[TEK] voor de fans: een nieuwe pastel tekening

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

[TEK] voor de fans: een nieuwe pastel tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:25

eindelijk weer een af Haha! . Ik ben er zelf wel tevreden over (nu maar hopen degene waarvoor hij is ook)
De kaak en het stukje daaronder en het lichaam vind ik wat minder en voorplukken heb ik ook nog steeds moeite mee Nagelbijten / Gniffelen , maar de neus en het oog vind ik wel heel mooi, vooral de neus vind ik erg mooi, zeker omdat ik met neuzen ook altijd wat ruzie heb Nagelbijten / Gniffelen .
Jammer genoeg zijn er wel wat details verloren gegaan door de foto waardoor die zwart/witte vlek op de neus er een beetje raar uit gaat zien en waardoor je de schattige neushaartjes en winpers niet goed ziet.

Afbeelding


en voor er vragen komen: ja ik werk in opdracht en voor meer info daarover www.dustydesigns.nl Knipoog


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:27

Ik vind het wel heel erge mooie tekening.. hij klopt over algemeen wel erg goed hoor!
prachtig

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:27

Ze worden altijd beter en beter Lachen
Ik vind hem erg geslaagd, vooral dan de neus als je daar vaak moeite mee hebt!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:28

Ik vind hem prachtig. Ik heb niet zoveel verstand van schilderijen of noem je dat tekeningen Verward, maar dit is echt mooi.


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:54

Hij is weer heel mooi!
Je wordt steeds beter!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:09

hij laadt maar voor de helft? bovenkant van zijn hoofd is mooi Tong uitsteken

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:10

Ik vind hem ietsje te zacht afgewerkt. Maar ik teken zelf ook met scherpere lijnen. Is maar net wat jouw tekenstijl / smaak is he.
Verder geen commentaar als mooi Lachen

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:17

Hij is super!! *LOL* vind ik dan he Lachen Ik wou dat ik zo kon tekenen maar dat gaat dan nog heel lang duren Scheve mond

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:20

Hij is prachtig!
Heel nettjes gedaan.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:24

Wauw ik vind em echt prachtig OK dan!
Heel mooi gemaakt Lachen

Live,LOve,'ndLaugh

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:51

Weer mooi hoor Haha!
Ik vind hem top Knipoog



IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 17:59

Flutterby schreef:
Ik vind hem ietsje te zacht afgewerkt. Maar ik teken zelf ook met scherpere lijnen. Is maar net wat jouw tekenstijl / smaak is he.
Verder geen commentaar als mooi Lachen


te zacht afgewerkt? dat zachte is juist de beste eigenschap van pastel Tong uitsteken

en bedankt allemaal voor de reacties Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:19

Ik vind hem erg mooi... de voorpluk vind ik al erg mooi geworden, hij zou nog iets meer 'body' mogen hebben, iets meer 'diepte' (als je snapt wat ik bedoel)

Neus is inderdaad erg mooi geworden, oog ook en qua uitdrukking lijkt ie volkomen, ik vind het alleen jammer dat je niet meer contrast tussen 'zon/licht' en schaduwplekken laat zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:10

Ik ben het helemaal met het commentaar van Ellende eens. Knipoog

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:25

wauw ik vind hem erg mooi!
Vooral dat oog!

Voor een fotoshoot van uw paard of hond:
www.RianneFotografie.tk

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:20

Ah het paardje van de CB-meeting, ik vroeg me al af hoe het daar mee stond. Knipoog Vind hem errug mooi geworden, aan tips waag ik me niet want ik zie eigenlijk geen foutjes en met pastel kan ik toch niet werken dus ja... Knipoog

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:46

Mooier dan de foto.

Minuscule dingetjes zijn inderdaad het contrast tussen licht en donker (op de foto eigenlijk veel te sterk, leid de aandacht af van het hoofd , dat heb je mooi opgevangen, maar het jukbeen mag wat lichter om de wang wat spannender te maken) en de oren, waarvan de binnenkant wat donkerder zou mogen (weer dat contrast) en waarvan de onderkant van de opening meer naar beneden en opzij zou mogen liggen (nu staat het iets teveel op het hoofd waardoor de oren wat kort lijken terwijl de buitenvorm precies goed is).

