bij hengstigheid moeilijk te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

bij hengstigheid moeilijk te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 07:46

nou weet ik weer waarom ik altijd op ruinen reed. ik rij nu een prachtige lieve merrie, loopt goed zit veel vooruitgang in omdat het een leergierig paard is en het klikt enorm. Allen mevrouw is veel hengstig en dan is er met rijden geen land met haar te bezeilen. Ze is drammerig, wil niet meer lekker nageefelijk lopen, loopt of te hoog of te diep. En bij het galoperen rij ik opeens changementen zonder dat ik ze aangeef. Is ze niet hengstig dan is dit dus geen probleem. Hoe zou ik haar anders moeten rijden in deze periodes?


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:37

Ik denk dat je er weinig aan kan doen, gewoon rijden zoals je altijd rijdt, misschien dat het minder wordt, misschien niet.
Het ene paard heeft gewoon meer last in die periode dan de ander, of de 1 merk je het meer bij dan de ander.

Misschien dat je wel iets kan doen aan dat ze zo vaak hengstig is, er zijn supplementen op de markt om dat gelijkmatiger of minder heftig te laten komen.

Heb er zelf geen ervaring mee maar een paar mensen hier op Bokt heb ik er weleens over gehoort.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:04

Mijn paard is ook vervelend met hengstigheid. Ze wordt dan erg sloom.
Eerst liet ze dit overigens niet eens goed zien.
Ik rijd dan gewoon een weekje minder intensief. Ik ga dan buitenrijden en geef tussendoor extra rustdagen. En met dressuur rijd ik maar kort en laat het dan maar een beetje begaan. Je kunt er nl. toch niks tegen doen.
Er zijn wel supplementen te koop bij bijv. de Paardendrogist, maar dat vind ik niks. Tis een natuurlijk verschijnsel en wanneer vrouwen in de 'periode' zijn kunnen ze ook humeurig ed. zijn. Tong uitsteken

(edit: irritante spelfout weggehaald)

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:18

Laten dekken....

De ene merrie heeft er gewoon meer last van dan de andere. Net als bij mensen dus....

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:20

Ja, dat is lastig vooral als je net een wedstrijd hebt, maar ik houdt altijd in gedachten dat ik ook eens niet mijn dag kan hebben. Als ik wedstrijd heb rij ik gewoon door, zoniet dan doe ik een beetje rustig aan. Niks van aantrekken en gewoon rustig een beetje trainen, niet te moeilijk.
Volgens mij zijn de meeste merries in het voorjaar het ergst hengstig. Dus misschien valt het dadelijk wel mee.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers