Paard trekt bij aan de teugel rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Paard trekt bij aan de teugel rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 21:01

Beetje moeilijk te omschrijven in de titel :S Maar, als ik mijn paard naar beneden rijd dan krult ze zich vaak op. Mijn instructrice zegt dan dat ik heel erg langzaam mijn handen naar voren moet brengen, millimeter voor millimeter zeg maar zodat ze haar neus meer naar voren moet brengen en daarbij been moet blijven geven.
Gaat goed, maar zodra Zhanna merkt dat ze iets meer teugel krijgt probeert ze meteen alle teugel uit mijn handen te trekken en als dat lukt gaat ze meestal vrolijk om zich heen lopen kijken.
Wat ik volgens mijn instructrice moet doen om dit te voorkomen is op het moment dat ze trekt direct de teugels weer opnemen en vooral zorgen dat ik mijn benen erbij houd.

Nu vroeg ik mij af of er nog mensen zijn die nog andere tips hebben want ze blijft het echt doen!

En, als ik haar lange teugel wil geven bij het uitstappen, gooi ik dan gewoon de teugel los of is dat dan weer op deze manier? bvd...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


ikokind
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:45

Ik heb een beetje het zelfde probleem. Mijn paardje loopt ook graag te diep. Ik moet haar dan een halve ophouding geven (dus been geven en als je dat in je hand voelt opvangen). Dat helpt vaak wel. Ik wissel tijdens het rijden ook vaak in hoofd-hals-houding. Dan rijd ik hem weer eens een tijdje over de schouder, dan richt ik haar weer eens wat meer op. Hierdoor wordt ze ook rustiger in aanleuning. Ik geef altijd het advies om voor het uitstappen nooit zomaar je teugels los te gooien, maar je paard eerst over de schouder uit te werken (dus voorwaarts-neerwaarts) en zo steeds meer teugel te geven om uiteindelijk je paard lange teugel te geven. Mijn paard blijft (meetsal) zakken (en nageven) tot ik haar uitgebreid beloon, dan pas steekt ze haar neus naar voor. Succes!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:50

Ja, als ik lange teugel geef, laat hem zeg maar door mn handen glijden, dan strekt ze vanzelf d'r hals. Succes!

-* Nightwish here I come... *-

Oorkanon
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:48

Het paard moet meer op zijn eigen benen gaan lopen. Rij hiervoor veel kleine tempowisselingen. Geef iets been, als je voelt dat hij naar voren wil ga je iets mee in je hand en rij je er met je been achteraan. Niet te lange stukken, weer snel opvangen en dmv je handen eventjes sluiten, daarna weer ontspannen. Ook daarna weer goed aan je been houden, naar de hand toe rijden.


barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:56

dat doet mijn pard ook, ik houder gewon bezig door met de teugels te blijven spelen en figuren te blijven maken en niet alleen maar op de hoefslag en dan als ze het goed doet steeds iets meer teugel.
dit lukt bij mij goed.

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:09

Dan doe je meer als een millimeter. Als je echt maar een millimeter doet, dan merkt je paard het nauwelijks, maar gaat wel iets naar voren met het hoofd.
Het trekken aan de teugels moet je straffen door bijv. een keer stevig te drijven op het moment dat ze het doet (niet schoppen, maar drijven)

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 20:16

Probleem is dat ze nog graag vlucht voor mijn been, het gaat wel al steeds beter, maar als ik ineens behoorlijk bijdrijf, zelfs als ik haar van voren opvang dan loopt ze daar doorheen.

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen een hele en een halve ophouding?

En wat wordt er precies bedoeld met het paard over de schouder uitwerken?

iig al heel erg bedankt voor alle antwoorden tot nu toe! Echt super, ga er met rijden zeker op proberen te letten!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 13 bezoekers