Wel of niet morgenochtend naar de slacht ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Wel of niet morgenochtend naar de slacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 20:24

Wat moet ik doen op dit moment.... een heeeel klein beetje feedback voor wat betreft de prijs/prijsstelling zou erg helpen. Veel risico's kan ik me op dit moment niet permiteren, maar toch, dit beestje een kans.... wil ik wel wat voor doen. Zeker nu blijkt dat hij nog niet eens twee is.. (tja.. binnenkort jarig ook nog Lachen )

[MD] Doorgezakte rug bij 3-jarige hengst

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:25

niet naar de slager...

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:28

ik zou ook zeggen niet naar4 de slager

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:28

ik zou hm ook niet naar de slager doen...je krijgt eeuwig schuldgevoel

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:32

Ik zou hem ook zeker nog een kans geven. Misschien moet hij gewoon nog wat de tijd krijgen om te groeien en het zou zonde zijn om zö'n diertje hasloverkop naar de slacht te brengen. Lekker op de wei met andere jonkies!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:34

koop het diertje en laat m opgroeien, in het ergste geval is de slachtprijs over 3 jaar lager

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:34

Misschien hard, maar ik zeg naar de slager. Ik denk dat het nooit meer dan een gezeldschaps paard word. Ik kan het mis hebben, maar voor paarden die nauwelijks een goede kans hebben mocht je hem ooit moeten verkopen zou ik het risico niet nemen.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:38

Niet naar de slacht! Dat beestje is 3jaar die groeit nog een paar jaar.
dat groeit heus wel bij. Geef hem een kans! Je kan altijd over een paar jaar nog beslissen als hij het nog heeft.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:39

De wei op...wie weet trekt het nog bij.....

ik heb een keer een welsh in zo'n soort staat gehad...te vroeg en te zware personen op gereden..... na 3/4 jaar rust is ze weer helemaal hersteld....en met 4,5 opnieuw begonnen met rijden....
Het is een risico...bedenk goed of je dat neemt.....ik zou zelden een paard af laten maken....wel als ie pijn heeft of ECHT gevaarlijk zou zijn!

HIJ IS PAS 2!!!!!!(dat groeit er waarschijnlijk nog uit!)
Laatst bijgewerkt door Anke op 18-05-04 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:39

Dennis schreef:
Misschien hard, maar ik zeg naar de slager. Ik denk dat het nooit meer dan een gezeldschaps paard word.

is toch ook leuk...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:39

het ligt eraan als jij genoeg geld heb om dat paardje te onderhouden dan zou ik een kans geven.
je kan altijd nog over een jaar kijken of het is verbeterd zoniet dan kan je hem brengen.
maar ik zelf zou het nog een jaar aan kijken Lachen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:43

SplashIsLief"]
[quote="Dennis schreef:
Misschien hard, maar ik zeg naar de slager. Ik denk dat het nooit meer dan een gezeldschaps paard word.

is toch ook leuk...
[/quote]

Idd, maar een groot paard kost in onder houd toch meer dan een kleine. Wat dat betreft kiezen veel mensen voor een shet oid.

2 weken geleden had ik dit ook niet kunnen zeggen hoor. Maar ik ben een (nare) ervaring rijker geworden. Als je de ruimte, het geld en de tijd er voor heb misschien wel, maar anders zou ik me toch echt serieus 2x bedenken.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:44

Niet naar de slager, geef hem nog een kans om verder te groeien...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:51

Zijn er dan ook mensen die eventueel dit diertje verder willen / kunnen helpen ?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:54

Dennis"]
[quote="SplashIsLief"][quote="Dennis schreef:
Misschien hard, maar ik zeg naar de slager. Ik denk dat het nooit meer dan een gezeldschaps paard word.

is toch ook leuk...
[/quote]

Idd, maar een groot paard kost in onder houd toch meer dan een kleine. Wat dat betreft kiezen veel mensen voor een shet oid.

