Jacco 4ever!! *paardenverdriet*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippylover

Berichten: 74
Geregistreerd: 15-05-04

Jacco 4ever!! *paardenverdriet*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 17:40

Hejjj iedereen! Ik wil graag wat reacties van mensen die, net als ik, hun lieveling zijn kwijtgeraakt. Ik was helemaal gek van Jacco, een paard van manege Poelenburgh in Schoorl, maar helaas stierf hij afgelopen 11 november.
Het zou al helemaal geweldig als je op Poelenburgh reed, en als je Jacco kende....
xxx hoop op reacties!!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:44

wat naar zeg dat hij overleden is voor je.
nog sterkte

Skippylover

Berichten: 74
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 18:11

Dank je wel ik hoop dat niemand dit ooit hoeft mee te maken maar ja das egt nogal moeilijk. Ojah, hij was 12 jr., dus nie oud gestorven (koliekaanval)

Willeke001
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:13

Wat naar voor je Verdrietig .. ik heb het weleens gehad met andere dieren.. zoals een konijn enzow.. Huilen

Skippylover

Berichten: 74
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 18:17

Jah das ook vet zielig, je gaat je zo hechtuh aan zon beessie

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:42

Heej Jasmijn!!

Ja ik vind het ook onwijs erg van Jacco...hij was leuk hea!
Maar jij was ook echt he-le-maal gek van em!
Hoop dat Skippy het toch nog een beetje goed kan maken voor zover dat kan.

X Maaike

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:24

HeJ, Jasmijn..
Jah ik vond (en vind) het heel zielig van Jacco..
Spreek je gauw. Kus, Manon

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:38

Ja dat is echt erg, ben ook wel eens een paardje kwijtgeraakt... Ik reed hem een paar keer per week op de manege, hij was van 2 grietjes die de huur niet meer betaalde en nooit meer naar het paard kwamen, dus werd ie in sommige lessen gebruikt... Ik was zooo gek op dat beestje he, elke vrije minuut wou ik bij hem zijn, ook de wedstrijden gingen super...

En opeens, op vrijdag had ik les en was ik op de manege, is opeens zijn zadel en hoofdstel weg, dus ik zo naar de manege-eigenaar en zegt die: Ja ze eigenaressen komen hem weer halen... Snif dus ik de dag erna maar afscheid genomen, hem nog eens lekker gepoets, heb echt gehuild toen zeg. En nog steeds mis ik hem, is al een jaartje of 4 geleden, maar het was zo'n toppaardje en ik was zo ontzettend gek op hem, en van de een op de andere dag issie weg...

Met Tinka, mijn verzorgpaard van nu, is het ook nooit zeker, want ze is niet van mij en kan elk moment verkocht worden. Maargoed dat is heel anders, ik ken de eigenaar goed en weet dat hij me van te voren erover zal inlichten als ie haar verkopen gaat... En ik weet nu dat me dat te wachten staat, dat ze misschien op een dag weg zal zijn. Maar dat is toch weer anders en daar zou ik meer vrede mee hebben, ook al zou ik haar enorm gaan missen!

Een paard verliezen aan een ziekte lijkt me nog erger...

Maar veel sterkte, het is altijd moeilijk iemand te moeten missen waar je veel van houdt.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:31

Ohw sh*t!

Jacco was de lieveling van me schoonzus.
Ik heb zelf ook nog op hem gereden.

Heel erg sneu.
Ik zal het aan mijn schoonzusje doorgeven.
Gelukkig heeft ze nog een paar mooie foto's van haar met Jacco samen.

Toen ik de titel las dacht ik, hee toevallig, nog een Jacco, maar het is dus Jacco van Poelenburgh.

Iig sterkte!
Mijn schoonzus was dus ook behoorlijk aan hem gehecht.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:12

Heb ik ongeveer 2 keer gehad,

Eerst reed ik op manege de Hoef, en na 1½ jaar ging ik ook nog bij stal Twane rijden. Die ging later verhuizen naar manege Waarland. Toen reed ik dus op manege de Hoef en manege Waarland. Op manege de Hoef had ik een lievelingspaard, Dommeltje maar die werd kreupel, gelukkig had ik nog net een duinrit op hem kunnen maken, en vlak daarna werd ie weer kreupel. Ik kreeg een verzorgpaardje en ik ging dus weg van manege de Hoef en bleef nog bij manege Waarland, daar had ik ook een lievelngspaardje Zoey, ik heb haar ook een keer een maand geleast, reed ik er 3x per week op enzo, dat was nog op stal Twane. Nou dus ik kom na een tijdje weer op manege de Hoef, om vri te rijden. Dommeltje was nog steeds kreupel, ging op een ander paard. Dag later kom ik op school hoor ik van een vriendin ja Dommeltje word morgen ingeslapen...daarna heb ik haar dus nooit meer gezien...
Op een gegeven moment kocht ik mijn eigen paardje dus stopte ik ook bij manege Waarland, ben er later nog een keer geweest en nog ff bij Zoey in stal geweest....2 dagen later was ze verkocht...
Nu ben ik ook mijn eigen paardje kwijt *verkocht* omdat ik geen tijd meer had om er elke dag heen te gaan, en geen werk meer had....

Vreselijk om een paard te moeten missen...

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:16

Wat erg voor je ik moet er niet aan denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:35

ik kende dat paardje niet maar heb wel vaak zoiets meegemaakt niet dat ze doodgingen maar dat ze verkocht worden ofzo.. ik ree vroeger op een manege waar een super lieve pony stond.. we waren hele goeie vriendjes.. toen kreeg je hoefkatrol en hebbe ze dr afgemaakt... ik weet dus hoe je je voelt... sterkte dr mee!!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:13

het is vreselijk als je liefie overleid, ik heb het al heel veel jaar terug mee gemaakt met een verzorgpony van de manege. ja iedereen gaat er anders mee om! ik heb echt 2 dagen op m'n kamer gezeten, maar dat kan je ook niet je hele leven vol houden, je eigen leven gaat gewoon door! en dat moet je ook proberen. gewoon de leuke momenten voor altijd onthouden, dat doe ik in ieder geval!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:32

Je bent echt niet de enige die dit heeft meegemaak!
Onze pony is gisteren ook er kocht na 11 jaren trouwe dienst Verdrietig Verdrietig
Het doet ons allemaal heel veel pijn, maar hij heeft het hoogste bereikt in de mensport en mijn ouders willen nu nieuwe paardjes. We hebben nu al 1 nieuwe pony, en omdat ik volop met David train en het jonge dier heel veel aandacht nodig heeft, bleef Hardy heel vaak staan!!
Het is beter voor hem, maar doet erg veel pijn, maar gelukkig zijn er meer paarden !

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:49

het is altijd verschrikkelijk om je maatje te moeten missen
sterkte ermee Knipoog
ik weet hoe je je voelt

groetjes tinkertje

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:05

Vreselijk als je lieveling zo overlijd. Ik heb het ook meegemaakt dat mijn lieveling tijdens een zware koliekaanval moest worden ingeslapen. Ik was er bij dat het gebeurde en heb gelukkig afscheid kunnen nemen. Ik blijf hem wel missen.

Skippylover

Berichten: 74
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 12:23

Ik was er neit bij toen het gebeurde, heb noggeeneens afscheid kunnen nemen...bovendien is ut gebeurd toen ik feest had: me verjaardag

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:49

Jeetje, sterkte..

Zo'n beestje moeten missen is altijd erg...

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:32

Oh dat lijkt mij ook erg, ik hoop dat het nog heel lang (of nooit hihi) gaat duren met mijn pony!

sterkte marloes