Slof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
chera
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: N-Holland

Slof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 14:32

Ik heb nu al een paar keer gelezen dat mensen hun excuses aanbieden en uitleg geven waarom ze met slof rijden.
Is er een soort taboe op de slof ofzo?? Verward

Zelf rijdt ik niet met dat soort hulpstukken, maar zie er niet echt het kwaad van in, dus vandaar mijn vraag.


Chera


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:43

geen taboe maar sommigen reageren hier op bokt nogal snel als iemand met een slof. Akkoord met een slof kan heel veel verprutst worden maar bij juist gebruik is het echt een hulpteugel.

Vind dat sommigen hier wel heel fel reageren omdat iemand met een slof rijdt. Die persoon weet in de meeste gevallen wel waarom hij met slof rijdt dus ik vind niet dat je in een topic moet zetten dat een slof slecht is of zo.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:50

Zoals petraaken al zegt, kan je met hulpteugels en zeker met een slof heel makkelijk je paard verpesten. Daardoor krijg je er veel reactie's op.

Sommige vinden het altijd fout, terwijl ik vind als je een goede reden hebt en het onder begeleiding doet geen kwaad kan.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:05

idd, er zijn hier een hoop bokkers die niet graag mensen met een slof zien rijden, je moet de zoekfunctie maar eens gebruiken, dan zie je dat er sommige heftig tegen zijn, dus daarom geven sommige mensen die met een hulpteugel de reden er al bij zodat ze die vraag geen vijf keer opnieuw gesteld krijgen Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:55

zoekfunctie Knipoog

Dag lieve mama...

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:59

Een slof is geen taboe. Maar in principe ben ik tegen het gebruik van allen hulpteugels die het paard dwingen in een bepaalde houding te lopen. Anatomisch gezien en bewezen is het slecht voor het paard. Kan je goed rijden, kun je problemen oplossen zonder naar een hulpteugel te grijpen.
Je zult mij er nooit een zien gebruiken, uitgezonder af en toe een bijzetteugels voor het longeren.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:08

Zoekfunctie indd Haha!
Bij goed gebruik is een slof niet verkeerd, bij verkeerd gebruik wel. Het is op zich ook niet de slof zelf, maar het zijn de handen die verkeerd doen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:16

Amethyst schreef:
Zoekfunctie indd Haha!
Bij goed gebruik is een slof niet verkeerd, bij verkeerd gebruik wel. Het is op zich ook niet de slof zelf, maar het zijn de handen die verkeerd doen.


Maar als de handen het wel goed kunnen, moet de slof niet nodig zijn.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:24

Da's waar, Patos. Je hoort een paard zonder hulpteugels goed te kunnen rijden...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:24

petraaken schreef:
geen taboe maar sommigen reageren hier op bokt nogal snel als iemand met een slof. Akkoord met een slof kan heel veel verprutst worden maar bij juist gebruik is het echt een hulpteugel.

Vind dat sommigen hier wel heel fel reageren omdat iemand met een slof rijdt. Die persoon weet in de meeste gevallen wel waarom hij met slof rijdt dus ik vind niet dat je in een topic moet zetten dat een slof slecht is of zo.


Precies Lachen ben ik het helemaal mee eens.... ik heb wel een paar keer een slof gebruikt (2 jaar geleden) maar sinds een tijd ben ik gewoon absoluut tegen de slof als barney een keer zo sterk is en ik hem absoluut niet naar beneden krijg dan pak ik er geen slof of iets bij... dan vecht ik het samen met barney uit...
Nee geen slof voor mij...

Live,LOve,'ndLaugh


Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:25

maar ook zonder hulpteugel kunnen handen verkeerd doen

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:29

Kyra schreef:
maar ook zonder hulpteugel kunnen handen verkeerd doen

Dat is ook weer waar... Zagen etc.

Hmm.. als je zo door blijft redeneren kan je maar het beste helemaal geen paard meer rijden... Maar da's ook geen doen Tong uitsteken

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:56

ik vind een slof helemaal niet erg, mits hij goed gebruikt wordt! maar veel bokkers reageren erg fel zodra iemand foto's plaatst met een slof, je kan dan nog zo'n goede argumenten er voor hebben, zeblijven toch bij hun standpunt, dat vind ik best dom maarja...

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:30

iedereen heeft zijn eigen mening over hulpteugels.. ik gebruik de slof bij het longeren.. maar werkt hetzelfde als touwtjes.. met een bijzet kan je een stuk minder..

je moet ze gewoon goed gebruiken.. de hoge dressuurruiters gebruiken ze ook hoor.. heb ze vaak zat gezien..

lekker met je handen oplossonen(lees: zagen) das zeker eengoeie oplossing.. of in de mond zitten trekken.. nee das goed.. dan heb ik liever dat ze er een thiedeman of iets omgooien.. of een slof mits ze er begeleiding in krijgen..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:51

Ik snap heel dat gedoe over een slof niet..
Zowiezo rijd ik liever gewoon met schoenen, en daarbij, wat is nou het nut van 1 slof? dan wordt je andere voet toch koud? Rolleyes

Ik bedoel maar, ga dan met twee sloffen rijden, heeft veel meer nut lijkt me zo..

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:31



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 8 bezoekers