2 weken geleden had ik dit ook niet kunnen zeggen hoor. Maar ik ben een (nare) ervaring rijker geworden. Als je de ruimte, het geld en de tijd er voor heb misschien wel, maar anders zou ik me toch echt serieus 2x bedenken.
[/quote]
ze kan hem een kans geven en kan ze hem altijd nog in laten slapen, maar dan heeft ze in elk geval het gevoel iets (goeds) gedaan te hebben

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:54

als je geld teveel hebt... uiteraard die kans geven ...
maar reeel gezien ..
vrees ik dat ie beter af is in de slacht
tuurlijk is dat zielig want het is vast een lief beest, maar er lopen nog zoveelsteveel goeie paarden rond... IMo beter daar geld in stoppen , en er later een leuk paard aan hebben , dan hierin veel geld stoppen om m vervolgens toch in te laten slapen??

en als je t zeker wil weten .. vraag 2 dierenartsen om advies... Knipoog

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:02

crossmonster schreef:
als je geld teveel hebt... uiteraard die kans geven ...
maar reeel gezien ..
vrees ik dat ie beter af is in de slacht
tuurlijk is dat zielig want het is vast een lief beest, maar er lopen nog zoveelsteveel goeie paarden rond... IMo beter daar geld in stoppen , en er later een leuk paard aan hebben , dan hierin veel geld stoppen om m vervolgens toch in te laten slapen??

en als je t zeker wil weten .. vraag 2 dierenartsen om advies... Knipoog


Ik ga helemaal mee met het voor afgaande OK dan!

Succes met je keuze, het is een moeilijke...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:17

Als je het paard toch wilt kopen, koop het dan voor de slachtprijs. Gooi het dier nog 2 jaar in het weiland en kijk dan eens verder. Het kan zijn dat het paard helemaal bijgetrokken is tegen die tijd!

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:22

Hoeveel is de slachtprijs? En hoeveel ben je per maand aan kosten aan hem kwijt? Maar ik zou inderdaad DA erbij halen en om zijn mening vragen. Als hij zegt dat het nog goed kan komen en je bent weinig aan hem kwijt dan kopen natuurlijk. Maar als DA zegt dat het niks wordt dan kun je je daar beter bij neerleggen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:10

Een gezonde eet net zoveel als deze en er zijn zat gezonde pony's die een goed tehuis hard nodig hebben.
Ik zou hier zelf eerlijk gezegd geen geld aan uitgeven en kiezen voor de slacht...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:35

Ik ga met Marije mee,
ik investeer niet graag in hopeloze gevallen, je wordt er zelf iig nooit beter op, en in de meeste gevallen het paard ook niet.
Het paard voelt en merkt er verder niets van dat hij naar de slacht gaat dus daar zou ik niet zo mee zitten.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:41

Als je de mogelijkheid hebt om hem op de wei te gooien en het nog een paar jaar aan te kijken, misschien word het inderdaad een hele mooie om aangespannen mee te rijden.
En goed overleggen met de dierenarts,misschien weet hij/zij wat de oorzaak kan zijn.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:01

Ik zou m zelf ook niet hoeven.
Ik koop dan liever in okt een goede op de Zuidlaardermarkt, die niet zo'n zwakke rug heeft, en waar ik dus veel meer toekomst mee heb.
Ik geloof er nl ook niet veel van dat dat echt een geschikt menpaard wordt, daarvoor is de rug te slecht.
Als je van je geld af wilt, zeker doen, maar niet aan dit paard denk ik.
Ook al zou ik het geld hebben liggen was er nog geen haar op mn hoofd die er aan dacht om dit dier te kopen.
Naar mijn mening is deze beter af naar de slacht.
Het dier zelf heeft daar geen last van, het zijn menselijke emoties die deze beslissing moeilijk maken.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:04

Ik heb Westernfreak een PB gestuurd met het tel. van iemand die morgen wilt gaan kijken naar het paard!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:04

Heb je zelf de gelegenheid om 'm weg te zetten zonder dat het al te veel kost? Op een dure pensionstalling zetten is even wat anders dan op een stuk land waar een mond meer of minder niet veel uit maakt. Naar de slacht kan altijd nog.