[GZ] site met info over belang van goede bakbodem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

[GZ] site met info over belang van goede bakbodem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 00:19

ik ben dringend op zoek naar een site met daarop info over het belang van een goede bodem in de bak, ik heb thuis een buitenbak met hele harde en hele zachte zware stukken (zie ook: [VMR] Dringend! probleem met bodem buitenbak! ) daardoor loopt mn paard vaak uit balans, soms zelfs tegen het onregelmatige aan, want ja de ene pas zet ie zn been gewoon op t zand, de volgende pas zakt ie er 10 cm in weg, logisch dat ie dan uit balans gaat lopen

los van dat het veel irritatie oplevert bij mij en mn paard, is het ook nog eens niet goed zo'n slechte bodem, maar omdat mn moeder(die 1x per week/2 weken rijdt en alleen wat stapt en draaft op de hoefslag) zegt dat t nog best gaat in de bak, gebeurt er nix, en ja rechtuit stappen gaat goed, maar probeer eens een pasje te wijken, stukje appuyeren of schoudervoor, of een middendrafje op een volte, dat is gewoon niet te doen
maar ik heb dus ergens eens een stukje gelezen over dat veel mensen die thuis een bak laten aanleggen de grond 'omkeren' dus t zwarte zand naar onderen en t gele zand bovenhalen, zo hebben wij dat ook gedaan, maar in dat stukje stond dus duidelijk uitgelegd waarom dat dit niet goed was, dat stukje zoek ik dus en na een dagje google enz heb ik het nogsteeds niet gevonden...


verder zoek ik ook nog alle mogelijke info over goede bodems voor in een buitenbak(liefst nog betaalbaar ook Knipoog ) en info over het verbeteren van zo'n slechte bodem

alvast bedankt!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:18

helemaal niemand Verdrietig