Dilemma, lastig paard verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Dilemma, lastig paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 07:08

Er is iemand in een van mijn paarden geinteresseerd. Op zich heb ik niet zo veel problemen met verkopen, brengt je hobby tenminste nog wat op! En bovendien is dit paard voor de handel. Maar.... hij is ontzettend lastig. Niet gemeen maar erg kwajongensachtig om het maar zo te noemen. Ik ben er van overtuigd dat het overgaat en hij is ook nog maar sinds kort in training. Eigenlijk wou ik hem eerste even goed doorrijden en dan pas te koop aan bieden maar deze vrouw is helemaal weg van hem en wil hem heel graag hebben. Ze kan goed rijden maar het zit me toch niet helemaal lekker. Hij kan echt heel hoog bokken en probeert je iedere seconde uit. Dat heb ik haar verteld maar toch wil ze hem hebben! Ik heb er verder geen problemen mee dat ie lastig is, als ik er af donder is het mijn eigen pakkie aan. Bovendien ken ik dit paard goed en kan min of meer zijn gedrag voorspellen. Maar ik ben gewoon bang dat er ongelukken gaan gebeuren als zij hem nu zou kopen. Het is een heel goed paard en het gaat over flink wat geld. Eigenlijk zou ik hem gewoon moeten verkopen. Ik bedoel, ik heb eerlijk gezegd hoe ie is (ze heeft er zelf niet eens op gereden haha!). Maar ik denk dat ik hem toch liever nog tot het voorjaar ofzo houd om hem nog even goed door te rijden. Dan heb ik wel het risico dat zij een ander paard heeft gevonden. Maar ja..lastig! Wat zouden jullie doen?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 08:36

Zonde! Ik vind hem ook zoooo gaaf!

Maar als je zelf al aangeeft dat je hem toch voor de verkoop hebt en ze geeft goed geld...
Tja waarom niet?
Ik heb er laatst ook 1 verkocht die erg lastig was, ik heb van te voren alle rottigheden die hij heeft met haar doorgenomen, heb haar drie keer terug laten komen, nog een buitenrit met haar gemaakt.

Kan je het met die geïntresseerde ook niet zo oppakken?
Als het nou nog wat kan worden, kan je een retourtje NL maken om nu eindelijk eens wat bruin tuig in te slaan! Kwijl Knipoog

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:10

Ik persoonlijk zou hem verkopen. Maar verkoop je hem dan voor hetzelfde geld als waar je hem voor zou verkopen als je nog langer door zou gaan met trainen? Dat vroeg ik me eigenlijk af. Het scheelt natuurlijk wel weer in voer en je kan je tijd dat je nu overhoudt besteden aan een ander paardje. En als dat vrouwtje weet hoe die is en je bent er eerlijk over geweest, dan zou ik me daar geen zorgen over maken.
Zo verkocht ik een paar jaar geleden een jonge quarter-merrie die we net aan ingereden hadden. Ze was nog zo groen als gras en wist absoluut niks. Op een gegeven moment had ik haar te koop gezet en kwam er iemand kijken. Ik heb toen ook heel eerlijk gezegd dat ze net ingereden was en dat ze totaal niks wist. En ik heb toen ook nog wel gedacht dat dat vrouwtje er best nog wel een hele dobber aan zou krijgen. Ze had tenslotte al jaren niet meer gereden en zou dan helemaal van vooraf aan met een jong paardje beginnen. Maar dat was juist wat ze wilde en heeft haar toen gekocht terwijl ik dacht dat ze het niet zou doen. Ik heb later niks meer van het paardje vernomen en weet niet hoe het allemaal is afgelopen.
Maar om effe on-topic terug te komen... Het is even wikken en wegen, maar ik zou het doen denk ik. Sterkte met je besluit Pril Knipoog
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:47

Zou hem verkopen, je kunt niet in de toekomst kijken, beest kan wel iets heel stoms doen (dat doen die kwajongens weleens) en pees beschadigen of kreupel gaan. Weg geld, weg prospect verkoop in korte termijn....

Stel voor dat ze hem mag kopen, als jij haar een tijd les mag geven, zodat je zeker weet dat het goed afloopt als ze hem straks alleen rijdt.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:51

SLuit me bij het bovenstaande aan. Je hebt haar gewaarschuwd, dus het is een eerlijke koop. Als je er nu goed geld voor kunt vangen, zou ik het echt doen.
Voor hetzelfde geld is 'ie over een jaar niks meer waard.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:53

Inderdaad moet je verkopen. Ik raad je aan om de vrouw er een week elke dag op te laten rijden. En blijf er dan zelf bij. Jou kan dan achteraf niets verweten worden, ze weet dan wat voor vlees ze in de kuip heeft.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:54

He Sjuimpje, toch niet Levant? Knipoog


Ik zou hem verkopen. Als zij weet hoe hij is en ze durft het risico te nemen...ik neem aan dat ze wel begeleiding krijgt? Het is haar risico. En kwajongen maakt nie tuit, als hij amar niet gemeen is. En de hoogte van zijn bokken blijft waarschijnlijk wel gehandhaafd, daar kan je helaas weinig 10 cm vanaf halen! Haha!
+ inderdaad wie weet wat er nog kan gebeuren: verkopen!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:36

Als ze toch op de hoogte is van zijn gedrag en karakter en besluit alsnog dat ze hem wil hebben en ze betaald het bedrag.......waarom niet?
Prima toch!?
Jij bent eerlijk geweest en zij zal wel het beste weten wat ze wel of niet aankan, dat is haar eigen keus.(en geld)

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:48

Tja, als het mijn paard was stond hij al bij de neiuwe eigenaar. je had hem voor de verkoop en nu wordt er goed geld voor geboden door iemand die er duidelijk helemaal verliefd op is.....Dat paard komt vast geod terecht. En die dame kan goed rijden, welnu, die redt zich er dan wel mee.
Tuurlijk kan je aanbieden het een paar keer te begeleiden. Lijkt me erg vriendelijke van je.
Maar eh, als je zo twijfelt, wil je dat paard eigenijk wel verkopen? ik lees tussen de regels dat je zelf de uitdaging wel heel interessant vind en dat eigenlijk nog niet wil loslaten.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:55

Ik zou het paardje inderdaad ook verkopen. Maar waarom laat je haar er niet eerst even op rijden, dan weet ze 200% zeker wat voor vlees ze in de kuip heeft.

Uiteraard heb jij al zijn streken e.d. al uitvoerig besproken met die mevrouw, dus ze weet wel ongeveer wat haar te wachten staat. Kijk het gewoon eens aan wanneer zij er op zit, kijk hoe het gaat, en maak dan een defnitieve keuze. Je mag die vrouw uiteraard niet aan het lijntje houden Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:17

Ik zou hem verkopen. Voor hetzelfde geld ligt hij morgen dood op stal....
Als hij toch voor de verkoop is en je kunt er je hobby mee financieren zou ik het doen.
Als de vrouw hem graag wil hebben, en je bent heel eerlijk tegen haar geweest, kun je het verder niet vermijden als ze met de koop van dit paard een fout maakt.

"Everyone should be allowed to make his own mistakes...."

Je suis Charlie.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:54

Ik denk dat ik ook zou verkopen en net als orri zegt misschien als het mogelijk is les aan haar geven?
Succes met de beslissing

:evaw:

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 23:20

Okee, jullie hebben eigenlijk gelijk ook Lachen Ik laat haar wel eerst een paar keer rijden (ben beniewd of ze `m dan nog steeds wilt Haha! ).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam, Manou, xAnthea en 120 bezoekers