[VD] Marquez zijn truukjes (met foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

[VD] Marquez zijn truukjes (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 20:23

Ben al een tijdje bezig met vd met marquez. Nadat hij de basis goed oppikte ben ik verder gegaan met de truukjes. Hier een paar foto's daarvan. Wat vinden jullie van zijn vorderingen?

Marquez "voet"
Afbeelding

De spaansepas geen duidelijke foto maar het geeft een idee.
Afbeelding

We zijn begonnen met de kus. Hij doet het ondertussen al veel beter.
Afbeelding

De buiging wil ons nog niet zo heel erg goed lukken. Ik kom niet verder dan dit.
Afbeelding

Meestal steekt hij zijn neus wel verder tussen zijn benen maar hij blijft dan gewoon vierkant staan. Hij buigt zeg maar niet door zijn benen. Iemand een oplossing of suggestie Haha! ? Ik wil het hem graag leren omdat ik dan kan verder gaan met het compliment, knielen en liggen .

En hij krijgt natuurlijk altijd zijn beloning! BRAAF! Tong uitsteken
Afbeelding


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:27

Hé, wat goed

Voor de buiging: oefenen en geduld hebben Knipoog . Telkens als hij het beter doet heel goed belonen, zal hij het na een tijdje wel snappen.

Bij mij duurde het ook héél lang, maar nadat ze het één keer perfect deed, en ze een flinke beloning kreeg, had ze het door Lachen .
En kijk, ze kan het nu al zonder beloning!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:22

gaaf joh! hoe heb je het hem dat aangeleerd? zou dat graag willen weten, wil ik ook doen met mijn draver...
alvast bedankt, mag ook pb-en

Le Bon Kievitshof........mijn superpaard
~~*~~de enige man waarbij rughaar sexy is~~*~~

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:36

Ja hoor dat gekke knol gaat steeds meer dingen doen Haha! Leuk hoor suc6 morgen op je cross training misschien kom ik nog wel effe kijken

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:22

Leuk hoor, ik vind voor al die eerste foto erg mooi.
Ga zo door, de buiging krijgen ze vanzelf wel in de gaten.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 13:57

Dankje daphne! Ik krijg onderhand wel een punthoofd hoor van hem. Iedere keer snapt hij de buiging niet. Maargoed geduld, geduld, geduld en nog eens geduld Schijnheilig
Maar is er niemand die het zelfde probleem heeft of heeft gehad?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:55

Wil mijn nieuwe 3 jarige hengst ook graag spaanse pas leren. Haha! Hoe begin je daar mee? En dat knielen lijkt me ook wel stoer. Cool Iemand tips hoe je je paard truukjes leert? nu is die nog heel jong en moet hij nog veel leren misschien dat ik dit er in mee kan nemen?? Spaanse pas wil ik wel graag uit leg van Haha!

groetjes Nathalie

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:21

jah ik wil het mijn trakhener ruintje ook leren maar hij snapt het niet helemaal hoe leer je dat precies???en hoe doe je dat dan in stap ? draf?

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:22

btw mooi paardje trouwens

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 10:25

De spaanse pas leer je je paard door hem eerst voet te leren geven op commando ( aanraken met de zweep op het been). Als hij dit echt goed onder de knie heeft ga je met hem stappen. En net voordat hij zijn been op wil tillen tik je die aan en zeg je het commando bv. pas.
Op een gegeven moment snapt je paard ook wel dat er iets van hem verlangt wordt en maakt misschien een iets langere pas. Direct belonen. Dit bouw je uit totdat je er de spaanse pas uit hebt.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:30

Haha! Zal het over een tijdje eens gaan proberen. Eerst maar even de basis africhting doen Knipoog bedankt voor de uitleg!

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:13

jah dankje doeidoei

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:54

Leuk dat het zo goed gaat!
Leuk paardje ook
Ik kom ook niet verder met de buiging...
Maar ik blijf oefenen.. Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:17

heej wat lachen :0 Marquez gaat nu wel heel veelzijdig worden

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 19:55

oliver bedankt voor het compliment! Succes met oefenen!

Jaaaa Chyntia, marquez wordt breed in gezet. Ik zit er zelfs over te denken om hem te laten inspannen.

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:33

Leuke foto's. Ik denk dat hij het wel zal leren!! Oefening baart kunst zeggen ze altijd! dat zal bij jullie ook wel zijn! overigens mooi paard!

*°*° Clown seppe mijn moppie ! sjg ! Clown *°*°*

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 11:32

Steffietow schreef:
Leuke foto's. Ik denk dat hij het wel zal leren!! Oefening baart kunst zeggen ze altijd! dat zal bij jullie ook wel zijn! overigens mooi paard!


Bloos


LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:41

Zeker een mooi paard En hij lijkt het idd goed op te pikken, zo ken ik wel andere Haha!

Veel succes hè, ermee

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 20:18

Ben heel trots op m'n paardje. Hij kan al bijna alleen een rondje draaien Lovers

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:37

ik zou het m'n verzorgpaarden ook graag willen leren, maar de ene is 2 (dus als hij beleerd is enzo kan het dan wel enzo, rustig oefenen natuurlijk) maar Goldy is 16.. kan ik het hem dan nog wel leren? (buigen bijv) Lijkt me heel leuk om daar mee bezig te zijn Haha!

Party!! Hardcore-fan #2, Chocoholic #2 Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:54

Je kunt zonder problemen met de 16-jarige beginnen, met de 2-jarige zou ik toch nog minstens een half jaar wachten tot hij helemaal volgroeid is. Met Goldy zou ik gewoon (zoals het hoort Haha!) met de basis beginnen om haar te leren om te gaan met voedselbeloningen tijdens het trainen en vervolgens kun je zonder al te veel problemen ook het buigen ernaast oppakken. Doordat je je paard zich eigenlijk op commando leert uit te rekken, is dit juist voor oudere paarden een hele goede oefening. Ook de Spaanse pas is gezond, omdat door het beenheffen de schouders losgemaakt worden. Hiermee zou ik echter wachten tot je al iets meer ervaring hebt met het trainen, begin dus eerst met de buiging qua kunstjes.

Al deze oefeningen (inlcusief het apporteren) heb ik redelijk uitgebreid beschreven op mijn site (zie link in onderschrift) dus daar kun je meteen mee aan de slag. Een leuk boekje over vrijheidsdressuur is daarnaast 'Paardenschool' van Nathalie Penquitt.

Veel succes! (en je verhalen komen natuurlijk op Bokt? Haha! )

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:57

Wat grappig dat ie dit kan, toen ik mijn pony kreeg kon hij kusjes geven en voetjes geven als ik al naar zijn been wees( maar dat was irritant met peesbeschermers omdoen dus heb ik t hem afgeleerd) Hij kan t nu nog wel maar alleen als ik er echt om vraag... Hebben ze dus en beetje vd met hem gedaan toen hij stil stond. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:04

Even nog terug naar Marquez: Leuk paardje, en hij heeft een hele mooie Spaanse pas als ik het zo zie.

Je vraagt hoe je Marquez de buiging kunt leren, omdat hij gewoon vierkant op zijn plaats blijft staan en niet diep doorbuigt. Dat zijn twee losse dingen, aangezien het paard juist vierkant moet blijven staan, maar wel dieper moet doorbuigen. Hij moet zijn lichaamsgewicht dus naar achteren schuiven op zijn achterbenen. Sommige paarden lopen daarbij een paar centimeter met de achterhand achteruit, maar omdat je dan vaak een buiging met stijf gestrekte voor- en achterpootjes krijgt (dat wordt de diepe buiging die ik op de site getekend heb, zie paardentraining - de oefeningen en dan de buiging), zie ik liever een paard dat op zijn plaats blijft en echt zijn gewicht naar achteren verplaatst op gebogen achterbenen, oftewel de klassieke buiging. Je moet je paard dus gaan leren om die schouderpartij omlaag te brengen, richting de grond. Ik heb [***] ook eerst met voer omlaag gelokt, maar ben dat al snel gaan combineren met een zweephulp onder zijn buik achter de voorbenen. Ik gaf dan een tikje en hield de zweep vervolgens enkele millimeters onder diezelfde plaats zodat als [***] zich boog hij de zweep vanzelf aanraakte -> beloning! Ik leerde hem dus met zijn buik de zweep aan te raken en dat maakte hem al een heel sutk duidelijker wat ik nu eigenlijk van hem wilde zien. Bij dat snoepje tijdens het lokken kon hij namelijk ook wel gewoon komen. Haha! Zie ook http://members.home.nl/vrijheidsdressuur/buiging.html

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:28

goed hoor!
het ziet er netjes uit Lachen
vooral die eerste foto vind ik erg mooi.
ga zo door!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 17:09

wat een goed idee zeg xyzutut2. Ik ga morgen meteen proberen of het lukt. Ik was idd al begonnen met een tikje onder zijn borst te geven als commando. Dat snapt hij nu. Ook heb ik ook target training met hem gedaan. Dus als ik dat combineer snapt hij het misschien.
Dit is nu echt de eerste goede en bruikbare tip die ik heb gekregen OK dan! .
Bedankt OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 17 bezoekers

cron