sluiten in de galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amazone
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-01-02

sluiten in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 10:17

Ik heb een jong paard, en ik ben nu eidelijk zover dat het galopperen goed gaat. De fase van vrij naar voren galloperen is ze duidelijk al voorbij, het wordt tijd dat ze wat meer gaat sluiten. Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder dat ze denkt dat ze weer mag draven?


blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:23

Hoi Amazone,
Ik heb ook een jong paard gereden en als je haar iets meer opvangt met je handen en zit komt ze al terug maar op het moment dat ze wil gaan draven drijf je haar weer naar voren. Je kan ook eens proberen om een paar schijn overgangen te maken, je gaat net doen of je wil draven maar vlak voor ze dat doet drijf je haar weer naar voren. Je moet goed je benen eraan houden en laat haar op de lange zijdes maar iets harder gaan en hou haar op de korte zijdes iets in na verloop van tijd probeer je soms een lange zijde iets in te houden maar vergeet niet om te blijven drijven. Dit klinkt op zich best simpel maar dat is het niet, je moet hiervoor je paard heel goed aanvoelen en reageren voor ze de kans krijgt om terug te vallen.Ik hoop dat je hier iets aan hebt maar elk paard is anders . Succes ermee.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:29

Ik sluit me niet aan wat betreft het drijven...
Als je een paard meer wil laten verzamelen moet hij sluiten op je zit en je been houd je er wakend bij.

Ik drijf zelden, drijven betekend voor mijn paard -> naar voren spuiten.

Het lijkt weer helemaal nergens naar zoals ik dit nu opschrijf Verdrietig
Zep zal dit weekend wel weer online zijn en die kan dit veeeel beter!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:37

Het ene paard is scherp aan het been en de andere niet.

Ik moet nog veel been geven maar het wordt al minder ik kan als steeds meer een wakend been houden dan iedere keer "schoppen". Maar het vereiste wel een conseqente training.

Sluiten van de galop kan je het beste op je zit doen en dan lichtjes een wakend been houden. In het begin hoeft het maar een klein beetje en zo bouw je het langzaam op. Probeer wel vriendelijk in je hand te blijven (ik was namelijk te streng en toen werd hij sterk en tegen mijn hand). Oefen dit op de volte een paard heeft bijna altijd de neiging om harder te gaan op de lange zijde.

Ps ik heb het met galop balken gedaan werkte met mijn paard super ? Hij moest dan op zichzelf terug en dan kon ik makkelijk mijn zit corrigeren/gebruiken.

ene idd Zep kan dat perfect verworden ZEPPPP.

Succes Lovers.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:31

als jij paard wil opsluiten maak je je lang maar als je je been er niet goed bij houd valt ie trug in de draf daarom moet je wel doordrijfen!

~Be as you are~

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:48

Zoals ik al tikte is elk paard anders en wat betreft het drijven dat doe je toch om het paard iets meer voorwaarts te rijden? Ik bedoelde in dit geval ook je benen eraan te houden. Als ik het verhaal begrijp gaat het om een jong paard wat net haar balans heeft gevonden en daarom zou ik proberen om op de korte zijdes, waar het makkelijker is , beginnen om in te houden om dan op de lange zijde weer naar je normale tempo te rijden. Op de volte terug nemen kan ook maar dat hangt er vanaf hoe het paard loopt, dit i.v.m. de balans. Ik zeg niet dat je geen voltes mag maken want dit is absoluut goed! Door iets meer je benen aan te leggen als je haar terug neemt (lichtjes drijven) hou je haar actief en hou je haar waarschijnlijk beter in galop. Vraag alleen niet te veel van zo een jong dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 17:46

Een paard moet altijd vorowaarts blijven denken. Ik laat mijn paard sluiten door rechter/zwaarder in het zadel te gaan zitten. Wanneer ik mijn lichaam meer mee laat deinen met de beweging van de galop gaat hij zelf al voorwaarts.
Het gevaar van het sluiten en bijdrijven is dat je je paard lui op je been maakt. Rij je paard daarom eerst goed voorwaarts. EEn paard moet lekker uit je hand blijven kauwen ook wannee rje hem iets sluit.


Amazone
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-01-02

bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 18:23

Hartstikke bedankt voor jullie reacties, ik ga het morgen gelijk eens uitproberen. Wat het drijf- verhaal betreft, ik probeer het gewoon en zie wel wat voor haar het beste is! Nogmaals bedankt!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:58

rijd hem in galop op een volte, en maak die steeds kleiner... niet te klein, anders heeft ie er teveel moeite mee, en dat is nog niet de oefening die nu aan de orde is. zorg ervoor met druk dat hij in de galop blijft, maak de volte groter en probeer het aan de andere kant nog een keer, misschien is hij wel heel alert op je stem, en moedigd het hem aan, als je op hem in praat.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers