in haar mond. Verder luistert ze goed, is leergierig en heel slim. Ook eigenwijs enzo, maar daar is het een Haf voor Knipoog
Ze draaft bijzonder goed, zeker voor een pony die net onder het zadel is, en dat is ook de mening van mensen die eigenlijk niet weg zijn van Haflingers.

M'n ervaringen met haar zijn zo goed dat ze van mij niet weghoeft hoor Haha!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:57

Ik heb op de manege wel eens een haflinger gereden..
Vreselijke beesten.. Eigenwijs, bokkerig, nukkig, koppig, onbetrouwbaar etc.... Vreselijk negatief dus.
Deze ene haf heeft dus geen goede indruk gemaakt op mij Tong uitsteken
Toch hoor je normaal gesproken wel dat het lieve paarden zijn, maar behoorlijk eigenwijs... Het is niet mijn ras, laten we het daar op houden Tong uitsteken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:02

ik heb 2 haflingers (3 gehad) en vele verzorgd.
ik ben helemaal gek op dit ras.
het zijn geen kinderpony's/beginnerspony's/pony's voor onzekere types, maar voor jongeren en volwassen met wat paardenkennis kunnen het geweldige veelzijdige dieren zijn.
ik ben er helemaal gek op. waarom? de meeste zijn slim, sterk, grappig, sober te houden, veelzijdig, lief, vriendelijk, superdesupereigenwijs.
desondanks is er veel verschil tussen haflingers onderling.
ik heb een brede merrie, die weer heel anders is dan mijn (luxere) ruin.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:02

Amethyst schreef:
Ik heb op de manege wel eens een haflinger gereden..
Vreselijke beesten.. Eigenwijs, bokkerig, nukkig, koppig, onbetrouwbaar etc.... Vreselijk negatief dus.
Deze ene haf heeft dus geen goede indruk gemaakt op mij Tong uitsteken
Toch hoor je normaal gesproken wel dat het lieve paarden zijn, maar behoorlijk eigenwijs... Het is niet mijn ras, laten we het daar op houden Tong uitsteken



Haha na 1 haflinger? Knap dat je dan al zo'n mening hebt. Haha!


Ik heb inmiddels mijn 2e haflinger op rij (de eerste is afgemaakt, die heb ik drie jaar gehad, deze heb ik nu 1 jaar). En ze bevallen me nog steeds goed. Gewoon leuke pony's.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:07

Citaat:
Haha na 1 haflinger? Knap dat je dan al zo'n mening hebt. Haha!
Tja, de eerste indruk is het meest veelzeggend he, zeggen ze altijd Haha!
Nee, maar toen reed ik nog maar net paard, als ukkie van 8 ofzo. En dan kreeg je zo'n ramp Rolleyes Sindsdien na die les is er wat geknapt en was het mis Haha!
Maar waarschijnlijk zijn het best lieve paarden hoor....... Schijnheilig

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:24

Amethyst schreef:
Citaat:
Haha na 1 haflinger? Knap dat je dan al zo'n mening hebt. Haha!
Tja, de eerste indruk is het meest veelzeggend he, zeggen ze altijd Haha!
Nee, maar toen reed ik nog maar net paard, als ukkie van 8 ofzo. En dan kreeg je zo'n ramp Rolleyes Sindsdien na die les is er wat geknapt en was het mis Haha!
Maar waarschijnlijk zijn het best lieve paarden hoor....... Schijnheilig



Haha oke, nee dan is het goed. Dat heb ik dus met fjorden, ik heb lang, lang geleden Clown een keer een aanspanning de sloot in zien gaan met twee fjorden ervoor en vlak daarna ben ik de bak doorgesleept door een andere fjord. Ik vind ze leuk hoor, maar van een afstandje Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:25

ik heb een halve haflinger, hij is wel leif, maar erug dominant

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:31

Ik zou eens kijken bij RP...daar zijn al meerdere van dit soort topics over geweest!
Ik denk dat het ook beter bij rassenpraat hoort....

ik heb een heeeeeleeeee lieve haflingermerrie gehad, maar ook eentje die vreemden aanviel Bloos!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:32

Leo_ke schreef:
M'n ervaringen met haar zijn zo goed dat ze van mij niet weghoeft hoor Haha!


Idem dito voor mij, alleen is zij dan een hij Haha!

Mijn haflinger is juist absoluut niet eigenwijs, hij is heel leergierig, werkwillig en in de omgang erg sociaal.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:54

Amulet schreef:
Ik vind ze leuk hoor, maar van een afstandje Haha!

Wahahaha, ja van een afstand met een hek en een sloot van 2 meter ertussen met stroomdraad... Clown
Maar die les was echt NIET leuk... Toen ben ik er in 1 les 9 keer afgepleurd door dat beest. Steeds zo bokken dat ik er naast lag. Toen had ik het gehad als ukje van 8 en wou ik nooit meer op een haf.. En als ik er dan toch op moest ging ik hard lopen krijsen en mocht ik op een ander om van mijn gekrijs af te zijn Clown Haha!

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:00

Ik heb ook een haflinger... Haha!
Voorlopig hoeft ze nog niet weg, omdat het langzaam aan de goede kant op gaat tussen haar en mij... Lovers Ze is wel erg lomp, loopt je zomaar ineens om ver voor een plukje gras, maar ze houdt ook wel weer heel erg van knuffelen...
Voor de rest weet ik niet zo veel over haar te vertellen, er zitten gewoon alle standaard haflinger knopjes op... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:04

ik heb nu een haflinger , doe hem weg wegens tijdgebrek..

eigenwijs.. maar wel leuk eigenwijs !! en super lief karakter dus mijn ervarig is super!