Maar nog steeds, beter dan de foto. OK dan!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:50

Ik zie alleen maar kruisjes, maar dat ligt ergens aan mijn internetprovider... Dusss kijk ik straks weer, ben zeer benieuwd!!!

[edit]Mijn net werkt weer mee gelukkig.

Je wordt steeds beter OK dan! Maar mag ik nog wel een klein aandachtspuntje meegeven (of je er wat mee doet, is aan jou Knipoog )? Probeer een volgende keer toch wel wat meer contrast aan te brengen, dat verlevendigd een portret wat meer!
Ik denk -volgens mij is het hier al eerder aangegeven- dan aan het jukbeen/de gehele kaaklijn, de aders en idd, de voorpluk (breng bv lichte schaduw onder de pluk aan) .. Dan wordt het geheel net wat sprekender imo.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:06

Ik ben zeker fan! Vind dat je een hele mooie stijl van tekenen hebt! Toppie tekening weer! OK dan!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 09:09

bedankt, daar heb ik wat aan Lachen

met het lichaam wist ik niet echt wat ik moest doen, ben niet zo'n fan van deze houding om te tekenen, dus die heb ik gewoon zoals de foto gedaan en ipv de buik het zwart wat verder door laten lopen, dacht dat dat de aandacht van het lichaam wat zou afhouden maar niet dus Tong uitsteken .

De schaduw onder de voorpluk ben ik idd vergeten (doe ik normaal wel altijd Bloos! komt denk ik omdat je die op de foto niet ziet omdat het licht precies zo valt dat je geen schaduw ziet, maar voor het mooi zou die er wel bijgetekend moeten worden) maar ik heb hem nog niet gefixeerd dus dat kan ik nog doen, netzoals de contrasten op het hoofd wat meer, hoewel ik daar altijd een beetje bang mee ben, lijkt mij zo hard worden dan terwijl het zo'n lief ponytje is Nagelbijten / Gniffelen

Ooraanhechtingspunten begrijp ik ook nog niet helemaal (toch maar even wat beter in het echt bestuderen, zo heb ik dat ook gedaan met ogen want die zagen er in het begin ook niet uit Tong uitsteken ) Vooral bij deze was dat moeilijk omdat het en heel donker was en dat hoofdstel toch een beetje in de weg zat.

Maar ik vind het toch wel leuk om ook van mezelf te zien dat het steeds beter gaat Lachen , en ook met veel dank aan andere bokkers die elke keer weer wat commentaar geven zodat ik er bij de volgende op kan letten, dat helpt echt heel goed OK dan! .


(de volgende die ik ga maken ik een kat, ben benieuwd hoe die gaat worden, nog nooit een kat in kleur gemaakt Nagelbijten / Gniffelen )

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:29

Wauw, echt mooi zeg!
Prachtig OK dan!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:22

Buiten het commentaar van de andere bokkers om vind ik hem echt prachtig!

Mij lukt dat echt níét, met pastel. Knap hoor!

    Dance to express, not to impress.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:43

mooi zeg, echt mooi gemaakt

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:40

Ja je gaat echt vooruit! Heel leuk om te zien...
ik vind je stijl ook heel lekker, beetje glad, maar toch met diepte. nice!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:35

Uitstraling komt mooi terug in je tekening Dat vind ik belangrijk. Een tekening kan wel op een foto lijken, maar het moet wel hetzelfde paard uitstralen! Je had eventueel wat meer schaduweffect onder de kaak mogen gebruiken, zodat de kaak er, net als op de foto, wat meer uitkomt. Hij lijkt nu wat vlakker dan dat hij werkelijk is. Voorpluk vind ik best mooi, had misschien iets gedetailleerder gemogen, maar is niet verkeerd, neus is erg mooi. Klopt het dat het paard geen tastharen heeft?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers