Bang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 23:12

Nou had ik vandaag iets heel raars.

Ik ging op Olga rijden, de tweede keer nadat ik gevallen ben (drie weken geleden) en ik had ineens zo 'n angst voor der toen ik erop zat. Bloos!
Zondag reed ik voor de eerste keer en toen was ik zó blij, want het was goed gegaan. Nu ging ik vandaag weer en ik stapte op, beetje nerveus, maar het viel mee, liep ze hele tijd zo kijkerig rond enzo, dus ik begon al te denken: zo meteen schrikt ze en toen stond ze ineens stil en werd ik zo ontzettend bang Verward .
Dus ging er even een ander op (die bijna nooit paard rijdt) en daar was Olga super braaf, niet kijkerig, kan met losse teugels lopen enzow, dus ik er weer op, weer zo kijkerig, nou het was zo erg dat ik gewoon niet verder dan 2 m afstand durfde te rijden.
Ik ben al vaker bang geweest, maar zo erg heb ik het geloof ik nog niet gehad. En ik vind het zo raar omdat het zondag hartstikke goed ging, was toen nog zo gelukkig... Scheve mond

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:16

Kom je wel overheen,het paard voelt dat je bang bent en gaat zoeken waar je dan zo bang voor bent.
Als het voor die val altijd goed is gegaan moet je jezelf daar maar aan blijven herinneren.
Succes.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:28

Bang zijn is heel erg...Je komt in een neerwaartse spiraal,durft je paard niet meer aan te pakken...Gevolg is dat je paard dat door krijgt en daar flink misbruik van gaat maken...
Probeer je toch over je angst heen te zetten meid!
Misschien dat iemand je daarbij kunt helpen?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:29

net wat coydog zegt, je brengt je eigen angst over op je paardje.

advies: rijd voorlopig alleen met instructrice of iemand die je vertrouwd en ook rijd. de eerste paar keer gewoon aan de longe, en hou jezelf bezig met iets. dat kunnen zijn overgangen van stap naar halthouden of probeer eens 10 passen in stap 10 passen in draf weer 10 passen in stap enz enz. (wel echt meetellen het is nl best moeilijk om precies 10 passen te doen Haha! ) je word dan zo afgeleid van je angst dat je weer ontspannen gaat zitten.

en echt het lijkt niets maar zo heb ik een vriendin van mij ook over haar angst heen geholpen. bezigheidstherapie noem ik het altijd.

veel susces.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:31

Inderdaad, of je meest melige/gezellige vriendin erbij halen.(die ook verstand van paarden heeft)
Als je lol hebt ontspan je vanzelf.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 21:17

Thx voor de tips, ik ga het zeker proberen!