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:49

Ik heb een haflinger, vind het geweldige pony's, ontzettend leuk karakter, ontzettend eerlijk en lief. Ben helemaal gek op mijn haf en ondanks haar streekjes zijn mijn ervaringen net als die van Leo_ke zo goed dat ze echt niet meer weggaat en ik het zeker bij het haflinger-ras hou! Knipoog

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:28

Ik heb een haflingermerrie met veulen, maar die gaan niet weg ook Haha!
Vindt ze een geweldig karakter hebben, maar daar moet je wel tegen bestand zijn *LOL*

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:36

Van VMR naar RP Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:39

Ik heb een hafnaf Haha! Leuk beest wel Tong uitsteken

Ze werkt graag, is super voorwaarts en kan ook heus wel wat, alleen dat eigenwijze he, soms lig ik in een deuk en soms denk ik kan het nou niet ietsjes minder.

Verder vind ik haar karakter geweldig, op momenten dat je denkt dit vind ze eng is ze zo cool als het maar kan, waarna ze vervolgens gek wordt van een grassprietje.
Kan heel erg irritant zijn, maar uiteindelijk maakt dat gekke haar karakter compleet en ben ik helemaal hoteldebotel van der.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:45

Ik heb eerste een oude haflingermerrie gehad van 18. Super beestje heel lief en mak, helaas is ze en jaar later aan zware kolijk aan val overleden, maar onze liefde voor de haf bleef erin dus.

Toen kwam er weer een nieuwe haf een drachtige merrie die heeft 30 april toen een veulen gehad en dat was een merrie dus die hebben wij ook gehouden.
Echter is de moeder een moderne sjieke luxe haflinger waar ik echt niet op ga omdat ze pit heeft (slecht ervaring met pittige paarden)
Veulen is super lief.

Sinds kort hebben we nog een haf:
Een super lief beest. Ik rij er elke dag op en elke dag buiten en ze staat ook voor de kar.

Iedere haflinger is anders...

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:19

Ik heb 4 jaar terug een haflinger gehad, was een super brave pony. Ik heb haar weg gedaan omdat ze vaak kreupel was, te oud. En ik wou graag een ander soort pony hebben. Waar ik meer mee kon. En dat werd een draver

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:25

Ik heb 7 jaar een haflinger gehad (van veulen af, ik heb hem dus alles geleerd). Een schat van een beest, echt mijn ultieme soulmate en knuffel!

Mijn eisen aan een eigen paardje waren toendertijd anders als die van nu, dus heb ik hem 1.5 jaar geleden (december 2002) verkocht. Hier was ik al vreselijk lang over aan het tobben, en toen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt. Hoewel het niet meevalt een paard te verkopen dat je al zo lang hebt en kent, denk ik dat Adri nu beter af is. Wij hadden tijdens het rijden zo ongelooflijk vaak ruzie (twee koppige individuen bij elkaar, dat werkt niet Haha!) en ik eiste andere dingen van hem dan wat hij wou.
HIj was wel heerlijk om buitenritten mee te gaan maken, was wel vrij bang aangelegd, maar maakte gene gekke sprongen etc.

Hij was ideaal als eerste paardje en eigenlijk mis ik hem nog steeds! Gelukkig heb ik nog veel ocntat met zijn nieuwe eigenaar (Adrizotje op Bokt) en ga ik hem ook nog regelmatig bezoeken. Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:24

mijn moeder heeft ook een vooroordeel over haflingers,
ze vind het maar lelijke eigenwijze krengen..
nu ik zelf een haflinger heb vind ze hem dan ook helemaal te gek Haha!
voorderest heeft ze nog een vooroordeel,maar ik denk dat je gewoon meerdere haflingers moet kennen voordat je kan oordelen hoe ze zijn..

Karaat_the_newforest op Instagram

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:02

Hoi!
Ik heb een Haflinger merrie, en ik doe er (bijna) iedere dag iets mee. Ik heb haar al ruim vier jaar en ze gaat NOOIT meer weg.
(Nou da's toch behoorlijk duidelijk hè Haha! )
Groetjes, Afbeelding Donjaja.

PS Kijk maar in mijn profiel!

Donja, 1.37 klein, maar dápper.........
Zyphra HT, zus.

Adrizotje

Berichten: 27
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Hulshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:20

Ik ben het nieuwe baasje van Adri (vroeger van Idra). Ik heb hem nu al iets langer dan een jaar en ben echt supercontent van hem! Hij is wel een beetje koppig en hij durft al wel eens een beetje profiteren (vooral bij andere ruiters), maar daar houd ik wel van. Er moet toch iets inzitten! Ik rij echt kei graag met hem en hij doet super zijn best! Als ik kon zou ik zelfs dolgraag nog een haflinger bijkopen. *LOL* Ze zijn echt te gek!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:01

geen gehad, maar wel verzorgt.
Ik ben na 2 jaar gestopt met verzorgen, omdat het niet leuk meer was daar , een half jaar later is ze overleden aan koliek Verdrietig

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:49

Voor Leo bereden was heb ik haar moeder een tijdje gereden. Hartstikke lief beest, maar ontzettend moeilijk te rijden. Haar karakter was te sterk voor mij.. Dat is de enige slechte haflinger ervaring die ik heb, en ik heb aardig wat ervaring met haflingers Lachen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers